Det glittrar!

Väldigt glad det var igår och inte idag jag var ute på sjön, inbiten landkrabba som jag är ;-)

Blir en liten uppis trots allt, hade tänkt det skulle bli en längre idag men så ringer de från jobbet och har fått vakans pga sjukdom så då hoppar jag in och jobbar.. Funkar bar jobba kväll för då är ju resten av familjen hemma.



Nu börjar det äntligen hända grejor i valplådan :-) Såg lite glitter i ögonspringan på några av valparna och det beytder att snart så öppnas ögonen. Kan knappt vänta... De har även blivit mer uppe på benen då de tar sig fram i valplådan och hasar sig inte lika mycket, de första riktiga "stegen" är inte långt borta!



De är verkligen glupska och jag kommer då de fyllt två veckor på torsdag börja med lite smakportioner med mat. Brukar inte vara något problem då man har stora kullar... Jag har beställt valpmat i affären och det borde kommit på torsdag så då kör vi! Är beredd på att deras bordskick inte kommer vara det bästa *ler*

Om ni tycker att valaprna har många vita Tippexprickar så kan det bero på att Engla bättrade på några märken.. Numera står Tippexflaskan långt upp i bokhyllan *hmm*.



Vexa börjar nu vidga sina vyer och är inte hos valparna hela tiden. Hon tycker fortfarande att det är en finfin idé flytta ut barnen till en stubbe i skogen och då hon kommer ut börjar hon febrilt leta efter lämpligt hem åt de små..

Hon är nu mycket hungrig, mat för elva valpar kräver en hel del mat... Pingla och Polly får nu på nåder komma in och glutta på valparna men kommer de för nära så visar Vexa att det är hennes valpar :-)



Minsta tiken har en ridge på nosen, får se hur den artar sig. Ibland kan det se riktigt fint ut och ibland så ser de ganska korkade ut beroende hur ridgen är placerad. Ingen annan har någon ridge och jag tycker det är ett jämt och homogent gäng med tanke på att de är så många. Givetvis kan jag bara gå på hur de ser ut ännu, det blir ju så mycket intressantare då man kan börja studera hur de är!! Spännande tider väntar..

Nu ska jag ut i snålblåsten. Om jag inte blåser bort hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Ha ha, så nu är det valparna med tippex överallt, kan du fortfarande skilja dem åt? Engla tränar ju bara lite för att kunna ta över verksamheten när du har tröttnat :-)

2010-11-09 @ 20:09:56
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Bloggaren

Jodå, hon hade mer gjort streck än "duttar" som jag gör =)

2010-11-09 @ 22:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0