Vintertider..



Igårkväll när jag åkte till jobbet så var det +o.5 grader och imorse då det var hemfärd så var det -10.. Märkligt!!




Valparna kunde vara ute igår en lite längre stund för då var det "bara" ett par minusgrader. Lite tveksamma först var de allt men kom igång mer och mer. Fanns mycket ute på gården som lockade och attans vad skoj stå och reta de stora hundarna som fick vara i hundgården då huliganerna var ute.....




De har varit ute idag med men då fick jag mer ha koll på att de rörde sig och inte satt och blev kalla. Nästan ett måste att de inte är i valprummer då det städas för jag har annars elva valpar som "hjälper" mig.. Bara det att mitt och deras sätt att städa liksom inte är riktigt synkroniserat ;-)

Imorgon ska de få testa bära fågel eller vad de nu kan tänkas göra. Min tanke är att de ska få flera tillfällen förstås och även med olika sorts fågel.

Såg på SKK hunddata att namnen nu är registrerade så vilken dag som helst borde jag få hem stamtavlorna. Lägger då ut namnen så får ni som ska ha valp komma med lite önskemål... Eller vilket namn ni absolut INTE vill ha *ler*.


 
En snygg apportering!!


Har skickat förslag till min kära webmoster att göra en ny sida med riktig kullstatistik, det vore väl bra och mer lättöverskådligt än att "bara" ha den presentationen vi har idag??

Imorgon så fyller Zomby-Vilja valparna ett år, massor av grattis från oss til våra "nästyngsta". Polly tänker ha kalas här hemma för Pingla, Vexa och Maggan. Bus och käka godis står på önskemålen.. Glömde alldeles nämna efter Hammaröutställningen att vi träffade Valle och hans nya familj där, jätteroligt. Valle verkade trivas fin-fint och såg ut att må riktigt bra. Roligt att ni kom!!


Syrran Röja var också där och hejjade på sina kompisar. Röja ser riktigt fin ut men konstigt att hon väljer vara klädd i bara bikini så här års..... Men oj vad jag blev impad av hennes förmåga kunna koncentrera sig fast det var mycket stökigt runt om!



Jäklar vad de hänger i mjölkbaren nu..


Någon viltspårskurs kan vi ju tyvärr inte ha nu, det får bli när vintern gett med sig eller iallafall snön. Likadant blir det med träningsträffar, vi kommer igen då ljuset och värmen iallafall är inom räckhåll!!



Tre veckor idag sedan Pingla datade Peak. Tycker att juvrena är lite mer rosa så jag hoppas hon är i välsignat tillstånd!!! Lite konstigt springa runt titta på hundens mage stup i kvarten *hehe*. Hon är inte illamående eller så men det brukar inte mina tikar vara, annars kan illamåendet slå till i tredje veckan.



Maggan har funnit sig väldigt väl tillrätta här hemma och Jens behöver inte alls ha bråttom hem. Hon busar för fullt med Polly och gillar sova bredvid Alvin och Engla eler bredvid Thomas i soffan..



Ha det bäst!!



Kommentarer
Postat av: Margareta och Falcon

Är det samma namn som du hade som förslag tidigare på bloggen så kanske wade in water blir bra som lillebror till smoke on the water vad tror du??

Kramis

Margareta

2010-12-07 @ 22:18:03
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Ja jag såg i Annas blogg att Falcon ska bli storebror till en liten Tuborg (eller hur var det nu?) ;)

2010-12-07 @ 22:25:18
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Ja jag såg i Annas blogg att Falcon ska bli storebror till en liten Tuborg (eller hur var det nu?) ;)

2010-12-07 @ 22:25:40
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

GRATTIS världens bästa Pollantrollan på 1-årsdagen önskar "mormor", mamma & syrran

2010-12-08 @ 19:41:24
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0