Elva underverk

Försöker stoppa tiden lite, den går nu alldeles för fort!



Vill behålla dessa dagar lite extra.. Lyssnar på valparnas nöjda smackningar då de hittat till maten, tittar på deras små ben som rör sig lite i sömnen och drar försiktigt handen över den sidenmjuka ryggen.. Åh så doften, doften av valp.. Som den bästa parfym =)



Valparna är nöjda och växer på sig fint, de börjar se riktigt runda och goa ut nu om man jämför med hur de såg ut som nyfödda.. Tiken som föddes först är fortfarande minst men pigg och matfrisk.



Vexa har börjat äta bra med mat nu och det är ett tecken på att hon börjar producera rejält med mat åt hela ligen, bra! De brukar äta i två skift så plats finns till alla.

Mmm, trist att vintertid har börjat, blir ju mörkt så himla tidigt. Malin hade varit ute tränat Pingla lite och jag körde Polly i ett par moment lydnad. Thomas tog långpromenaden och jag hann ut en snabbis och tränade lite "gummisnodd med både Pingla och Polly.



Inatt blir sista natten jag jobbar, skönt faktiskt att denna helg är över för den har varit mycket intensiv. Inatt fick vi ju dessutom uppleva att klockan blev tre och sedan två igen... Den extra timmen är dryyyyyg. Betydligt lugnare veckor ligger framför mig nu arbetsmässigt iallafall ;-)

Riktgit lyxigt blev det igår då Thomas och jag kunde gå en härlig skogspromenad tillsammans då Simon vaktade både barn och hundar, vilken lyx det är ha lite större barn (Simon är Thomas son som nu hunnit bli tjugo.. Och som Alvin och Engla självklart beundrar). Simon hjälpte de små fixas iordning inför lite Halloweenbus. Kanske inte min favorithelg men barnen uppskattar det desto mer..  Vad grannarna tyckte får vi aldrig veta men de ställde upp och blev lite rädda ;-)



I'll be back!


Kommentarer
Postat av: Karin och Wilma

Min dator alarmerade för att jag hade dåligt med minne (alltså inte jag, utan datorn. Ja jag också iofs :-) Jag var alltså tvungen att rensa. Hittade alla bilder från första tiden i valplådan fram till nu på Miso. Jag får riktiga flashbacks och förstår precis vad du pratar om när du sitter och beundrar de små miraklen :-)



Kul att du gillar mina små teckningar. Ambitionen var att göra skisser över övningarna för att kunna komma ihåg dem (appropå dåligt minne...). Och för att ha ett litet bibliotek av övningar att ta till.



Appropå att vara granne till halloweenspöken. Förra året var vi helt oförberedda och hade bara pengar att ge till godissuktande små spöken. I år hade jag preppat med godis. Men vid 21.30 då det fortfarande inte hade kommit några spöken fick Peter nog och hämtade godisskålen till sig själv :-)

2010-10-31 @ 18:19:32
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

O, vad härligt med mera bilder och kommentarer.

Lite avundsjuk på dej som får insupa valpdoften.

Karin/Sonja

2010-10-31 @ 18:46:30
Postat av: Maria&Texas

Ja det kan inte vara kul att jobba natt när det ställs om till vintertid! Hur går det med omplaceringen av Valle? Njuter av dina fina valpbilder!:)

2010-10-31 @ 19:08:24
Postat av: Anna

Ja, det blev smånervöst att vänta. Först skriver du att första valpen är på väg och att Jessica skyndar sej att komma och sedan, ingenting på ett dygn. Tillslut är man bombis på att något hemskt har hänt..

Hoppas du hittar kanonhem till alla grabbarna.(tjejerna är väll mer lättplacerade??)

Hadebra!

2010-10-31 @ 19:37:27
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Underbara bilder :)

2010-10-31 @ 20:25:50
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Helena & co

Underbara bilder.....jag bli såå avundsjuk, vill också sitta och nosa valpdoft ;)

2010-10-31 @ 21:13:30
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Anonymn

Underbar bild på tre svarta diande.

Man bara smälter.

2010-11-01 @ 00:59:30
Postat av: ulle,mio,max

åh dom e ju helt underbara små knyten;);) vänta några veckor så e de underbara huliganer, kommer säkert o bli som max tänker jahihihi



kramen från oss

2010-11-01 @ 09:21:38
URL: http://www.gundogs.se/mio
Postat av: Karen

Mys! Gos! Kärlek!

2010-11-01 @ 13:04:27
URL: http://lisager.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0