De e mycket nu :-)

Typiskt, när man har som mest skriva har man som minst tid ;)

Så nu var det jättelänge jag skrev, dagarna bara rinner iväg och jag har jobbat mycket kvällar och nätter och då blir det inte av eftersom kvällarna är min "bloggtid".

Så, inte helt lätt komma ihåg allt som hänt..

Men helgen som varit är inte vidare svår, har jobbat vilket jag inte alls hade tänkt mig efetrsom det var Flatmästerskap i Umeå. Tyvärr gick det inte få ledigt, vi är fortfarande bara halv personalstyrka pga semester så det var tvärkört. Hade bokat campingstuga och allt så det var lite surt.. men nu tar vi nya tag till nästa år då de tär i Östergötland!!

I fredags körde jag Cola till Jessie i Kristinehamn, också ett sätt fördriva fredagskvällen.. Hon komemr hem igen efter nästa helg. Cola alltså ;-) På dan hade jag trevligt besök och passade även på putsa en långhårig Jina...

I torsdags kom Malin  och Richard hem efter två veckor i Turkiet, åh vad jag längtat! Ingen rast ingen ro, på kvällen var det kvällstävling i Strängnäs och Malin och Cola skulle tävla tvåan. man kan lugnt säga att de vilat sig i form gällande lydnad då ju Malin varit bortrest.. Det var en dunderladdad Cola som verkligen uppskattade att få vara på banan igen. Det såg verkligen jättehärligt ut med b.la 9.5 på fria följet, tio på rutan och läggandet och nio på apporteringen. Ett missförstånd på ställandet drog ner poängen och så en förarglig nolla på fjärren. Men det såg så fint ut och det var en härlig attityd! Malin börjar få bra med tävlingsrutin och det kommer hon få nytta av i framtiden!

Men det blev 167.5 poäng, ett första pris och första placering, bra jobbat av mina tjejer :)))

Under onsdagen så var jag och Malte iväg och körde anlagsklassen viltspår, gick kanon! Malte fick bland annat omdömet att han var en utmärkt spårhund! Inte illa för att vara en nio månaders "valp". Nu laddar vi för öppen klassen..

Och för att riktigt toppa dessa dagar så anordnade vi ett inofficiellt jaktprov utanför Sala på onsdags eftermiddag/kväll. Ösregn hela tiden, trist väder men bra övning :) Bitte Lind var domare och vi hade förmånen få vara på finfina marker som Lena med Fille ordnat, tack! Jag är nöjd med hundarnas prestationer, tycker både Polly och Malte skötte sig fint. Jessie startade Cola och Malin Pingla, vi fick väl alla något att fundera över. En rolig och lärorik dag om än i blötaste laget *hehe*

Har säkert glömt nåt.. Åskan har förresten slagit ner i våra telefonledningar, ring på mobilen! Bör vara åtgärdat i slutet av veckan men vem vet..

Ha det så bra allesammans!


Kommentarer
Postat av: A'

2011-08-16 @ 08:54:17
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Kul med jaktprovet, att träna på provsituationer lär man sig massor av!

2011-08-16 @ 08:57:23
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Kul med jaktprovet! Att träna på provsitiationer lär man sig massor av.

2011-08-16 @ 08:58:06
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0