En tjock Vexa...



Från helgens avkommebeskrivning. Zebbe gillade apportera :-)

Dagarna försvinner i en farlig fart och jag har inte riktigt kunna förlika mig med mörkret som redan smyger sig på vid 18-tiden...



Mysigt grillplats på Gesta

Efter den intensiva helgen och måndagens viltspår så har vi legat lågt. Avloppspumpen här hemma har gått sönder och när jag gick upp idag efter att ha jobbat natt så var det en swimmingpool i tvättstugen, inte så himla skoj :(



Duktiga Leia-Zidanedottern Soya med husse Micke



Vexa mår bra och går mest runt och myser med magen. Hon har bestämt sig för att valparna skulle må bäst av att födas i hundgården och där har hon grävt en fin grop till dem... Konstigt, vi är inte helt överens där Vexa och jag.... Hon äter fortfarande bra och jag har lite svårt räkna ut hur många bebbar det finns i magen. Ska bli väldigt spännande se vad som finns därinne!!!!!!!!!!! Jessie ville ju gärna röntga henne och då skulle även det synas hur många tikar respektive hanar samt även färg *hehe*.  Har försökt fota henne men magen gör sig inte så bra på bild, hon ser mest rolig ut.. Engla kallar henne för "hunden med det platta huvudet och tjocka magen", ganska korrekt måste jag säga ;-)





Brorsan Sputnik blir friserad av kennelmamman.. Härlig kille den där Sputnik. Ni som var här när valparna var små så hette han då Big Bengt ;-)

Har tagit det lugnt med Polly, kommer absolut fortsätta viltspåra med henne för hon är riktigt grym i spåret... Men nu ska vi fokusera på lydnaden som hon bara tycker är mer och mer skojig och låta den ta den tid den tar. I retrieverarbete ska vi slipa detaljer och förväntan, arbetskapacitet, glädje och en härlig fart har hon redan...

Brorsan Valle är fortfarande tillgänglig för dig som vill ha en härlig arbetshund. Saknar en hel del vardagslydnad men uppvisade samma trevliga inställning till jobb som sin syster, skottfast och med fina balancerade grepp på både vilt och dummies. Behöver tränas i förväntan men går att påverka.  För dig som är intresserad kan jag visarbefodra telefonnummer till hans ägare.



Valle



Har nu äntligen bestämt mig för vilken hane jag ska använda till Pingla. Åh vad det känns bra! "Peak" bor i Råneå norr om Luleå så det blir en tripp på ca 200 mil fram och tillbaka... Vet inte när hon kommer löpa men jag tippar på i november-december. Jätteskönt att Vexas valpar har blivit flyttfärdiga innan det (förhoppningsvis) blir Pinglavalpar. Självklart så kommer det mer info om kullen på hemsidan under "Valpar" men tills dess kan ni gå in och tjuvkika på Peaks hemsida. Peak heter Sort Gulds Celta Vigo och hittas på www.retrieverliv.se

Go vänner, vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Helena

Japp jag rationaliserad bort bilden på barska polisAnnica ;) Kanske inte lika mycket för att vara snäll som för rädsla för hämnd......jag har ju inte sett hämnarbilden när jag ska "släcka ljusen" ;)



2010-10-22 @ 11:44:25
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Klarsynt dotter :-)



Spåret hade legat över natten, kanske 18-19 timmar. Jag har inte viltspårat så många gånger. Har varvat med personspår också. Inte heller det så himla många. Det var ju först på sensommaren som det klickade till och hon verkligen förstod vad det var hon skulle göra. Vi har tid för anlag någon gång i november, kommer inte ihåg datum nu.



Jag försöker att göra träningen mer lekfull. Inte nödvändigtvis att JAG tjoar och slår knut på mig själv för att vara rolig (har så himla svårt för det). Men att det händer lite oväntade saker och hänger man runt mig så kan det dyka upp något kul. Det är en balans mellan att kräva och hålla humöret uppe. Miso tycker att det är MÅNGA saker som luktar väldigt gott. Inga tecken på löp än, även om jag tycker att både Miso och Lystra checkar in varandras bakdelar. För min del får hon gärna vänta läääänge.

2010-10-24 @ 21:40:08
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0