Att glädjas åt..

Förra inlägget var ett sorgligt sådant eftersom Vexa inte finns längre..



Jessie och Vexa. Vilket team de var!

Jag saknar henne personligen men mina tankar har ju främst varit hos Jessie med familj. Vi har haft många och långa diskussioner om livets orättvisor och om glädjen Vexa spred och som nu förvaltas så fint av hennes barn. Vet att Jessie finner stor tröst i sin Verk som i  mångt och mycket liknar sin mor. Tycker även Malte har en hel del Vexa i sig, bland annat har han fått hennes geniknöl på huvudet *hehe*.



Sonen Verk och jag.

Något som gjort oss överväldigade är hur vänner ställer upp i svåra stunder som dessa. Ett stort tack till Ulle som åkte in förra söndagen så att Vexa kunde få blod av Mio. När jag framförde hur tacksam jag var så sa Ulle bara: "det var väl inget, jag är glad vi kunde hjälpa till. Och jag vet Jessie skulle göra samma sak för mig..." Så mitt i allt blir jag alldeles varm om hjärtat när jag tänker på alla fina vänner vi har!

Inte utan att jag är extra stolt över Malte, igår blev han SE VCH! Innan han ens fyllt tio månader har han lyckats ta det championatet på fyra raka starter och även tagit en tvåa i nkl på sin enda start. Så väldigt glad att Malin övertalade mig att vi skulle ha kvar en hane efter Vexa! Malte är en klok och arbetsvillig kille som vill göra rätt och som är oerhört lätttränad, det mesta bara "sitter där". Flera har undrat om jag inte kan lägga upp en profilbild på honom men det får vänta för han är för tillfället alldeles naken... Han är en ganska liten hane, mätt här hemma till 60.5 men det var i och för sig med tumstock.. Hoppas han inte växer så mycket mer, jag tycker han är perfekt i storlek! Jag har haft flera hanar förut men så länge jag bott med Thomas har vi inte haft någon (jo, Panter förstås men han var tio när Thomas och jag flyttade ihop...). Thomas undrar varför vi inte alltid har hanar,han upplever Malte som smart och balanserad och hävdar att de är de manliga generna som är orsaken *och jag låter honom tror det*



Malte. Vet att jag lagt upp bilden förr men det finns inga presentabla bilder på grabben just nu eftersom han är svårt naken ;-)


Nu ska Malte få vara tonåring och vi kanske får anpassa utbildning och träning efter åldern. Än har han inte hamnat i några spök eller hormonsvackor men det kanske kommer.

Nåt som i nära framtid kan ställa till det för honom är att Polly har börjat löpa *hmmm* Hon löpte i februari förra gången och hon tänker tydligen hålla runt sex månader vilket är ganska normalt. Men jag hade en förhoppning hon skulle dröja, nu började hon precis då vi skulle starta på prov *tandgnissel*. Hade kommit med både till Kungsåra (det är idag) Molkom och Eskilstuna och så kan vi inte starta.... Får anmäla och se om vi kommer med på något av de sista proven i höst men då är väl risken att vi både blir bortlottade eller att hon är seg efter löpet.

Tycker Polly blöder ganska mycket, det är ju olika från tik till tik. Hjalmar-Karin tipsade om att man kan ge dem ett järnpreparat från Standard, nån som provat? Finns inte i vår hundaffär dock..

Malin och Cola är iväg på ett lydnadsläger denna helg, hade så  gärna velat följa med men det är en övre åldersgräns på 25. SHU anordnar och de håller till på Vilsta camping, så smidigt. Instruktörer är Lotta Linusson och Fanny Gott, jätteskoj att de har så duktiga instruktörer!! De kommer även ha föreläsning om tävlingspsykologi och annat nyttigt. Säker på attt dottern kommer hem med mycket att berätta!

Ha det fint,

Annica


Kommentarer
Postat av: Margareta, Falcon och Tuborg

Halloj på er!!!



Tuborg har även han en geniknöl som alla reagerar på, men då vet vi att den kommer efter mamma.

Självklart skulle vi ställa upp om någon behöver blod när dom är sjuka bara att ringa, det tar ju bara ca timmen till Strömsholm för oss. Vad ska dom väga nu??? vi har en kompis som har en flatpojke som är några månader yngre än Tuborg och han väger 30 kg, Tuborg har en matchvikt på 24/25 kg.



Kramisar

familjen Palonto

2011-08-27 @ 15:21:46
Postat av: Bloggaren

Maggan, jag tycker inte vikten säger så mycket.. Enda gång jag väger mina hundar är när de ska röntgas eller medicineras ;) Precis som man kan uppleva två människor med samma typ av kroppskonstituon väger olika pga benstomme, muskler osv så är det samma med hundar. Hur hög är Tuborg? han får väldigt vara gänglg nu, en tio månaders hane består mest av mycket ben o lite kropp! Geniknölen är ett klart mammatecken ler

2011-08-29 @ 10:32:15
URL: http://www.ryegates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0