Dessa tikar *morr*

Idag är jag INTE glad, upptäckte att även Cola har börjat löpa... ja, jag vet att inte jorden slutar snurra för att det blir så men det går inte komma från att vi tränat mycket, tycker att träningen gått bra, vi har blivit bortlottade och så kom vi ääääääntligen med. Skulle ha åkt tll Molkom med egentligen båda hundarna (tänk, båda hade kommit med!) men Polly började ju löpa för ett par dagar sedan så henne hade jag redan ringt och strukit. Har väl egentligen förstått att Cola inte tänkte låta lill-bruden löpa själv.. Men jag hoppades hon kunde vänta tills efter helgen!!! Och inte nog med det, vi var medbjudna på jakt också :( Och skulle träffa Jessie och Ulle...

Just nu känns det faktiskt lite som luften gått ur mig men jag kommer igen. Har anmält till några sena prov, vet inte om vi kommer med eller hur tikarna är efter löpen.. den som lever får se.

Pingla löper däremot inte och var iväg på prov utanför Västerås i helgen. Pngla ville mycket och knallade nere vid vattnet och då var det tack och hej.. Trevligt prov annars. Började med att parhunden fick en kort dubbelmarkering och sedan tog Pingla en landdirigering. Sedan tog parkamraten sitt sök och sedan en vattendirigering. Lovar att Pingla var taggad när det var hennes tur...Skott, kast, båt och vatten blev bara FÖR kul ;P. Malin var väl inte helt glad efterår, att hunden knallar är ju så onödigt (men det gör ju hundar som vill..). Men hon får också bryta ihop och komma igen *eller hur Malin*

Malin tog med sig Malte hem idag efter vi hade en trevlig träning med lite walk-upliknande övningar tillsammans med golden-Annica. Polly var hemma men Malte och Cola fick vara med. Duktig Malte och lite ofokuserad (löpet??) Cola. Pingla och Nikki skötte sig fint, Pingla knallade minsann inte idag.. Lilla Fixa fick jobba ut på en apport med kastaren och det fixade hon fint. Malte ska vara ett par dagar hos Malin eftersom jag jobbar och han kan behöva komma ifrån löp-brudarna. Absolut inget problem (iallafall inte ännu) men skönt för honom tror jag.

Grattis till Per och Zorro som fortsätter vara stabila på prov. Nä, jag vet att ni vill ha den sista ettan för att kliva upp i finrummet men fyra tvåor på raken är allafall väldigt stabilt :-) Tycker man kunde få byta in fyra tvåor mot en etta, vore inte mer än rätt, eller hur??

Stort grattis till Pinglas tillkommande som plockade två cert i Finland i helgen!

Roligt att så många av er visat intresse för träningsdagarna!! Dessa är främst framtagna för de två senaste kullarna men finns mer intresse hör jag med Bitte om fler träningstillällen! Planerar även mer avancerade träningar med Kicki Pilenås men vi får vänta till i vår..

ha det bäst,

Annica

Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega & Verk

Vi ville ju träffa dig i helgen! Dumma Cola Borde ta mig ut mer me min lille man oxå...får ta mig i kragen å komma över en heldag å bara träna;)



Tråkigt Malin med Pinglas knallning - tråkigt & så himla onödig, hela vintern kan ägnas åt jätte rolig stadge träning;)



Ha de väl så länge så hörs vi av!

Kramen

2011-08-31 @ 09:45:14
Postat av: Bloggaren

Och jag hade velat träffa er!! Tyckte det var en dunderkul helg se fram emot, jaktprov först, sedan jakt och på söndagen lydnadsprov... suck Du skulle varit med och hört Malin svära lite efter provet ;-) Ja ja, vi ska träna stadga och grundträning booooring

2011-08-31 @ 18:53:37
URL: http://ryegates.se
Postat av: Erika.

Vi längtar tills Pingla börjar löpa. gud så spännande! :-)

2011-09-01 @ 10:49:34
URL: http://erikafundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0