Kurs och MH

Ja jäklar, ibland är det så mycket skriva om att man knappt hinner med...

I fredags åkte så de sista valparna Bozze och Enzo. Sorgligt men skönt, det var dags för dem vidga vyerna på nåt sett. Gladast att valparna flyttat är nog Cola, hon hann inte riktigt vänja sig med framfusiga småglin.. Hon kom ju hit då de redan blivit ganska röjiga och har inte upplevt hur de förvandlats från rara bebisar till minimonster *ler'

Senare på eftermiddagen började kursdeltagare och instruktör Kicki droppa in för vår jaktkurs. Vi tränade till det blev mörkt på fredagen, massa bra övningar och en petig men mycket pedagogisk lärarinna som inte gav sig förrän det blev rätt. Hoppas Kicki vill komma tillbaka för hennes träning gav mersmak!

Under tiden vi tränade så fixade min rara man med god middag till oss, det var mysigt komma in i värmen och äta och dricka gott samt prata hund.. Stort tack till Thomas som tog hand om en elvaveckorsvalp, (Fixa vars matte lånade vår Pingla och kursade med.) två femmånaders valpar Malte och Verk och en hel skock ungar...



Annica med Nikki, katten bland hermelinerna. Och så Kicki :)

Vi startade tidigt på lördagmorgon igen och fick en till rolig dag med mycket nyttig träning. Jag varvade Cola och Polly med tonvikt på Cola eftersom Polly är lite ung och oerfaren för dessa övningar. Nöjd med mina tjejer även om Polly på slutet lyckade virra till det lite, då var nog hjärnan lite urtankad :-)



Pingla och Malin J har fokus


Hade total glömt bort att jag skulle jobba sen, hu vad det var tungt åka iväg och jobba efter många timmar ute i blåst, ett varmt bad och sen krypa upp i soffan had varit mycket skönare *hmm*

Som sagt, en kanonkurs blev det och nu ska jag bli ännu mer petig och alltid tänka på syftet med övningarna *harkel*. Grunder grunder grunder *hehe*

Idag så blev det först lite sovmorgon och seddan åkte jag och Malin till brukshundsklubben för MH. Cola hade fått plats och Polly slank med på en reservplats, kalas. Malte fick hänga på och malin passa på träna honom lite, sen fick han ju höra skott och sånt skoj så han var trött och nöjd ikväll, kanske mest efter bushelgen med brorsan...



Per och Zorro

Jag är så nöjd med tjejernas MH:n, åker till klubben i veckan och hämtar protokollen så jag kan skriva mer var kryssen verkligen hamnade. Cola skötte sig utmärkt, beskrivaren sa efteråt att det är många schäferägare som hade velat ha hennes protokoll som sitt ; -) Mycket nyfikenhet och inga kvarstående rädslor. Polly skötte sig också kanon, hon är ju inte så gammal.

Kanske borde jag ha väntat men jag vet att hon bara kommer bli mer och mer "mattig" så därför ville jag göra det nu. Det såg man på avståndsleken, hon tyckte det var spännande följa vad som skedde men hade inget intresse kampa med figgen, då kom hon tillbaka och satte sig hos mig. Hon gillar ju förstås andra människor som den flatt hon är men jag har aldrig haft någon så "mattig" som hon. Hon följer ex.vis inte med Thomas ut på promenad om jag är ute på tomten, då rymmer hon hem till mig (är jag borta funkar det jättebra..). Fick Polly bestämma skulle hon och jag bo själva, ingen familj och inga andra hundar, bara hon och jag.... Men jag blev riktigt glad över hur bra hon jobbade med dumpe, spöken och skrammel, stor nyfikenhet och kändes riktigt stabil :) Riktigt bra kämpat av min lilla bebis *ler*. Båda två tjejerna missade lilla bytet i första draget, Cola såg den på slutet. Lite synd med en grå "hare" på en grå is (jo, det var riktigt isigt!) så den var inte lätt upptäcka. Men gång nummer två var det full fart på bägge brudarna och då skulle bytet med hem.. Cola kampade för glatta livet, Polly kampade bra men är inte lika engagerad när det inte är jag, där kommer mattigheten in igen.



Jessie och Vexa myser..


Nu ska jag snart krypa ner i sängen efter en rolig helg. När vi kom hem från MH:t så spelade jag, Richard och Alvin TP, finns i sån version med både barn och vuxenfrågor. Alvin vann...

ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va stolt över dina fina tjejer<3

2011-04-04 @ 07:55:13
Postat av: Karin & co

Tror du det är för tätt inpå löp att köra MH 14/5? Miso slutade löpa för två veckor sedan, det blir nästan två månader efter löp.



En träningskompis tyckte att jag borde vara lite fundersam att Miso är så loj. Men jag tänker att det är p g a löpet. Hon är ju inte loj precis hela tiden och jag har inte märkt några andra konstigheter.

2011-04-04 @ 22:09:58
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Ursula

Hej Annica! Jag brukar följa din blogg i det tysta... :) Den inspirerar och ger upphov till goda skratt! Givetvis hade det hade varit sååå mycket roligare att fortfarande varit en i Ryegategänget. /Ursula

2011-04-08 @ 10:46:24
Postat av: Anna

Musses felaktiga utställningsresultat står fortfarande kvar, vad gör jag? Kommer du ihåg när vi upptäckte det? Dom lovade att ta bort det och så väntade jag en månad utan att det togs bort, så ringde jag igen och fick ett löfte att det skulle åtgärdas direkt. Det är minst tre veckor sedan. Dpm vet att han inte var på utställningen och dom vet vilken hund som han förväxlades med. Katalogen finns kvar och där är han inte med. Det är alltså ingen tveksamhet till att jag försöker ta bort ett ofördelaktigt pris. Svagt!!!

2011-04-09 @ 12:37:35
Postat av: Karen

Alltid roligt att läsa din blogg! Jämfört med dig känns det som att jag aldrig gör ett skit ;-)

Men okej, det är väl inte så mycket att blogga om när man ligger på soffan och käkar praliner med borreliahornhinnesårhunden och en lite äldre variant ;o)

Kramar från oss

2011-04-09 @ 20:42:09
URL: http://lisager.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja, tänk va nära det är till championatet, jag ska planera in något/några spår här nu snart!!

Däremot vet jag inte om hon är så fin, just nu (bilderna kanske ljuger ;)) Personligen tycker jag att hon är för tjock just nu så hon är på bantning och hårdmotion/konditionsträning. Eller om hon kanske är i just utställningskondition (för jag brukar ju hellre vilja ha henne i "jaktkondition" och då är hon kanske lite för smal).

Hade du velat ställa henne, eller vill du att jag skall göra det? Har inte sista anmälan varit ännu? Kram

2011-04-17 @ 18:34:19
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Har lite frågor, ringer dig i morgon.

2011-04-17 @ 20:58:55
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0