Long time!!

Ja jösses vad länge sen jag bloggade!! Nu ska jag jobba inatt och sen så är det meningen att schemat ska se väldigt mycket bättre ut ;). Vi ska vara lediga tillsammans i jul, det hör till ovanligheterna. Jobbar i och för sig hela nyårshelgen men det gör mig inte så mycket.



Dagarna flyger iväg och jag lovar att det kommer bli betydligt oftare uppdaterat nu.  Vi har fortfarande en brun och en svart hanvalp till salu om ni vet ngon som funderar :P. Tror folk pysslar med annat just nu inför jul och det lättar förhoppningsvis efter helgerna.



Bilderna är tagna i lördags, nya kommer snart!!

Tänk att små söta valpar som bara låg och åt och sov för några veckor sedan har blivit såna huliganer nu *haha*. Tur för dem att de fortfarande är söta!! De vill vara med mycket mer nu och det börjar sakta men säkert kännas att det är dags för dem flytta till sina egna familjer, nu är det inte så långt tills de första packar väskan och åker...





Alvin försöker rädda mössan..



Gick inte ;-)

De hittar på endel upptåg här inne, roligast är dra i sladdar, attackera de stora hundarna, skälla på "valpen" i spegeldörrsgarderoben *hmmm* eller busa med Alvin och Engla. De undrar varje dag på förskolan om Engla har några nya märken efter vassa valptänder :).



Strul har det varit med registreringarna. Väntat och väntat, de har ju legat ute p hunddata en längre tid. Ringde SKK (telefontid till registreringsavdelningen mellan 13-15...) och de skyllde på posten. Stamtavlorna är nu äntligen utkvitterade men två måste skickas tillbaka eftersom man skrivit fel.. Inte jag som gjort fel denna gång, tack ni som uppmärksammade att "Wade in Water" fick heta "Wade in Winter" samt att amn stavat med stort M där det skulle vara litet. Hoppas de hinner komma tillbaka innan valparna ska flytta!!! 

Fortfarande rullar det på med besök och det är roligt tycker vi alla. De små tvåbeningarna tror inte det kan komma folk hit utan att det ska fikas....

Pingla var med Malin i helgen på brukshundsklubben. Ungdomarna i sektionen sov över och hade det mysigt på kvällen ochb lussade sedan under grötfrukost dagen efter. Tyvärr hann jag inte dit, var tvungen prioritera lite sömn under en hektisk helg på jobbet. Pingla var väldigt nöjd få vara med och uppskattade få sussa bredvid lillmatte på natten :-) Pinglas midja börjar försvinna och jag tror inte enbart det handlar om att husse är mer generös då han nu gett hundarna mat då jag jobbat... Fick hundarna bestämma skulle det alltid vara husse som gav dem mat *hmm* De sitter ocks troget vid honom då han lagar mat för det händer att han "tappar" godsaker. Pingla sover även mer och är lugnare. Missade även Englas luciafölje på förskolan, det brukar alltid vara p morgonen och det tyckte ju jag var bra som jobbad kvällar nu.. Typiskt att de nu ändrade till eftermiddagen. Tur att pappan och brorsan kunde närvara och njuta av vacker julmusik :)



Polly har nu på morgonen varit iväg och fått sin ettårsvaccination. Hon ska ställas på Stora Stockholm är det meningen och då vågade jag inte chansa tills valparna får sina sprutor på tisdag vilket först var meningen. Trevligt initiativ av andra uppfödare till lngbord/knytkalas efter bedömningen¨. Ni som känner mig vet ju att jag inte är en mästerkock direkt.. Idéer på något gott och lätt att göra som jag kan ta med??. Gärna med julanknytning men inget måste!!

Idag har vi en extrahund här, det är Alfons som gör flickorna sällskap. Flörtar på bra den gode Alfons men det verkar inte som han får något för det *ler*. Men Polly säger aldrig nej till att busa lite.


Kommentarer
Postat av: Helena

Och jag som planerat att gå på mässan på söndag. Vi ska ha kalas på lördagen och så får jag besök av Gunilla som har vit herdehund och de går på söndagen :( Hade för mig att flat och herdehund gick samma dag förut när vi ställde tillsammans men det var kanske på "lilla Stockholm"?! Skit också då missar jag ju Pollan! Lycka till!!

2010-12-15 @ 16:30:54
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Sonja

Nu verkar tiden stå stilla!

Är mycket intresserade av vem som ska få lyckan att bli "Flenare".

Karin/Sonja

2010-12-15 @ 18:00:11
Postat av: Irene

Ääääntligen nya bilder......!! Härligt!

2010-12-15 @ 18:08:33
Postat av: Jessie

Härligt med en uppis du, "bôrken"!



Lycka till på lördag, så ses vi!!

Kramen

2010-12-16 @ 07:49:38
Postat av: Anna

Oj vad dom växer. så himla goa!!!

2010-12-16 @ 16:32:10
Postat av: Karin & co

Hm, hade tänkt gå på mässan på söndag, men nu kanske jag ska ändra mig och gå på lördagen istället.



/Karin

2010-12-16 @ 22:24:41
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0