Välkomna till Ryegate's nya blogg!!



Som sagt, nu är det slut mellan Blogtown och mig... Att inlägg bara försvinner fast de skrivits och varit ute ett tag i bloggen/på hemsidan är inte acceptabelt 

Bittan är en raring som hjälper mig, hon har bland annat hjälpt Lotta (som även hon tidigare hade Blogtown men som ledsnade pga strulet..) göra en ny som jag tycker är jättefin. Lottas finns att beskåda på www.friden.de , bloggen finns under Nytt. Det är Blogg.se som kommer bli min nya hemvist, återkommer när den är klar.

 Skriver inte så långt idag, det är inget vidare tillbringa en längre stund vid datorn och sen schwopp är det borta :(((((((((((((((((.

Träning igår med Malin och Maria. Maria hade med ett par fåglar och vi gjorde ett litet sök om tre fåglar. Polly visade upp en härlig näsa och fin vilthantering. Snabbt ut och snabbt in, behöver träna så att avlämningarna blir mer distinkta bara eftersom hon gärna vill fortsätta bära på viltet... Mycket nöjd med min lilla ;-) Har tränat enkla dubbelmarkeringar hemma med henne och det har gått bra. Igår blev det lite för svårt då det blev längre avstånd, svårare terräng och en kastare där ute. Vi backar träningen då vi gör det svårare, markera kan hon men har ännu inte tillräckligt tydliga minnesbilder för att fixa flera.

 Vexa med kråka. Tycker så mycket om denna bild!

 Pingla fick hämta in en dummy på ett sök. Väldigt lycklig och ville nog gärna fortsätta. Skickade ut henne igen och hon letade och letade.. Men inte hittade hon någon.. Jag suckade och sa att näsan måste fått sig en rejäl Borreliaknäpp.. Tills Malin kom på att det inte fanns fler dummies ute ;-) Pingla var väldigt splittrad, det brukar hon ju aldrig vara men en låååång ofrivillig vila har gjort henne väldigt taggad. Nu får vi börja med enkla övningar och jag räknar med att det kommer ta lång tid innan hon är back in business. Förbannade fästingar!

Pollys brorsa Texas fick agera representant för rasen i Karlskoga Tidning (heter den väl??) där de varje vecka presensterar en ny ras. Tack Maria för utklippet! Maria har verkligen berättat om och propagerat för att rasen är en arbetande ras som måste använda hjärnkontoret för att må bra, superbra!! Rasen har ju faktiskt sitt vackra yttre emot sig, många faller för rasen för att de är så tjusiga.. Endel tror också att det är "enklare" med en flatt som inte kommer från arbetande linjer, jag skulle vilja säga att det är precis tvärt om! Uppfödare med stort intresse för rasen som apportör i huvudsak och som utmärkt "allroundjobbarhund" i andra hand använder hundar med tydlig av och på-knapp, som är lättlärda och arbetsvilliga utan att vara stressade och med en stor portion nyfikenhet och förmåga att avreagera. Bra dådkraft behövs också så att hunden vågar, likaså ett bra bytesintresse.

 

 Vexa apporterar. Pyttig bild från Vermlandstidningen. Inte bara Texas som har varit med i tidningen.. Denna bild från Flatmästerskapet - 

Vexa kommer hit i helgen och det ska bli så skoj. Rapporter från matte Jessie gör gällande att magen och juver växer som sig bör och nu uppvisar Vexa tydligt alla tecken på att vara dräktig. Hon har även gått in i "mammadimman" och hennes primära intresse är att leta mat både till sig och sina kommande telningar. När hon inte tycker matte serverar tillräckligt mycket (dvs aldrig i Vexas värld för tillfället..) mat så ser hon själv till rota i ryggsäckar, lådor osv... *hmmmm*. Vi väntar och längtar efter dig Vexa!!!


Ha det så bra nu alla  gamla och nya bloggvänner!!! 


Hej hej!

Som ni ser så har jag klippt in gårdagens inlägg här på min nya blogg, tusen tack Bittan för all hjälp!! Och stort tack även till  Åse som sett till att den hamnat på rätt webbhotell (det där gott folk är rena grekiskan för mig...)

Tycker den här nya sidan var lätt använda och en stor fördel är att jag kan ladda ner bilder direkt från mitt arkiv istället för "senvägen" via Pixbox, spar massor med tid! Vem vet, det kanske renderar i fler inlägg ;-) Hoppas det blir så, jag uppskattar ju själv gå in och läsa på bloggar som uppdateras ofta och likadant är det ju med hemsidor, mycket nytt i text och bild gör att iallafall jag kikar in ofta!!


På återskrivande,

Annica

Kommentarer
Postat av: Bittan

Kul att du blev nöjd :-) skulle du vilja att den öppnas i din egen "frame" alltså inte i eget fönster så går det att fixa också ;-))

Kramen & LYCKA TILL med Vexa valpizar!

2010-10-06 @ 17:11:07
URL: http://www.bez-amis.se
Postat av: Jessie & Vexa

BRA, att du har ordnat en bättre blogg så att vi kan få tätare & fler inlägg nu!

Du vet, Vexa klarar sig nog inte utan sin matte - så matte vill ha täta rapporter om hur de går..;)



Ses på söndag!

2010-10-07 @ 10:26:55
Postat av: Ingela

Håller tummarna att nya bloggen funkar bra! Såå spännande med Vexas växande mage<3

2010-10-07 @ 11:59:18
Postat av: lotta

kul med ny blogg. hoppas den kommer att fumka bra så att vi får läsa många spännande inlägg från dig:)

2010-10-07 @ 16:55:54
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Va härligt att du också gjort slut med Blogtown ;). Det blev jättefint det här!!



Skönt att Pingla får börja tränas så smått nu, kan tro hon är tokladdad efter sin ofrivilliga vila.



Såg Vexa i lördags... och nog syns det att hon är dräktig.. förlåt Jessica, jag menar att hon blivit lite korpulent ;D



KRAM på er och lycka till med valparna!!

2010-10-07 @ 19:28:17
URL: http://www.friden.de
Postat av: Helena

Kul med ny blogg och så härligt med Vexabebisar tänk att det snart är ett år sen Viljas bebbar kom! Är det Vilja och hennes bebbar som pryder framsidan, eller? Kram

2010-10-07 @ 22:04:42
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Lisa & Röja

Trist med Valle, blir sugen;-) Men Jag är såå nöjd med min finaste Röja hon är verkligen fylld av energi nu och VILL mycket!! Ska verkligen bli roligt med avkommebeskrivningen, kul att så många kommer så man kan få en helhetsbild!

2010-10-10 @ 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0