Duktig Polly

Jösses vad jag bloggat flitigt sista tiden! Nu kommer det däremot bli ett litet uppehåll, iallafall tills på fredag. Åker till Solbacka med jobbet för arbetsplatsträff. Lite pyssel få till det med barnvakter och hundvakter eftersom vi åker båda två. Nu tror jag det har löst sig..

Idag så åkte jag och Polly och startade på öppenklass-spår nummer två. Jag tycker hon var lite yvigare än vanligt även om hon spårade bra. Domaren trodde att det kanske kunde vara att hon inte gått så många spår som legat så länge men hon har gått relativt många som legat minst över natten. Vi spånade vidare och kom fram till att det nog var så att det rört sig mycket djur i skogen nu med tanke på att det både är jakt på rådjur och hjort (och nu även älg). Jägare i skogen gör viltet mer rörligt, märker det på jobbet också då det just nu, som vanligt så här års, är en peak med viltolyckor.

Men ett första pris med 37 poäng (30 är kravet för första pris, 42 är max) och en tid på 17 minuter blev det så både matte och Pollan kunde vara nöjda =) Nu är det till att försöka få till det sista också. Inte helt lätt få till prov nu när alla domare är ute och jagar men jag jagar vidare. Domare alltså ;-)

Åkte direkt till Torshälla och träffade Jessica med Gnista och Sota. Vi gick en promenad i den härliga höstsolen med hela gänget. Vexa går inte många steg bakom mig, hon är verkligen i sin mammadimma. Pingla och Polly fick turas om springa och båda två passade på svalka sig lite *hrmm* i Torshällaån.

Roligt att det verkar som Valle (han som ska omplaceras) kommer på avkommebeskrivningen. Eftersom det är så många från Zomby/Viljakullen som ska beskrivas så kommer Polly och Valle beskrivas på lördagen tillsammans med Zidane/Leiakullen.

Roligt att pappa Zomby är uttagen till NC2010 Flatcoated Retriever Nordic Championship 2010 fär det norska laget. Så jag kommer hejja både på Sverige och Norge :-) Sista helgen i oktober går det av stapeln. Då räknar jag med sitta i valplådan och beundra Vexas kommande kull..

Ha det kalas,

Annica

Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis till ytterliggare ett första pris med Polly! Hoppas ni hittar en domare som har tid att hjälpa er med sista öppenklass spåret!

2010-10-12 @ 11:10:17
Postat av: Matte Jessica

Min lilla tjockis...hon är inte i mammadimma, hon är lydig som går så bra fot;)



GRATTIS till Pollan-trollan! Snart blir de SEvCh!!

2010-10-12 @ 13:14:56
Postat av: Karin och Wilma

Ruggigt syrran, vilken stjärna du är!



Kul att Valle kommer också.

2010-10-12 @ 21:59:02
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena, mamma & syrran

Heja Pollan du är helt otroligt duktig!! Mamsen & syrran är såå stolta! Och jag (mormor) med såklart!



Ps Jag tror Vilja fick 35 poäng i söndags men pga lite för mycket strul blev det ändå inget förstapris. Ds

2010-10-12 @ 23:23:07
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: ulle,mio,max

Grattis till 2a 1an på pollan trollan, snart så;););)



kramen från mej o grabbarna

2010-10-14 @ 13:55:16
URL: http://www.gundogs.se/mio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0