Drygt två veckor gamla!

Bloggade ju inte igår på valparnas tvåveckorsdag, hade fullt upp med ge första smakportionen mat samt avmaska hela gänget ;-) Mat uppskattades på en gång, de förstod vad de skulle göra på en gång. De slurpar på riktigt bra men deras bordsskick är inget vidare *ler*. Jag ger dem valpfoder redan från början, det har stått länge för att svälla med mycket vätska i och så mixar jag ihop det till en lös "gröt". Många uppfödare ger typ köttfärs och äggula först och det går förstås också bra. Jag upplever dock att det kan vara lite svårare få dem gilla valpmat sen, det är ju som att gå från oxfilé till att äta varmkorv =). Däremot så säger jag inte att det ena är fel och det andra sättet är rätt, vi gör bara olika *ler*.


Vexa morsar på sina barn



Avmaskningen var däremot inte lika populär, de frustade och fräste för glatta livet. Men Banminthen gick ner till slut...



De har plöstligt börjat upptäcka varann lite smått



Bus!

Här har vi fått ganska mycket snö, skulle tippa på ca 30 cm. Fin dag igår med blå himmel och en skön pulsig promenad i skogen. Idag var det slabbigare men faktiskt skönt ändå när man kommer ut. Skönt med hundar, man kommer ut oavsett väder.. Glad över mina Muckboots som håller fötterna både varma och torra, bra kläder gör promenaderna mycket trevligare!



Har varit på Strömsholm idag med Pingla för ögonlysning inför vår resa till Peak i Norrbotten. lång väntan blev det med resultatet från ögonlysningen var bara bra, skönt! Även Peak har varit iväg till ögonspecialtist i Luleå och hade även han ögon utan anmärkning. Nu ska bara resan planeras också! Glad för att jag ofta har möjlighet kunna byta pass på jobbet. Min kommande måndagnatt tar en annan och så jobbar jag hans pass nästa vecka. Smidigt! Inte lika smidigt för familjen här hemma som får hjälpas åt med valparna men det ska nog lösa sig på ett bra vis.



Lugn fredag blir det här,  bara Thomas jag och de små här. Richard är hos sin pappa och Malin är på läger för att utbilda sig till ungsomledare. ser bra ut på mitt kommande CV säger hon *bra tänkt!*.
Hon har dragit ut två tänder och det blir ytterliggare två nästa vecka. Sen blir det tandställning i två år för ett bländande leende lagom till studenten...





Ha det fint nu och njut av alla bilderna!



Vexa övervakar



Sanering krävs!



Valparna lyckas ganska fint bada i maten och Vexa har haft ett styvt jobb städa valplåda och valpar från alla smulor..



Mamma Vexa hjälper till städa upp


Kommentarer
Postat av: Anna

Ronja fick sin tandställning i slutet på sexan. Hon skulle ha den i två år var det tänkt. Idag, sex år senare har hon fått ta bort den. Lyckan är total och härligt med fina raka tänder!!! Det har varit kämpigt ibland men hon erkände idag att det var bra att jag tvingade henne.

2010-11-12 @ 19:14:49
Postat av: Jessie

Alla mina små smulor;)

2010-11-12 @ 20:15:55
Postat av: Karin och Wilma

Strategiskt av Vexa att ligga utanför och vänta på att sjöslaget är över. Då kan man ren och fin gå in och slicka upp resterna :-)



Dina Muckboots, är de bra i halka också? Jag har ju mina Icebugs som var förra årets fantastiska inköp. De håller vätan men naturligtvis inte som gummistövlar. Våra grusvägar här hemma är isgator nu när det har regnat och är underkylt, snorhalt med andra ord. Toppat med lite härligt slask och vatten.

2010-11-12 @ 20:59:22
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: StrandWiks

Helt underbart med valpar:)

Monica

2010-11-12 @ 23:31:17
URL: http://www.wikstrand.com
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Ja sådär hade Linn det också.....fick sin mammas lilla mun och sin pappas stora tänder, hehe. Hon drog ut några tänder och hade sedan tandställningen ett antal år och nu har hon finfina tänder ;)

2010-11-13 @ 17:44:18
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0