Upp som en sol..

En mycket trevlig dag har vi haft uppe på Stora Stockholmsutställningen, på alla sätt utom resultatmässigt *hehe*.



Kolla in Wilda, Ryegate's Be There Or Be Square. Snacka om fågelhund!!

Bedömningen började en timme tidigare än beräknat, fick reda på det sent igårkväll. Hade tänkt vara där i god tid innan bedömningen så att vår lantlolla Polly skulle vänja sig vid miljön men så blev det förstås inte... Långa köer till parkeringen, långa köer till veterinärkontrollen gjorde att det blev lite stressigt. Samtidigt så vet man ju hur det brukar vara på Stora Stockholm, summan av kardemumman är vi borde åkt hemifrån tidigare.



Minimonstret




Här syns hennes ridge också


Polly fick en tvåa idag, det var ganska snopet (eller ganska mycket...)

Här kommer kritiken:

Very good type presented in good condition. Nice outline with a pleasing headshape. Good depth and topline. Moved soundly.

Jaha... Undrar fortfarande varför det blev ett blått band *hmm* Men en mycket bra dag med miljöträning blev det och det behövde hon. I början tyckte hon det var konstigt med högtalare och allt annat möjligt och omöjligt men hon vande sig snabbt. Helt klart behöver hon komma ut mer i såna här miljöer!! Tycker vi tappade mycket av just miljöträning då hon var gipsad och det ligger henne lite i fatet.



Nacktiken



Malin, Thomas och de små var med. Barnen var i lekrummet och hade jätteskoj, blev ansiktsmålade, spelade tv-spel och julpysslade. De frågade redan på vägen hem när nästa utställning är ;) Shopping blev det förstås, köpte fyra väldigt snygga koppel från Paw Of Sweden och lite annat smått och gott.



Hane vä bak

Richard har varit hemma och varit valpvakt (alltid mutbar). Gänget var väldigt busiga när jag kom hem så de fick vara ute och härja av sig lite. Malin köpte ett fint turkost koppel och halsband till sin valp idag, mycket snyggt till det bruna.. Plopp var ju ett jättesnyggt namn tycker jag men nä, det tycker inte Malin.. Petter N tog jag inte ens upp Karen ;-)



Nyklippe Engla med rosa prickar

Dottern min tänker tydligen inte lyssna på sin mor att namnet ska börja på P *hmm*. Nu väljer hon mellan Malte eller Lennart... vad tycks??? Jag ska ju försöka lta bli lägga mig i träning och sånt *hu vad svårt*.

Nu väntar vi på Karin och Thomas från Sundsvall. De skulle egentligen kommit och tittat på utställningen idag men det var rejält snöoväder norröver. Ska bli kul höra vad valparnas farmor och farfar tycker om dem!!

ha det bäst,

Annica



Kommentarer
Postat av: Sonja

De måste antingen gett dej fel kritik eller fel band,det verkar hur som helst inte passa ihop.

Kanske kvoten av ettor va full?

Lilltiken är ju "grymt" söt. Så charmig!



Nu räcker ena handens fingrar, julaftonen blir den 23 i år.

2010-12-18 @ 18:47:36
Postat av: Annica

Ja, lite så var min tanke.. Polly var sist ut i klassen och det kändes som domaren t´änkte "oj, jag ska kanske ge ett sånt där blått band också".. Så kan det gå med utländska domare som inte alltid kan systemet. Lilla tiken är eeeh ful-söt ;-) Snart 23e, tror både ni och valparna längtar!

2010-12-18 @ 18:55:55
Postat av: Ingela

Hejja Malin...Malte är jättefint namn:)

2010-12-18 @ 21:13:37
Postat av: Irene

Missade er igår trots att jag hängde runt flatringarna och shoppingavdelningen! Fick dock med mig fina koppel och annat smått och gott! Vi ses på torsdag!

Irene

2010-12-19 @ 10:09:15
Postat av: Karen

Hehe, kan jag få Malins mailadress..? Har massor av jätteFINA namn på P som hon kan få om det behövs

8-)



Snopet med ett blått band - men å andra sidor har de flesta världssjtärnor av klass något frågetecken på vägen!



Kom hit så gör vi snöänglar!



kram Karen

2010-12-19 @ 11:44:37
URL: http://lisager.blogspot.com
Postat av: Åse Rönnblom Gsson

gapskrattar Lennart - tänk dig stå på ett jaktprov o ropa Lennart och en, eller flera kanske, manliga funktionärer kommer ilande...

(Lennart heter min pappa förresten)



Lenny eller Lelle vore väl bättre? Malte - tänker då på en labrador...

2010-12-21 @ 09:07:35
URL: http://kennel.rowanblossom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0