Ett stort tack och Vexa's back

Attans vilken härlig söndag det har varit!!!!

Tog det lite lugnt på morgonen och vi strosade om kring här. Lite mer fart blev det liksom när det plinagde till i mobilen och Jessie skrev att hon och Ulle redan var i Arboga *hopp i duschen*.

Thomas skjutsade ut Pingla till klubben eftersom Malin skulle ha ungdomsgrupp och även träna lite med Pingla. Malin har varit barnvakt i Stockholm inatt så det blev ett tidigt tåg tillbaka för henne..

Så dök då mina goa vänner värmlänningarna upp =) Alldeles för sällan som vi ses, alldeles säkert att vi har skoj då det händer!!!

Och sen fick jag världens överraskning, fler av mina goa, rara och alldeles underbara valpköpare (och så Ulle som inte är valpköpare men får hänga på ändå..) hade sparat ihop till otroliga presenter! Det är inte mycket som får mig stum men idag blev jag nog allt det en lite stund... En jättefin blomma och så en sån Picking Up väst jag gått och trånat efter :)
Provade sån när jag var hos Håkan och Karina senast, de har lite prylar från Hundsystrarna. Suckade och sa att en sån, sån ska jag köpa.. Men de är inte gratis precis så jag har bara varit inne och kikat på Hundsystrarnas hemsida och trånat lite mer... Och dra på trissor,nu fick jag sån <3 !

Tack tack allesammas, ingen nämnd ingen glömd. Jag blev väldigt glad!!

Vi fikade förstås, det hör liksom till när vi träffas. En riktigt fin rosa tårta valpköpargänget också köpt och vi åt med andakt eftersom Jessie och Ulle lyckats handla på Eskilstunas dyraste kondis *hehe*.

Just det, glömde ju alldeles bort nämna att Vexa nu kom hit för att vara kvar tills de kommande valparna ska lämna bo't. Mmm, en go mammamage har hon och nu börjar verkligen nedräkningen...
Hon är hungrig till tusen men sover i övrigt mycket och är inne i mammadimman. Och du Jessie, hon har inte sagt en enda gång att hon saknar dig.  Fast det gör hon nog, litet grann ;-)

Passade på trimma Vega, Jessies härliga veterantik som för några veckor sedan slog till med 1a ökl på prov. Vem har sagt att inte gamla hundar kan lära sig sitta?? Eller som Vega, gå fot på gamla dar.. Även Ulles trevliga, busiga Mio blev tilltrimmad och fin.

Vi gick ut och tränade sedan, till Mio och Vega las det ut två målområden och jag kastade markeringar. De skickades mot markeringarna men den första hunden skulle stoppas och skickas höger eller vä istället och nummer två fick ta markeringen. De skötte sig bra båda två (eller alla fyra, J och U var duktiga de med..)

Polly fick några markeringar. Jobbade fint i mestadels rätt område men hade lite svårt med terrängbyte. Ulle smög sedan ut dirigeringar på samma ställe och jag är mycket nöjd hur fint Pollan lyssnade på pipa. Nöjd matte!först försöka få ihop ett PM till nästa helg. Och när jag är klar med det tippar jag på att jag är ganska trött ;-)

Ha det bra!! Och ja, jag har lovat Thomas ta av västen innan vi ska gå och lägga oss *ler*

Lunch blev det sen och ännu mer töl som de säger ;-) Inte att förväxla med öl! Töl är att prata, typ.
Vi fotade lite och Max fick göra ett par linjetag. Sen åkte alla värmlänningar utom Vexa hem. Hoppas nu inte det tar lika lång tid tills vi ses igen!

Har ägnat resten av dan åt familjen, borde ta tag i tvätthögar och sånt men måste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0