Mycket skoj har hänt :-)

Japp, så är det! Varit fullt upp och bloggandet har inte hunnits med. Och såna här underbart vackra dagar
så försöker vi vara ute så mycket som möjligt och på kvällen är jag trött av all frisk luft.. Trött och nöjd :-)

Problemet när det dröjer så länge mellan uppdateringarna är att jag missar mycket som borde varit med men det får man ta, våren ska man ta hand om (den tar hand om mig med och ger mig pollenallergi..)

Förra helgen så var vi i Karlstad. Malin var hemma skötte våra hundar och Thomas, jag och de små styrde kosan västerut. På lördagen dömde jag FRK Värmlands utställning, superroligt!! Många fina hundar, trevligt folk och vackert väder, kan det bli så mycket bättre?? Riktigt bra uppslutning var det med, jätteskoj.



Vi sov över på ett mysigt hotell i Karlstad som varit ett gammalt fängelse, rekommenderas!! Alvin och Engla blev lite avskräckta men fascinerad av de bevarade fängelsehålorna i källaren, vi vuxna njöt av bastubad och god mat och sköna sängar.



Alvin och Engla fick åka traktor och kolla på djuren medan jag dömde, de hade skoj. Här Engla med
Chriss dotter.

Upp tidigt på söndagmorgonen och iväg för att döma 20 (!) hundar på deras inofficiella jaktprov. Alla klasser men som tur var inget vatten pga årstiden, det blev en lång men otroligt givande dag ändå. Många duktiga hundar och förare och roligt värre att många av dem som gick i topp på jakten placerat sig fint dagen innan :) Verkligen en rolig men hektisk helg som lämnar många fina minnen. Tackar ödmjukast för att jag blev tillfrågad.

Thomas och barnen tog sovmorgon, åt hotellfrukost och var på Leklandet innan de anslöt sig till oss så barnen var mer än nöjde med helgen.

Veckan som gick har bestått av det vanliga. Pingla bor just nu hemma hos min vän Malin som tragiskt förlorad sin flatt väldigt hastigt. Hos Malin bor även Pingladottern Fixa och hon är glad morsan flyttat in :-) Vi bor nära varann och träffas när vi lyckas synka våra jobbscheman för att träna hund. Roligt se Pingla och Malin ihop, de jobbar på fint ihop och Malin har helt klart fallenhet för jaktträning. Ja, Pingla med för den delen men det vissta jag redan *hehe*.



Sonja och Ossian tränar

Igår var det dags för valpträff för Poker-Vexavalparna. Jätteroligt se så många igen, vilket trevligt gäng alla två och fyrbenta! Arbetsvilliga, snabblärda och koncentrerade. Ja, det var valparna alltså. Mattarna (jo, det vara bara såna) var lika duktiga de. Roligt följa er, det blir snart tillfälle ses igen!



Lillmatte Emilia tränar Vexa. Går bra!

Funderar som bäst när vi ska ha första valpträffen för Pinglabarnen, har ett par förslag på datum jag mailar ut. Jag vill inte ha en för tidig träff, jag tycker det ger mer då de blivit lite äldre. Och det har de ju snart :-)

Idag åkte jag med Cola och gjorde anlaget i viltspår. Hennes gamla huss har spårat både viltspår och personspår med henne och jag har testat vid två tillfällen här henma (ena gången ett kort spår).

Det gick verkligen bra idag och hon spårade verkligen bra. Inte långt från spårslutet kom en hel flock hjortar farandes i spåret, alldeles framför oss. Cola var så himla duktig, hon löste det galant, liksom resten av spåret och det blev maxpoäng med HP, sicken debut! Återigen tack till mina fina vänner Lotta och Pake för att Cola fick flytta
tillbaka till kennelmamman då ni inte hade möjlighet behålla henne. Vilket jobb ni lagt ner på denna härliga hund!

Härliga är Malte och Polly också, vi är inne i en bra period träningmässigt. Polly börjar mogna och är uppmärksam på träning. Malte gör alltid sitt bästa. Idag fick han testa simma för första gången. Rumpan ner och många plask men såå stolt när dummien var bärgad!!

Ha det fint,

Annica


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Tack för senast!



Grattis till underbara Cola! De var roligt att se henne jobba igår - fart å fläkt även om matten var mer disträ;)



Orkar inte me några uppisar...lagt de där helt på hyllan tror ja;)



2011-04-18 @ 21:58:58
Postat av: Sonja

Tack för en trevlig valpträff. Du har verkligen tumme med vädergudarna.

Jättegrattis till det lyckade viltspåret i går.

2011-04-19 @ 08:33:07
Postat av: Sonja

Tack för en trevlig valpträff. Du har verkligen tumme med vädergudarna.

Jättegrattis till det lyckade viltspåret i går.

2011-04-19 @ 08:33:54
Postat av: Linda & Gaston

Åh va tråkigt att höra att fina Alfons har gått bort:0( Jag har hans kullbror Gaston. & hade även Kasper från dig.

2011-04-19 @ 17:55:31
Postat av: Anna

Grattis till Colas anlagsspår!

2011-04-19 @ 21:05:38
Postat av: Karin & co

Jag köpte en Lundhags jacka, fick ångest och skulle lämna tillbaka den. Men nu är det försent. Oups! Vill ha byxor också, vi får se om jag kan blunda lite mer ;-) Säger som du, det är ju bara såna kläder jag har på mig hela tiden, så i långa loppet så kanske det inte blir så dyrt.

2011-04-19 @ 23:28:57
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Jag satt också med fingret på knappen länge :-) Jackan heter Este, nu vill jag ha Avhu svarta byxor. Som du säger så är det ju i princip det den enda sortens kläder man har på sig. Mina Lundhagskängor var dyra, men de står sig år efter år. De är 11 år nu och inget fel på. Mina älskade Icebugs var också dyra, men har besparat mig mig många vurpor under tre års tid. Jämför man t ex med att gå ut och käka, vilket vi nästan aldrig gör så har jag nog tjänat in mina kläder flera gånger om. Bra Annica! Nu har jag motiverat mina inköp :-)

2011-04-20 @ 09:57:59
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Puss cola & Annica .. Ni är så duktiga<3

2011-04-20 @ 13:04:27
Postat av: Karin & co

Ja generellt så skulle man nog kunna se mig som ett riktig modelejon och trendsättare...doh! ;-)

2011-04-20 @ 15:58:25
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Ses ikväll"""

2011-04-21 @ 16:25:14
Postat av: Anna

Med risk för att bekantskapen snart sägs upp när jag klankar på fel..Har inget bättre för mej en att lusläsa din hemsida. På kennelns tillgångar så står det att Wilda heter Röja. Så kan vi INTE ha det!!

Grattis till vildspåret!

2011-04-21 @ 18:34:25
Postat av: Annca

Vilken tur jag har dig Anna

2011-04-21 @ 20:35:43
Postat av: Anna

Ja, hur skulle du klara dej??

2011-04-21 @ 20:51:59
Postat av: StrandWiks

Emilia blir nog också "hundtokig", det ligger i släkten:)

hälsningar Monica

2011-04-21 @ 23:30:40
URL: http://www.wikstrand.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0