Vi vill ut i vida världen!

Hmm, satt och skrev ett långt inlägg och var så gott som klar och så gjorde jag ett litet feltryck och så "swoosch" försvann allt.. En och annan svordom har just hörts här hemma på Sörgården med andra ord..



Lilltiken har Stig-Helmer frisyr..



Igår blev det inget bloggande, det skulle vara strömavbrott hela dagen så jag ville inte sitta framför datorn och allt bara släcktes ner (hmm, fick ju uppleva det nyss istället...)







Valparna börjar bli så mysiga nu och de tycker inte alls de behöver vara i valplådan hela tiden, de vill faktiskt upptäcka världen!!! Blir sittandes väldigt långa stunder bara mysandes med gänget. Så härliga små minihundar, de viftar på svansen, pussas och brottas med varann *gullungar*





Kolla busvalpen i bakgrunden..
Tänderna är ännu inte så vassa att de amputerar tårna på en men jag vet vad vi har att vänta.. Har börjat blåsa i visselpipan när det är matdags och de har redan lärt sig känna igen ljudet och kommer springande.





Varje dag så är de ute och springer runt en stund och de vill upptäcka allt. Ibland fastnar de under en stol eller något och då blir de lite upprörda.



Valplådan börjar bli för trång och det börjar bli dags för dem att få större ytor busa på.. Ska bli till helgen hoppas jag!



Har nog funderat klart på namnen valparna kommer få, långa och krångliga på engelska blir det förstås, tycker det passar bra på en ras med långt och krångligt engelskt namn. Tror nog att under de första tjugo åren med rasen så fick jag bokstavera rasnamnet flera gånger i veckan.... Rasens har ju verkligen vuxit mycket i populäritet de sista åren och det är ju inte bara positivt, att fler kan uttala namnet är ju i och för sig trevligt.. Nu gäller det för rasklubb och uppfödare verkligen jobba för rasens framtid. Tillsammans kan vi lyckas, det är jag säker på!



Somnat p mitt ben..

De senaste dagarnas väder med snö och blåst har gjort att det känts lite motigt ta sig ut med hundarna, när jag väl kommit ut så är det helt okey om man bara är rätt klädd. För mig är en lång skön skogspromenad bästa sättet stressa av och bara låta tankarna vandra.



Träning ute har det däremot inte blivit. Men varje dag har det blivit en liten stund träning inne. Jaktligt så har det bara blivit avlämningar med det är inte så bara.. De ska sitta som en smäck när vårproven sätter igång *visst*. Klickerträning har det blivit lite mer av, vi har börjat om lite från början eftersom vi inte ar prioriterat det på länge. Vintern är jättebra fila lite på sånt! Vem vet, vi kanske kommer till start nästa år. Största utmaningen känns som platsliggningen, att tro att Polly ska kunna ligga still med ett gäng andra hundar är väääldigt långt borta..

Ha det kanon nu allihopa!

Kommentarer
Postat av: Åse Rönnblom Gsson

Men Annica! När ska du lära dig att du ska skriva i ett ordbehandlingsprogram där du kan spara med jämna mellanrum, och sen kopiera in texten i bloggen???

:-)

2010-11-24 @ 20:54:24
URL: http://kennel.rowanblossom.com
Postat av: Sonja

Oj vad de har vuxit. Men undra på de´ så längeeeee

sen vi sett dom.

Pussa på dom från oss.

Karin/Sonja

PS Han heter "OSSI"

2010-11-24 @ 21:25:59
Postat av: Annica

Webmoster,det kommer jag aldrig komma ihåg..

Karin och Sonja, det är för att det var så länge sen ler. Finns en Ossi som väntar!! Vet bara inte vem..

2010-11-24 @ 22:07:19
Postat av: Ingela

Så underbara<3 LÄNGTAR så jag går sönder!

2010-11-24 @ 23:01:45
Postat av: Anna

Vill åter igen påminna dej om att din hemsida måste ha någon särskild säkerhetsspärr. Från jobbet kan jag gå in på alla andra hemsidor utom hembanken och ryegates. Tråkigt om folk inte kan komma åt hemsidan.

2010-11-25 @ 09:30:53
Postat av: ulle,mio,max

meeeen vikka gooodingar<3<3<3



kram från oss

2010-11-25 @ 20:09:47
URL: http://www.gundogs.se/mio
Postat av: Anna

Jag har ringt en nattjobbande kollega ikväll för att kolla om hon kunde komma åt hemsidan. Hon jobbar å US i Linköping. Hon blev lite sur när hon insåg att hon var tvungen att starta om hela datorn för att bli av med brandväggsmeddelandet..Det måste vara så att så att du har en extra säkerthetspärr som gör att det inte går att nå sidan via via ett gruppinlogg. Vi startar upp datorn med ett gemensamt inlogg och sedan måste jag identifiera mej överallt. Jag loggar in mej till internetsurfing och når sedan alla andra hemsidor. Hör av dej om Åse behöver mer info. Jobbtelefon 010-1035933

2010-11-25 @ 21:36:26
Postat av: Åse Rönnblom Gsson

Anna - det troliga är att ni har en inställning i er brandvägg som t ex inte accepterar Javascript (de rullande remsan på startsidan). En del företag sätter såna hårda inställningar.

Det finns ingen extra säkerhetsspärr på hemsidan utan det ligger i inställningarna på den "insurfande datorn/servern".

MVH Åse

2010-11-25 @ 21:50:43
URL: http://kennel.rowanblossom.com
Postat av: Anna

Men, varför kommer jag åt alla andra hemsidor. Jag satt igår och tryckte mej fram på uppfödare på flatklubbens hemsida. Jag kommer åt alla andra. Jag vet att det inte går att komma åt hembanken på bibblan så jag ska försöka där idag. Om jag loggar in jobbdatorn på min egen inlogg istället för grupploggen så är det inga problem.

Synd om folk sitter och surfar på jobbet och inte kommer åt hemsidan och dessutom svär över den eftersom man måste starta om datorn. Konstigt!!

2010-11-26 @ 11:29:10
Postat av: Åse Rönnblom Gsson

Inte många som har liknande javascript på sina hemsidor. Har man flera olika inlogg på en dator kan man ställa in olika säkerhetsnivåer för olika användare.

2010-11-26 @ 19:46:05
URL: http://kennel.rowanblossom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0