Vi väntar och väntar..............

Inget är som väntans tider heter det ju och det stämmer verkligen...

Vi är många som längtar efter valparna och nu tycker vi att vi väntat tillräckligt ;-)

Igårkväll så jobbade jag och Thomas tyckte att Vexa var lite flämtig och bäddade lite. Hon ville inte ha sin vanliga mat men färskfoder med lite köttfärssås på gick bra (man får bli bortskämd när man väntar valpar!)

När jag kom hem så gick jag och Vexa och la oss i "vårt" sovrum. Det blev en ganska orolig natt med stånkande och lite bäddande men det höll sig på samma nivå och blev inte värre om man säger så.

Uj uj vad trött jag var imorse.. Först jobba sent och sedan en vaknatt *gäsp*. Men det är lika bra vänja sig, det kommer bli fler vaknätter framöver.

Vexa åt lite färskfoder imorse och varvar sömn med lite flås och stänk. Tempen ligger nu ganska stadigt på 37.3-37.4 och har inte börjat vandra uppåt.

Har inhandlat det som behövs inför valpningen och peanger och saxar är i färd steriliseras.

Med andra ord så är vi mer än redo här hemma, nu väntar vi bara på att Vexa ska bli det!!!

Rapport kommer, var så säkra =)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Håller tummarna att Vexa snart är redo....så att vi får veta vilka som gömmer sig därinne i hennes mage;)

2010-10-27 @ 17:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0