På't igen

Lika bra gå ut hårt med en ny blogg så man lär sig att hantera funktionerna. Funderar lite på om man kan göra texten större, jag börjar ju själv bli lite skumögd... Har med en dåres envishet vägrat läsglasögon men lånar Thomas hela tiden. Hmm, får väl köpa ett par egna även om det tar emot ;-)

Lugn dag idag eftersom jag fick hoppa in och jobba på min lediga dag. Många som är sjuka just nu och däribland mina kollegor. Min egen förkylning vill heller inte riktigt ge sig men jag hoppas nu efter en vecka att den gett upp och inser att den inte har här att göra längre *morr*.

Fick idag reda på att Fredrika med familj inte kan ha kvar Valle från vår sista kull efter Vilja-Zomby. De inser att tiden inte räcker till och att de inte kan ge Valle vad han behöver. Tråkigt när det händer men ibland måste man ta det beslutet. Jag har bett att de skriver ihop några rader och beskriver Valle så ska jag sen lägga ut det under "omplaceringar" på hemsidan. Valle heter i stam-tavlan R's A Real Wild Child och är en brun hane i värsta slyngelåldern, snart tio månader. Han är en av dem jag sett minst av i kullen sen han flyttade, det var i våras jag såg honom sist. 

 Är det någon som vet någon som vet någon osv som skulle vara intresserad av en flathane så hör av er. Det är viktigt att han kommer till ett varaktigt hem som har tid för honom så det är ingen brådska hitta ett nytt hem på stört. Kastar ut en blänkare redan nu innan annons på FRKs hemsida och vad man kan tänka sig i övrigt för vettiga sidor annonsera på.



Valle som valp.. Nu är han ej gänglig tonårskille.. Hoppas få lite mer nytagna kort på honom!




Valle i vårsolen

Ulle, visst skickade du några kort på Valle när du trimmade honom?? *letar, letar, letar*

Mmm, lite tråkigt är det allt. Men funkar det inte så funkar det inte och det är ändå bättre placera om medan en hund är reltaivt ung och fortfarande "formbar".


Är ni sugna gå kurs så kommer Bitte Lind ha flera kurser under hösten. Här kommer det som finns planerat:

Söndagen den 10 oktober
Apporteringsdag med de moment som ingår i nybörjarprov. Heldag.

Lördagen den 23 oktober
Apporteringsarbete med tonvikt på Walk Up-träning /dirigering "för hundar som startat (oavsett pris) i nybörjarklass”. Heldag.

Söndag 7 november
Apporteringsdag med de moment som ingår i nybörjarprov. Heldag.

Övriga kurser

Valp- o unghundskurs för alla raser mellan 4 månader till 1 år gamla. 
Fem gånger ca 2-3 tim./tillfälle på torsdagar em/kväll. Börjar 14 oktober. Kursavgift: 1.200:-.

Vardagslydnad för alla raser. 
Fem gånger ca 2-3 tim./tillfälle på tisdagar. Börjar 26 oktober, e.m.  Kursavgift: 1.200:-.

Introduktion till viltspårsträning.  Kursavgift: 900
Alla raser, 3 tillfällen: lördag 30 oktober, lördag 13 november o lördag 20 november.


Bitte brukar ha sina kurser mellan Södertälje och Strängnäs (hon bor i Åkers Stycebruk) Tänkte passa på tipsa om någon av er därute är intresserad av lite höstaktiviter ;-) Och är blir det av naturliga skäl lite stiltje på tränandet när Vexas valpar kommer.. Jessie rapporterar att hon är hysteriskt hungrig (Vexa alltså, inte Jessie) och försöker hitta matsmulor överallt. Vi ser väldigt mycket fram emot att on kommer hit på söndag. Och det ska bli kul träffa Jessie och Ulle och töla lite, för töla är det man gör med värmlänningar!!!

Nu börjar vår roliga helg med avkommebeskrivningar närma sig. Avkommebeskrivnigar för våra två senaste kullar och träningsdag för ovan nämnda Bitte på lördag. Övernattning och förhoppningsvis viltsvin till lördagsmiddag ser jag fram emot.. Men mest av allt träffa mina goa valpköpare och deras hundar!! Ja, avkomebeskrivarna Ulla och Tomas samt instruktören Bitte är inte fy skam de heller..

Sov gott,

Annica


Kommentarer
Postat av: Åse R Gsson

Elände - Bittes dagkurs den 10/10 hade varit perfekt för Yoda. Men jag ska vara köksvärd på hundklubben och stå för matlagningen... Undrar om jag kan lösa det på nåt sätt, tro.

2010-10-07 @ 22:43:00
Postat av: Jessica & Vexa

GUD SÅ SÖT!



Vill ha...kan inte du övertala Micke om att de e helt ok att ha 4 stora hundar på 90 kvm boyta;)

2010-10-08 @ 11:20:09
Postat av: Anna

Hur mycket har Valle tränats? Kommer han på avkommebeskrivningen? Kan dom tänka sej en provamånad?

Anna

2010-10-09 @ 11:44:30
URL: http://molleomusse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0