Bollen ska rulla..

Härlig vinterdag idag med klarblå himmel och gnistrande snö.. Hoppas alla Nobelpristagare har tagit med sig varma kläder så de kan ut och njuta av det underbara vädret :) Lite väl kallt för valparna bara, de kan inte vara ute så länge.

Igårkväll var det strul med Teliaabonnemanget så det gick inte uppdatera. Blir en kortare uppis idag och tyvärr inte så mycket de kommande fem dagarna, jobbar kvällar för hela slanten och då hinns inte skrivandet med. jag brukar skriva på kvällarna då kidsen har gått och lagt sig och valparna busat klart. Hav tålamod!!



Valp som njuter av skokaoset i hallen

På dagen och kvällen fick vi trevliga besök och valparna gillar onekligen all uppmärksamhet och jag tycker om toscakaka *ler*. Alvin var nöjd få med sig sån till utedagen i skolan idag Sonja och Karin :P

Igår när jag städade hos gänget så passade två valpar på rymma. Hmm, hann bli lite orolig tills jag hörde ömkliga pip under altanen. Två väldigt glada valpar pussade nästan ihjäl mig!

Jag har rullat boll till alla valparna en och en för att se om de vill följa efter föremål. Gör detta misnt tio gånger för att se att intresset kvarstår och inte avtar. Det är ett gäng apporteringsglada valpar det här :-) Roligt också att de spontant kommer tillbaka till mig med bollen <3 .



Ännu bättre med en socka som filt också..

Kloklippning och avmaskning var det också igår på sex veckorsdagen och allt. Tror de kunde ha tänkt sig nåt godare än Banminth att fira med.. Största bruna hanen har sitt kvar bara, de har blivit så stora så en tub räcker inte till gänget. Han har nåt se fram emot alltså *hehe*

Ha det nu så gott!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Tack för igår!

Efter att ha haft fyra vuxna och elva små valpisar att gosa med, så blev det väldigt tomt hemma.

Som tur var kom en kompis över med sin goldentik.

Längtar,längtar,längtar,längtar.

Karin/Sonja

2010-12-10 @ 13:39:18
Postat av: Karin & co

Valde den anden själv, matte tyckte att en luddig kong kunde vara bra att kampa med, men denna var mycket mysigare /hls Miso



Ja riktigt läskigt med livmoderinflammation. Det var ju en av de viktigare anledningarna att jag ville kastrera henne i första hand. Jag har inte märkt några symptom, möjligen har jag tyckt att Wilma har verkat lite tryckt. Skönt att ha det där avklarat i alla fall. W har repat sig och tycker det är orättvist att hon inte får gå på promenad.



/Karin

2010-12-10 @ 16:07:31
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Härliga bilder :)

2010-12-10 @ 17:37:39
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Karin och Wilmenlund

Det var aldrig någon tveksamhet. Försäkringsbolaget kopplades in på en gång. 2200:- kostade kalaset. Vilket ju var glädjande en kort stund, tills jag var tvungen att betala 6000:- i reparationskostnader på bilen :-( Det blir blodpudding på julbordet ;-)

2010-12-11 @ 16:55:34
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Jessie

Uppdatera;)

Fler bilder på goa fina valpar å Vexa;)

2010-12-13 @ 07:56:03
Postat av: Anonym

jag vet Jessie, alldeles för många dagar utan uppdatering!! Snart är ordningen återställd och jag hinner igen! Måste ju jobba...

2010-12-13 @ 17:44:49
Postat av: Jessie

Jobb?!? Jobbar du? Sist vi pratade å du va på jobbet så var du ju så sysslolös över en liten "bôrk";)



Ha de bäst å slit inte ut dig:)

2010-12-13 @ 18:22:07
Postat av: Annica

Vi var TVUNGNA få reda på hur man säger "burk" på värmländska ;-)

2010-12-13 @ 19:51:04
URL: http://ryegates.se
Postat av: Jessie

Vet du va en "Pôse", "Armbô" är då?



Okie...nu är de jag som har tråkigt på mitt jobb;)

2010-12-15 @ 07:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0