Mellan hägg och syren

Nu tror jag allt lugnar ner sig en aning, har jobbat fyra nätter sen vi kom hem från Clubshow i torsdagskväll. Hela helgen och även måndagnatten med andra ord :-)
 
Men nu är jag långledig, passar bra då Thomas är i Göteborg och studerar. Lite svårt jobba skift och ta hand om valpar och barn så jag har jobbat intensivt för att kunna vara ledig nu.
 
 
I helgen så har fem valpar från Colas kull flyttat, nu är det bara tio kvar. Önskar er alla stort lycka till, så glad att alla valpar från bägge kullarna fått såna kanonvalpköpare!!!
 
 
Skogsäventyr
 
Idag var det valpbesiktning för Pollyvalparna, det gick bra vilket alltid är skönt. Lika bra gick det för Colas valpar för en vecka sedan. Besiktningen tar några timmar, alla valparna ska gås igenom, få sprutor och chip och sen ska alla papper fyllas i *puh*.
 
 
Lilla ridgetjejen
 
För er som funderat på hur det gick för Malte på Clubshow och som inte följt oss i andra sociala medier så kan jag meddela att han vann jaktklassen med ck och även Umeåsektionens vandringspris. Nästa år går Clubshow i Umeå, då hoppas vi ha med oss fler hundar är "bara" honom och så hoppas vi att vi varit ute och startat på prov och andra tävlingar. Konstigt med en vår utan jaktprov.. Men å andra sidan har våren varit konstig (och sen!!) med! Nu längtar jag verkligen komma igång med träningen!
 
 
Engla vilar och valparna passar på sova med henne :-)
 
Maltes kritik: Beautifully balanced liver. Good head and eyecolour. Good bone and feet. Mature body. Well angulated both ends. Moved with style and drive" domare Mrs Hutchinson, kennel Waverton från UK.
 
Nu följer några fler dagar med valpflyttar och besök. Helt otroligt tänka tillbaka på att för två månader sedan var Colas valpar alldeles, alldeles färska och Pollys ännu inte födda!!! Många frågar om det inte är tråkigt när valparna flyttar men jag vet ju att de kommer få det bra och att vi kommer hålla kontakten och träffas igen. Och varje valp börja kräva så mycket att det känns bra att de får en egen familj som ägnar sig åt och utvecklar dem :-)
 
Överst orange hane, sen lila tik, omärkt tik och sist svart hane :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elli

Tur du har så många o fina bilder här i bloggen när jag inte ens hunnit med ett litet besök hos er!
men jag kanske får mysa lite med den blivande Örebroaren ;-)

2013-05-14 @ 21:45:15
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Maria&Texas

Man kan nästan känna valpdoften genom skärmen...så underbara!

2013-05-15 @ 10:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0