Fyra veckor!!!!

Igår var jag i Södertälje hela dagen med jobbet på personaldag, uj jag är inte van jobba dag ;-) Hade förstås hjärnkoll på att familjen skötte valpar, nästa gång stänger de väl av telefonen så de slipper mitt tjat... Men till middagen så kunde jag inte hålla mig längre utan åkte hem istället, man gör ju sina prioriteringar ;-)



Ikväll så har jag och Engla varit ensamma hemma och haft myskväll. Alvin har varit på tomtedisco i skolan och de stora är hos sin pappa. Väldigt konstigt med bara lillskrotan hemma men mysigt också. Och en hel del valpgos blev det..



Två mycket bra förläsningar var det faktiskt, dels en om stress, kost och motion av duktige Mats Pettersson. Han är närlingsfysiolog och samtidigt väldigt underhållande (hur nu det går ihop..). Den andre var Per Naroskin som pratade om attityder och värderingar. Uj vad rolig och tankvärd han var! Jobbar både som psykoterapeut och stand-up komiker och fick hela salen skratta gång efter gång. Riktig må-bra dag med andra ord.. Okey, några till föreläsningar var det men de var inte lika minnesvärda även om de fyllde sitt syfte..



Alvin kollar om någon valp gömt sig under sängen..



Engla klätterställning..



Nä huvva vad mycket det blev om jobbet nu då! Får bli ändring på det från och med nu..



Minsta lilla tiken

Valparna blev ju fyra veckor igår så idag blev det både avmaskning och kloklippning. Avmaskningen åtföljdes av spott och fräs medan kloklippningen gick riktigt bra. Tar en stund klippa 198 klor....





Somnat ovanpå Engla.. Ser väldigt nöjd ut va??

Valparna gillar verkligen vara ute och röja runt utanför valplådan men de gillar även att gosa. Det blir mycket mys med valparna och även om de är många så ska de få en egen stund varje dag.



Bus



Nåt sånt här kan jag tänka mig att valparna ska heta:

Ryegate’s Wide Awake

Ryegate’s What Makes You Happy

Ryegate's Wade In Water

Ryegate’s With Every Wish

Ryegate’s Which Witch Is Which        (tik)

Ryegate’s Wam Bam Thank You Ma’am

Ryegate’s What The Doctor Ordered

Ryegate’s Watch Out I’m About    

Ryegate’s Working On A Dream

Ryegate’s Waking Up The Neighbours

Ryegate’s What Love Can Do


Oj vilken stor text det blev *hmm* Namnen är alltså inte insända och godkända av SKK ännu så någon ännu några ändringar kan det väl bli. Passar på att tacka Wilma-Miso Karin för några riktigt bra namn! Att de heter på W är helt enkelt efter Vexa men eftersom det finns så få på V så fick det bli W.. Funderade länge på namn med pokeranknytning men det får nog bli så här.. Ja, jag varnade ju för att de skulle bli långa, krångliga engelska namn.. Tur man kan kalla dem för Karo =))

Ännu går det inte se några direkta skillnader mellan dem som individer, lite kanske men jag ska försöka inte låsa mig i mitt tänk, än hinner mycket hända innan de ska börja flytta.







De stora hundarna uppskattar snön mycket och skuttar runt för fullt. Härligt nu att den blöta snön ersatts med pudersnö. Är dock lite tudelad om snöns vara eller inte vara.. Juligt och ljust blir det ju men mycket krångligare lägga in träningstillfällen under promenaderna. Vi fortsätter klickandet inne istället och Polly är ivrig i sitt lärande. Lite fort och fel ibland bara *ler*.



Englas ben smakar bra ;-)



Å bus med brorsan..





Tur att det var städat i valplådan..


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vilka ljuvliga bilder.

Det värsta är att vi blir bara mer o mer sugna och inte så lite avundsjuka på er som sitter mitt i denna valplycka.

Tänk att fyra veckor kan kännas så långt.

Karin/Sonja

2010-11-26 @ 21:22:15
Postat av: Ingela

Många fina namn på valparna!Jag har hittat en favorit bland namnen:)Tack för alla underbara bilder på valparna!!! Hatar SJ just nu som sätter p för mina planer och låter mig lida morr Pussa på alla 11 från mig;)

2010-11-26 @ 21:23:09
Postat av: Jessie

Godingar, godingar....vill bara snosa ner mig med allihop!

Veckan kommer gå SÅÅ sakta!

Pussa som vanligt på min Vexa.



Kramen

2010-11-27 @ 19:21:52
Postat av: Lisa & Röja

Men guud sååå sööta valparna är, särskilt fotot med Engla och valpen !! DE för bedårande båda två:-))

2010-11-28 @ 18:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0