Trimning och träning

En regnig och gråmulen dag, behövdes nog lite så det blev saker gjorda inomhus också...
 
Thomas och jag var ute och gick en skön runda med hundarna, idag var visserligen Richard hemma men vi har börjat kunna gå iväg en ganska bra tur nu när Alvin och Engla blivit större, vilken frihet! De kan alltid ringa oss om det är något men de brukar vilja att vi ska gå ut för då får de se på tv/spela tv-spel :-)
 
 
Nova
 
På eftermiddagen kom Helena och Lasse med Nova, hon har verkligen blivit fin och väldigt lik Pingla. Fast jag tycker nog Nova är snäppet bättre.... Hon ska ställas i Köping, har ingen koll alls på domaren däe så det är en ren chansning. Jaja, en trevlig dag blir det ju i alla fall. Pinglasonen ur Pinglas första kull skall cokså ställas, nån mer??
 
 
Nova, R's Sunny Side Up snart 18 månader.
 
Sedan begav vi oss ut i skogen för lite träning, då hade även Elli och Mascot anslutit sig. Idag blev det markeringsträning, lite olika svårighetsgrad beroende på hund förstås. Nova är ju ganska "grön" men har utvecklats otroligt. Som liten tyckte hon inte dummys var så jätteintressanta men som hos så många andra så växer intresset för apportering en hel del... Så nu blir det till att bromsa ;-) Roligt se att Helena var så duktig tajma för Nova kommer behöva både tydlighet och lugn och framförallt nu när hon kommit på hur kul det är med apportering!
 
Mascot är som alltid en synnerligen arbetsglad pojke men även han har växt och hos honom är det roligt att se att han inte bara är arbetsglad utan numera även mer samlad och i samarbete med matte. Bra jobbat Elli. Du har fått mycket hund för pengarna (fast i ganska litet format..) och du förvaltar det så väl.
 
 
Malte
 
Mina egna då? Ja, har bestämt mig för att inte köra flera hundar samtidigt utan koncentrera mig på en.. Men så blev det ju ett undantag idag då Malin är i Turkiet och det ju är sååå synd om Malte *hmmm*
 
Vi körde markeringar på linje, något som Polly behöver träna mer på och ligga kvar och jobba i rätt område även på den andra. Minus i protokollet att hon vid ett tillfälle tog två dummys samtidigt (säga vad man vill men effektivitet är Pollys grej. Hon kör ju även ett tävlingsprogram synnerligen effektivt och gasar igenom det utan att vänta på en långsam *i Pollys ögon* tävlingsledare. Fick ändå till det då vi gjorde om det, la dummiesar väldigt tätt och jag kunde påminna henne att det är en i taget som gäller...
Kändes bra som avslut.
 
 
Haha, kolla in Novas schyssta Alienögon :)))
 
Malte är en duktig markör med gott minne, att minnet är gott visade han även på en tennisboll jag trodde han glömt :P Lite hyss även från honom, han stannade en gång och kissade under jobb och det får man inte. Han blev påmind att det är tokigt och sedan skickade jag ut honom igen i samma område (ett linjetag till samma plats). Ingen tendens till att lätta på trycket då inte, bra.
 
 
Mascot och Elli
 
Att Elda blir äldre märks, hon hittar på bus och når upp på bordet där hon inte har att göra (tycker vi alltså, inte hon) Nej då, hon är en okomplicerad valp och att hon har lite pyssel för sig tar jag som ett sundhetstecken.
 
 
 
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Karin & co

Åh vad vi skulle behöva träna. Just nu är det lite svårt på de öar vi har varit. Och många ställen är ju naturreservat också, där får vi försöka hitta ett undangömt ställe. Sen måste jag erkänna att min fantasi vad gäller att lägga upp övningar brister. Jag har nog varit "bortkopplad" från träningsmoodet för länge. Men jag ska bättra mig :-)

2013-07-11 @ 08:08:13
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0