Mästerskap med förhinder..

Ut med hundarna på morgonen, Malte väldigt intresserad av där Polly kissat och med tänderna klapprandes... Va? Löp på gång? Nu?
 
Jovisst, in och inspektera med hushållspapper och där fick jag det svart på vitt.. Eller rött på vitt kanske är mer korrekt :(
 
Så, fyra dagar innan Flatmästerskapet börjar då Pollan löpa, kan det bli mer opassande? Inte heller förra året kunde vi starta, det verkar som brudarna satt det i system att löpa då. Trodde i min enfald att löpet skulle bli förskjutet efter valpkullen men det blev inte så mycket senare, nån vecka eller två.
 
Visst, det är nåt man får räkna med när man har tik men det går inte förneka att det känns trist då vi lagt ner en och annan timme på träning. Nu blir både FM, lydnadsprov och jaktproven strukna från agendan, kanske hinner vi med något av de senare proven men då brukar det vara större risk bli bortlottad.
 
 
Lilla Elda 4.5 månader.
 
Malte har fått flytta hem till Malin, hon flyttade förra veckan hem till pojkvännen Rikard och tanken var att han skulle vara här så länge hon jobbade och i framtiden förstås när hon behöver hjälp (hoppas hon behöver hjälp ofta...) Får se hur han tar omställningen, jag tycker det känns konstigt och tomt..... Och min Richard har varit på semester i fyra veckor snart, saknar honom massor med! Måste säga att jag just nu tycker lite synd om mig själv, fullt medveten om att det finns folk som har det extremt mycket värre *ler*
 
 
 
Kolla, nu är det lite nya tänder på plats, i alla fall nya framtänder :-)
 
 
 
Nu får vi ändå se fram emot FM, vi kommer ha en ruta där och hoppas på en trevlig helg där vi träffar många goa flattemänniskor och många duktiga hundar!!!
 
Ha det gott,,
 
Annica
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0