Ganska söta...

Lat skön söndag här hemma.. Somnade om nere i min riktiga säng så där på morgonkvisten och vaknade inte förrän vid niotiden ;-) Härligt få sova en stund bredvid Thomas också, nästan så jag saknat hans snarkningar också... Lite Farsdagsfirande blev det med mat från kinarestaurangen. Lät Thomas beställa bläckfisk trots att han kommer stinka vitlök *hehe*. Precis så snäll är jag på Fars Dag! Å andra sidan sover jag fotfarande uppe hos valparna :-)

Hade tänkt åka iväg och kolla på lydnadstävlingen här i stan idag men istället såsade jag runt i morgonrock halva förmiddagen, ganska skönt det med. Känner mig efter tre veckor utan bra sömn på nätterna lite urlakad. Nu blir det dock bara bättre och bättre, valparna äter och sover mycket mer regelbundet nu. Skönt!!!



Söt pojke

För varje dag så blir ju valparna mer och mer hundar. De är så söta när de upptäcker varann och försöker leka lite. I slutet av veckan så kommer de verkligen vara hundar! Okey, ganska små hundar *ler*



Lite kladdiga efter maten, bordskicket är som sagt uselt..







Riktigt skön blev promenaden idag, slabbigt i och för sig men ändå mysigt. Tyvärr har det blivit rejält lerigt där skogsmaskinerna gått fram men det blir säkert fint att skogen gallras lite.



Jösses vad det kryllar av barn!

Imorgon åker jag och Pingla upp till Peak och Nina. Tar faktiskt tåget, känns lite drygt köra 100 mil enkel resa, framför allt nu då det är halt och mörkt större delen av dygnet. Nina bor mellan Luleå och Kalix och det ska bli väldigt spännande! Hoppas jag kan ta med mig och blogga, annars blir det vid ankomsten hem. Familjen får hjälpa till med valparna och de stora hundarna när jag är borta. Blir lite råddigt men de är flera som får hjälpa till ;-)



Puss morsan

Även idag får jag gratulera mina duktiga valpköpare, jisses vad bortskämd jag blir <3 ! Vilja spårade till sig ett första pris med HP i ökl på viltspår idag, bara en till etta så är hon champinjon ;-) Domaren sa att det var det andra HP:et som hon nånsin delat ut så Vilja måste ha glänst i spåret! Hennes unga döttrar Miso och Lystra var med och gick anlagsprovet och det med den äran. Lystra 35 poäng, var lite smygig i skogen vilket är helt normalt då hunden är 11 månader, men spårade ändå fint. Syrran Miso fick 42 poäng vilket är maxpoängen. Nu har fyra av våra yngsta Ryegatare (ja, förutom gänget i valplådan då!!) minst klarat av anlagsklassen på viltspår. Tre av dem med maxpoäng, inte illa!



Ni ser hur de växer va?? Och klättrar!

Vill också passa på att gratta en "ickeRyegatare" men som är med på mycket skoj vi hittar på. Roligt Ulle att Mio skrällde och blev BIS-jaktmeriterad på utställningen i Falun idag!

Nä, nu blir det fler bilder på godingarna! Bara njuta =)



Åh, gilar verkligen den här bilden! Grabben har somnat ovanpå
Vexas ben... Ser han inte väldigt nöjd ut??

Ha det fint nu allesamans!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Mmmm så söta de är allihop.

Och de har verkligen växt.

Var tvungen att kolla upp Burgandisk gryta, det var mycket gott i den!

Låter som du har värsta restaurangen hemma!

Klokt att åka tåg den här årstiden.

Karin/Sonja

2010-11-14 @ 20:03:32
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Så underbart söta <3 <3 <3



Tack för grattis, ja vi kände oss verkligen hedrade idag när världens bsta Vilja fick HP ;)

2010-11-14 @ 20:43:00
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Så underbart söta <3 <3 <3



Tack för grattis, ja vi kände oss verkligen hedrade idag när världens bästa Vilja fick HP ;)

2010-11-14 @ 20:43:28
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Hoppas resan för dig och Pingla blir bra:)Njuter av alla härliga bilder på det goa gänget i valplådan<3

2010-11-14 @ 22:21:42
Postat av: Bittan

URLAKAD det känner jag igen ;-) men det är som min käre man säger TUR att man glömmer fort! Går väl an för honom som inte skulle vakna av en BOMB i sovrummet ;-)

Men söta är dom & jisses vad dom växer fort :-)LYCKA TILL på parningstrippen & GRATTIS till alla duktiga valpköpare!!

Kramen//Bittan

2010-11-15 @ 17:54:56
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0