Dagar att njuta..


Pingla-Peak sonen Mascot

Mmm, just nu är det alldeles väldigt härligt..Varmt och skönt men inte olidligt. Malin och Richard har runt 40 grader i Turkiet, det kan jag hoppa. Lite svalare på kvällen, igår runt nio hade de "bara" 30 ;-)

Jag är inte helt lyckligt lottad vad det gälelr lottningen till prov, står som 13e reserv *suck* till Laxå, Malin reserv 10.. Vi var ju båda reserver i Norberg också och kom aldrig med. Nu tar vi nya tag, håll tummarna för att vi ska komma med längre fram!

Idag har vi haft en lat och skön dag, Thomas har börjat jobba igen så det har varit barnen och jag. Okey då, Malin och hennes barn kom en stund på förmiddagen. Vi tränade en liten stund, var ganska varmt ute på vår äng så vi höll inte på så länge. Men "Värmlandsmodellen" gäller i alla lägen och det går bra!!!



Njuter av naturens prakt..

Sen har vi bara chillat vid poolen, gissa om vi haft mycket nytta av den i sommar!!! Och jag har sluppit åka till olika bassängbad *hurra hurra*

Igår så var Pinglas son Mascot här, ja matte Elli hängde med förstås ;-) Härlig liten valp med mycket i sig.. Nu gäller det styra upp honom så kommer det bli kanon. Egenskaperna har han garanterat.. Elli kan inte komma på valpträffen på söndag så det var kul se dem nu.



Jessies tre bruningar, den som tittar hit är Verk.



Nöjd med att jag inte anmält Malte till någon utställning, all (och då menar jag all..) päls ligger antingen i dammsugaren eller är bortkardad med Furminatorn, tack Malin för lånet. Men arbetsmässigt är han desto mer på gång, han är så rolig träna. Ovanligt koncentrerad och "förig" för åldern.

Glad att jag lyckats hjälpa Annelie och hennes familj hitta en ny vuxen hund då deras Festis gick bort. Skrev en blänkare på Facebook, förträffligt verktyg då man vill nå ut med något. Tror jag fick fem-sex svar på ett par timmar, helt otroligt! Nu blev det så häftigt att Colas syster flyttat hem till dem (här går det undan). "Klara" som hon heter är en mysig hund men efter att matte blev dålig så har hon svårt ge Klara det hon behöver. Jag tror att alla parter blev nöjda, svårt förstås för henne matte ta steget att omplacera men nu vet hon attt Klara kommer få det toppenbra med aktivering och hundkompis!

Jobbade ju natt efter Flatfestivalen och sedan en natt till och sedan kväll på det.. Nu njuter jag av ledighet enda till måndag natt. Och svipp så börjar Englas inskolning på fritids på måndag. De har varit lediga sen i mitten av juni så nu börjar de längta.



Snart är sommarlovet slut.. Alvin och Victor



Emma och Engla

Och apropå Flatfestivalen så glömde jag att Vexas son Kofi också ställdes ut i junkl. Han såg precis ut som den gänglige och valpige unga gosse han nu är.. Men bra miljöträning, eller hur matte??

Vi hörs alla goa vänner,

Annica


Kommentarer
Postat av: Irene

Koffi körde ju nakenshow men absolut nyttig träning för såväl hund som matte! Ses!

2011-08-05 @ 18:18:31
Postat av: Elli

Tack för den trevliga träffen i onsdags:-) Många bra tips fick vi med oss hem, TACK!!

Nu har vi nyss kommit hem från fyra dagars läger o Mascot kom inte undan han heller;-)

Mycket passivitet har vi tränat, flera samarbetsövningar o lite spårtips.. Det är inte mycket han inte är;-) men en spårhund är han inte av naturen, söket däremot:-)))

"Lägerfröken" gillar min hund!!:-)

Kram

2011-08-07 @ 20:07:48
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0