Jösses vad tiden går långsamt...

Jag borde ju ha vanan inne eftersom jag själv gått över med alla fyra människobarnen här hemma :-)

Blir väldigt mycket tid framför datorn eftersom vi nu bara väntar så det blir ett och annat inlägg här i bloggen.

Men visst går det framåt, Vexas temp är nu under 37 och hon börjar bädda mer och mer. Vankar lite av och an och kopplar inte riktigt av. Sen lägger hon sig ner en stund och vilar. De flesta valpningar jag varit med om har skett på natten och är jag inte alldeles fel ute så kommer även denna ske nattetid...

Jessie och Emilia är på väg hit nu så det vore ju verkligen jättekul om Vexas matte får vara med under hela eller delar valpningen. Passar perfekt, Thomas är borta på konferans så det är alltid skönt vara ett par vuxna här hemma. Hoppas nu hon kör försiktigt i regnet, det  är en bit från Kristinehamn till Eskilstuna!



Gnista

Vill passa på gratta Jessica med Gnista som idag la till ytterliggare en titel innan namnet, LPI LPIII LPelit SE LCH Ryegate's Long Kiss Goodnight är numera även SE VCH. Bra jobbat tjejer!

Och Agge gick anlagsklassen viltspår med lilla Vera, Pollys syster. Det sprades galant och de fixade ihop maxpoängen 42, jättebra! Stort grattis även till Ryegate's Running Wild Running Free!!



Vera

Jag har en framåt dotter som tänkt till lite grann. De är flera ungdomar på klubben som vill eller har börjat tävla lydnad och bruks. De har en stor vilja men självklart känner de sig lite osäkra. Nu har Malin och några till fixat så de vuxna på klubben kommer ha en träningstävling för dem den 7e november, kanon!




Kommentarer
Postat av: Jessica & Gnista

Åh vad spännande med Vexas valpning :). Jag tror det blir 9 valpar (5+4)



Tack för grattis, men du Annica du har ju faktiskt döpt Gnista till "R Long Kiss Goodbye" och inte "R Long Kiss Godnight" som du skrev ler



Nu väntar nya äventyr för Gnista, i morgon åker vi på kärleksäventyr till Norrland.

2010-10-27 @ 22:31:50
URL: http://www.skeppartorps.se
Postat av: Monica

Lycka till nu med valpningen!

2010-10-27 @ 22:54:48
URL: http://www.wikstrand.com
Postat av: Helena & co

Ja här duggar inlggen tätt för ovanlighetens skull ;) Åh va spännande, Vexa väntar nog tills matte & lillmatte kommer och sen blir det valpning hela natten ;) Jag tror det bli 10 valpar 6 hanar och 4 tikar! Kram till er alla.....som kanske just i denna stund har fullt upp!

2010-10-27 @ 23:22:53
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Bloggaren

Ja du Jessie, just nu snurrar det en massa i mitt huvud.... Inte bara Gnistas namn blev fel utan jag grattade Leiabarnen på fel dag ;-)

2010-10-28 @ 07:21:04
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Sonja o Karin

Vi följer med spänning din blogg, är inne flera gånger per dag.

Jättespännande!

Håller tummarna.

2010-10-28 @ 09:33:33
Postat av: Ingela

Väntar å väntar...hur går det för er?

2010-10-28 @ 09:40:15
Postat av: Anna

Jag hoppas det är å att ni läst av Wexas tecken på valpning för tidigt så det inte håller på att gå galet...Trodde det skulle bli valpar inatt. Jag har mest varit med på människoförlosningar(som kan ta tid) och hästar som oftast går väldigt fort. Kanske det är normalt för hundar att ha förvärkar en längre tid?? Du skriver väll så fort du får tid?? Håller tummarna för att allt går bra!!!

2010-10-28 @ 10:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0