Snart så!

Söndag kväll och jag är glad att vi inte hade avkommebeskrivningar denna helg.... Hu vilket väder!



Så här såg Vexa ut i somras. Nu är hon lite mer hängbuksvin...

Malin hade Hundungdom idag så vi var där klockan tio. Passade på träna Polly lite och lydnaden går sakta men säkert framåt. Vi har absolut ingen brådska och momenten är bara påbörjade. Malin och Pingla tränade lydnad och från den plan jag var på så såg det alldeles utmärkt ut.. Ja, det gör det ju på träning men på tävling är det en helt annan sak *hmm*. Jag åkte hem och under tiden så bakade hundungdomarna leverkex, uäh vad det luktade lever i klubbstugan när jag kom för att hämta dotter och hund.. Lever är inte min favoritmat precis och jag lyckade övertala morsan när jag gick i skolan skriva lappar att jag inte behövde äta det för jag var "allergisk"...



Jag äter hellre Thomas hemmagjorda sushi... Gårdagens middag





Så här gosigt var det i valplådan för snart ett år sedan.. Leias valpar.

Vexa är däremot inte glad för att hon inte längre får hänga med på äventyr, hon tycker inte alls magen är i vägen ;-) Thomas har under helgen målat och fixat med den nya valplådan och nu ska bara färgen torka innan den skruvas ihop. Vexa är som sagt totalt obekymrad över sitt välsignade tillstånd och älskar när det är folk här som vill känna på hennes mage. Och självklart vill alla mysa med bebismagen :-) Hon äter fortfarande upp all sin mat men det går låååångsamt. Polly och Pingla står och dreglar bredvid och skulle gärna hjälpa till om de bara fick. Lite svårt beräkna valpningsdag eftersom hon var uppe hos Poker i Sundsvall under en hel vecka. "Bästa" parningen var den 26e augusti så då borde rätt datum bli den 28e. Tikar kan ju precis som vi gå lite över eller nedkomma ett par dagar tidigare men marginalerna är inte så stora. Nu börjar vi bli mycket, mycket spända på att valpar ska komma och när man känner på magen så kan man känna hur det sparkar där inne, mysigt!



Så här såg det ut på Gesta



Innan vi satte oss till bords..

Ingela kom hit och vi gick en sväng med hundarna. Rejält påklädda var vi så vädret gjorde inte så mycket.. Hörde besvikna "voffar" från Vexa som inte fick följa med.. Tror hon tyckte att den blivande mormor Zelda gått kunde ägna sig åt att sticka halsband till sina barnbarn istället för att vara ute och skutta på promenader.. Roligt träffa både Ingela och Zelda, det var ett tag sedan. Zelda har som vanligt en härlig fart och attityd, att hon är sju år kan man inte tro. Ett stort plus med flattar är att de är så pigga fast de blivit lite äldre. Zelda beter sig som en unghund :-)



På tisdag så fyller Leia och Zidanes valpar ett år, jösses vad tiden går! Ett stort grattis till er alla fyrbenta och tvåbenta i förskott!



En av de blivande ettåringarna, Nero med matte Lena

Stort grattis till Anette och Jina (Ryegate's Hazard Ahead) som igår tävlade lkl I och vann klassen med snygga 177 poäng, härligt! Bara ett förstapris till nu så... Ett lika stort grattis till Majken som tävlade med Ronja (Ryegate's Legally Black) i tvåan. Bara ett par poäng ifrån första pris är retligt... Men tänk vad duktiga ni är på allt!! Nästa gång så!!



Kolla Röjas LYCKA när hon ser dummyhögen :)

Blir det en någorlunda snöfri vinter så tänkte jag att vi kan ha viltspårsträffar, räknar med ca 5 st. Hör av er vid intresse! Eftersom spårläggning tar tid och kräver mark så kommer vi inte kunna vara så många.

Till våren blir det sedan jaktträningstillfällen där målet ska vara att man vill starta på prov. Blir det en vinter som förra året så blir det väl inte vår förrän i juni men sån our kan vi väl inte ha igen..



Polly och Valle

Ha det gott allesammans!!*


Kolla in bloggen ofta nu så ska jag försöka "uppa" ofta under den förestående valpningen (hoppas jag hinner bara...)

Som vanligt blir jag glad om ni skriver en liten kommentar *

Kommentarer
Postat av: Mamma Jessie

Jag kommer å räddar dig, Vexa!

Vi kan gå låånga promenader, träna långa svåra dirigeringar med hopp över hinder;)



Så avis, önskar att jag oxå hann känna på magens alla sparkar...gos!!!



Ingen sen snöig vinter i år tack - vi vill komma på många träningar!;)

Inget slår den hemgjorda sushin, fast Micke lägger aldrig upp min sushi så där snyggt...



Hoppas att vi ses snart, ring mig - mobilen är numera på 24 tim;)

2010-10-25 @ 09:05:34
Postat av: ulle,mio,max

åh vexa, nu e de nära, vi kommer va på helspänn heeela veckan lr tills de e dags;););)



kramar från oss

2010-10-25 @ 12:42:52
URL: http://www.gundogs.se/mio
Postat av: Ingela

Tack för mycket trevligt sällskap på hundpromenaden! Härligt att få gosa med Vexa och klappa valpmagen<3



Zelda hälsar Vexa att stickning inte riktigt är hennes grej...men hon tar gärna ett race i skogen med Vexa när hon blivit av med valmagen;)

2010-10-25 @ 16:56:39
Postat av: lotta med Juni o Cola

gu så kul med valpning på G:)hoppas allt går bra:)

2010-10-25 @ 19:28:59
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Helena & co

Inget är som väntans tider....ser fram emot regelbundna uppisar ;) Lite lustigt att jag också tvingade min mamma att skriva att jag inte "tålde" lever för annars skulle jag minsann inte gå till skolan alls ;)

2010-10-26 @ 09:19:15
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0