Hurra för Zomby idag!

Först en glad nyhet som värmer mitt hjärta mycket, Spader Damens Wild Thing "Zomby" blev idag Norsk Jaktchampion (han bor ju i vårt västra grannland). Domare var Birigtta Staflund Wiberg vilket galdde mig extra mycket eftersom det är en duktig och kompetent domare i mina ögon.

Vi har ju en Zombydotter här hemma, Polly, och hade möjligheten använda honom till vår "Wild-kull" efter Ryegate's Sweets For My Sweet, Vilja. Zomby har väldigt trevliga ägare som gjorde vår Norgeresa (jag och Viljamatte Helena åkte på parningsresa..) till en trevlig tripp och hans uppfödare Kia är en gammal, god vän vars enda fel är att hon bor så långt bort :) Stort grattis till er alla!!



Zomby

Idag så har Bozze åkt och jag sitter som bäst och väntar på att Enzo skall åka också. Lite sortgligt förstås men samtidigt skönt att "valptiden" är över för ett tag, måste ju hinna längta lite.. Fast å andra sidan är även Fixa här just nu så jag behöver inte få alltför mycket abstinens *hehe*

I eftermiddag så kör vi kurs här hemma på ökl-nivå. Instruktör är Kicki Pilenås och vi fortsätter även imorgon. Ska bli skojigt värre, återkommer förstås med rapport!!

Min kurs med jobbet var förresten grymt bra! Fler såna kuser tack :-) Men lite mör blir man allt med tre dagars drillande i stabsmetodik *ler*

På återhörande,

Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0