Trevlig fredag

Vilken fin höstdag och inte blev den sämre av trevligt besök heller <3 !

Valparna mår fortsatt bra och ser mer ut som riktiga valpar för varje dag. När de får riktigt bra tag om ett juver och maten rinner till ser de så härliga ut, de trampar med frambenen och svansarna vibrerar, så söta! De bruna har en fin färg, lite nyansskillnader men inte mycket. Störst tror jag omärkta hanen samt den märkt på ryggen är. Lite osäker för jag har inte vägt dem sedan de var ett dygn gamla men imorgon tänkte jag göra det. De svarta hanarna är alla ganska jämna i storlek.



Skönt att alla mår så bra trots att de är så många. Vexa mår också fin-fint men hon tycker fortfarande det är en bra idé fixa en lya åt dem ute i buskarna, jag håller inte med....

Karin med Hjalmar och Krut kom och hälsade på och efter lite valppyssel och våfflor gjorda av världens bästa Richard så gick jag och Karin ut och tränade hund.







Alla fyra hundarna var med på noterna och visade trevlig attityd och arbetslust. Polly bytte apport en gång men skötte sig annars bra. Pingla börjar äntligen visa gamla takter men ska tränas mer på dummies som inte ser ut som dummies..



Grabbarna var väldigt intresserade av Pingla och när Karin åkt så kom förklaringen. Pingla har börjat löpa! Jojo, klart grabbarna hade koll på sånt ;-)





Karin och Hjalle svanslös. Så söt med sin lille svans..

Tyvärr protesterade datorn när jag ville lägga in en bild på Krut (jo, honom är det krut i..) Kommer senare!!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Karin, Hjalmar & Krut

Tack själv för en trevlig dag. Och extra tack till Richard för supergoda Våfflor.

Tänk om di små kunde behålla fladdermus öronen - hur sött som helst:-)

Kram

Ps. Hjalmar om Pingla själv får välja... Stackars Krut.

2010-11-06 @ 10:05:59
Postat av: Matte Jessie

Gick ni ut å tränade utan Vexa...?!;)

Härligt väder ni fick, roligt att Pingla har börjat att löpa oxå...äntligen;)



Ha de gott!

2010-11-06 @ 10:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0