Vilket gäng!

Det händer inte mycket i valplådan och det är precis som det ska vara... Mat varvas med sömn, lite putsning av mamma Vexa, äta lite till och sedan sova en sväng... När valparna sover så är det lugnt och fint, piper de och verkar oroliga så är det ett tecken på att allt inte står rätt till. Här smackas det aantingen ljudligt de de äter eller så ligger de i en hög och sussar sött =)



Jag och min mamma <3 !



Mätt mamma och trötta barn..







Min roll i det hela är väl i stort sett övervaka att allt går bra till, hålla snyggt i valplådan och serva Vexa :). Låter mor och barn sköta sig så mycket som möjligt och inte vara där och dutta och fixa. Det är tiken som i första hand ska ta hand om de små (och de gör de ju för det mesta alldeles utmärkt!!) och jag som ska ta hand om tiken. Ut korta kisspromenader, servera mat och dryck och ta tempen på tiken samt se till att allt flyter. Tempen tar man för att kontrollera att eventuella kvarblivna efterbörder inte orsakar några infektioner hos tiken utan att hon mår bra. Ja, så blir det ju en del tid till att bara sitta och beundra underverken då ;-)







Vexa sköter sig fint och lämnar ogärna valplådan ens för en kortare kissrunda. Hon är av naturliga skäl ganska trött och när hon väl somnar till så snarkar hon rejält, skulle säga att hon och Thomas låter ganska lika *hehe*



Försöker komma på något tema som valparna ska heta men har inte hittat något jag gillar till hundra ännu. Får klura lite till och sedan går det förhoppningsvis upp en talgdank... För fjorton år sedan hade jag faktiskt en kull med precis samma fördelning som nu, alltså nio gossar och två tjejer. Jag hade inte riktigt trott att de skulle bli så många eftersom ju pappa Poker är en äldre gentleman men där hade jag fel..Roligt använda en äldre, frisk och pigg hane och inte alltid ha fokus på nya stjärnor utan även använda gamla godingar!!!!!



Pingla och Polly undrar nog verkligen vad som försegår här uppe, jag kommer ner och luktar valp  och dörren till kontoret är stängd.. Hann igår gå en lång skön promenad med dem samt tränade lite linjetag, skönt för både dem och mig komma ut och lufta oss lite!

Alvin och Engla tycker förstås det är spännande med valparna men längtar tills det blir lite mer action i valplådan (det kommer, var så säkra!!)


Förresten så är det många som funderar när man kan ringa mig eftersom jag ju jobbar skift. Svaret är enkelt, ni kan prova när som. Sover jag eller annars inte har möjlighet svara så stänger jag av både hemtelefon och mobil och då är det bara försöka lite senare... natten som var på jobbet var otroligt hektisk med en kombination av löningshelg då man ska ut och bränna pengar på krogen (ni vet Kung i Baren-syndromet..) och Halloweenfester. Tror Thomas och resten av gänget hade ddet betydligt lugnare här hemma. Maken hade skött valpövervakningen på ett föredömligt vis och kommer åtnjuta samma förtroende inatt :-)))

Det kommer en uppdatering snart igen, så roligt att så många är inne och läser och kommenterar!

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Irene

Vilka härliga bilder! Valpar, valpar i en salig röra! Fortsätt uppdatera......! Det uppskattas!

/Irene

2010-10-30 @ 15:23:47
Postat av: Magnus med familj

jätte söta valpar måste man säga. Ha det så bra och kämpa på med hela teamet.



Hälsningar,

M&M&M&O från Finland

2010-10-30 @ 17:49:38
Postat av: Matte Jessie

Älskar bilden me valpen mellan Vexa´s tassar<3



Pussa så mkt du kan på dom små ifrån mig men mest på min finaste Vexa!

2010-10-30 @ 18:02:16
Postat av: Ingela

Underbara bilder på alla små godingar och fina mamma Vexa<3 Pussar till hela gänget!

2010-10-30 @ 18:14:21
Postat av: Agge

GRATTIS till Vexas valpar. Vilken duktig mamma hon är.

2010-10-30 @ 18:51:47
Postat av: Helena & co

Sååå söta!!!

2010-10-30 @ 20:47:37
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin och Wilma

Trodde jag skrev en kommentar tidigare...



Valparna är helt underbara, jag förstår att det är svårt att slita sig från valplådan!

2010-10-30 @ 22:21:31
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin & Balix

Vilken härlig bild på valpen mellan mammas tassar - den andas trygghet & harmoni!

2010-10-31 @ 15:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0