Lyckad resa ;-)

Befinner mig i vackra Jämtön mittemellan Luleå och Kalix. Tågresan upp gick bra men var ganska seg. Skönt att jag och Pingla fick kupén för oss själva, mycket bra!



Nina med Peaks halvbrorsa Bailey (brun) Peak himself med favvoleksaken och så
Tromb



Bailey, Peak och Tromb
Kom fram tidigt imorse och blev hämtad av Nina. Vi åkte hem till Nina och Rogers vackra Norrbottensgård och där väntade den tilltänkte kavaljeren Peak samt hans hundkompisar Bailey och Tromb och gårdens andra djur.



Hästarna går på lösdrift

Efter lite fika så tog vi Pingla och Peak på en promenad och det blev parning bakom lagårn ;-) Peak körde lite uppvaktning först och Pingla var emd på noterna ;-)

Skön dag med hundpromenad, hästar och massa prat.



Fina gården
En till parning har vi också hunnit med, ska det vara så ska det... Blir kvar tills imorgon och vi gör ett nytt försök igen imorgon.



Peak

Allt hemma ska gå bra enligt rapporterna. Jag är ju lite kontrollfreak och tror inte riktigt allt flyter om inte jag är där. Skrivit lappar och kommit med noggranna instruktioner hur allt ska göras *hmm*. Säker på att allt går alldeles utmärkt, kanske rent av galant trots att allt inte görs på mitt vis *blink*



Peaken



Hästarna



Vi hörs!

Ha det härligt


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilka fina vinterbilder...nästan så man börjar längta efter snö;)

2010-11-17 @ 14:04:10
Postat av: Malin

vadå, har du vart borta? ;)

nej men vi saknar dig, ses imorgon! <3

2010-11-17 @ 17:23:30
Postat av: Mamman

Roligt Malin, roligt!

2010-11-17 @ 19:23:49
Postat av: Anonym

Jag trodde ni var i Finland när det finns så mycket snö? Tack för de trevliga bilderna. Vi ses på lördagen.



Hälsningar,

Magnus & co.

2010-11-17 @ 19:48:33
Postat av: Anonym

Var det någon som köpt nån diskborste i ful färg eller bytt lakan utan att tänka på färgskalan?? Det var faktiskt lite småskoj att tänka på dej när du satt fast i tåget. Frustrationen måste ha flödat över periodvis, eller pluggade du??

2010-11-18 @ 13:47:55
Postat av: Annica

Magnus: Jag var i norra Sverige, 5 mil från finska gränsen. Snö och minus -20! Vi ses på lördag, ska bli så roligt!

Anonym (alltså Anna...) Hur frustrerad som helst, satt där och kunde inte göra ett dugg!! Huset går ju under är hemma om inte jag är här!!!!!!!!!

2010-11-18 @ 14:49:54
Postat av: Annika Granstedt

fint skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-04 @ 04:18:00
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0