Å så försvann den..

..... snön alltså. Igår var en riktigt tråkig, blåsig och slaskig dag härhemma för att sedan frysa på frampå kvällskvisten. Halkvarning utfärdad på vår väg, såg att de var ute och sandade på eftermiddagen.

Igår var Malte och jag iväg till veterinären, våra hundar blir alltid väldigt glada att få åka dit. De vet att Maria har en välfylld godisburk och eftersom peppar, peppar de i stort sett bara behövt besöka veterinären för sprutbesök så tycker de att det är en skojig utflykt. Polly bröt ju visserligen benet som valp och hade många turer till Strömsholm och sedan även Maria men hon är lika glad ändå.. Men så var hon ju också tjejerna på Strömsholms favvopatient, hon älskade simningen, Treadmillen och allt annat de hittade på. Onekligen tacksamt med en ras som tycker livet är en fest :) Vad jag däremot kräver är att de ska uppföra sig hos veterinären, de ska kunnas hanteras på ett lugnt sätt. Malte fick sin andra rabiesspruta igår så nu är hela gänget färdigvaccinerade. Efter nyår gäller nya regler, då behöver man inte längre ta ett blodprov för att det ska vara okey utan bara rabiesvaccineringen.



En kväll i tunnelbanan..Malte ur grodperspektiv :)

På eftermiddagen tog så Malin och Malte tåget till huvustaden, de ska bo hos Malin och Richards storasyrra (de har tre på Olles sida) och sedan sammanstrålar vi på Stora Stockholmsutställningen imorgon. Jag har inga förhoppningar gällande den bruna grabben, han är liten och ganska kort i ryggen (bra tycker jag, visserligen ser en större/längre hund elegantare ut men en mindre och kompaktare "håller" oftast bättre. Och mäter man Malte är han korrekt i storlek men kommer se liten ut bland de andra *blink*) men han behöver ha ett godkänt testikelintyg eller utställningsmerit för att få sitt viltspårschampionat. Så då kör vi nu! Och passar på mingla med flattevänner och kanske rent av shoppa... Har lovat Alvin och Engla brända mandlar, det bara "måste" inhandlas. Det finns också barnpassning med lite pyssel och sånt som de små ser fram emot, de är noll intresserade av att se flattifnattar springa vänstervarv ;-). Vi får även med oss Pollys mamma Vilja hit, hon ska vara här då Högberg-Holm åker till USA. Avundsjuk, jag?? Okey då, kanske lite..



Vilja, SEVCH LPI Ryegate's Sweets For My Sweet äg Helena Högberg Holm

Imorse gick Thomas ut en långprommis med hundarna medan jag och de små åkte till stan och gick på Friskis och Svettis familjegympa. Tänk, idag kom tomten efter vi skuttat klart *ler*. Och sedan har de barnpassning så vi vuxna kan skutta lite till och kidsen kan leka. Smart va!

Väl hemma så har barnen lekt med kompisar och jag passade på ut och träna hundarna innan det blev mörkt. Började med lite lydnad. Polly var dundertaggad, hos henne har många hjärnceller skakats på plats under hösten och jag tror att vi kan få ett fint tävlingsår 2012. Jag kommer starta henne på lydnad istället för Malin, dels är hon en otrolig mattehund (hon blev sån under konvalesensen då vi svetsades samman)och sedan har jag längre ben, Malin hinner inte riktigt med en Polly som det spritter i bena på :))) Om det nu inte blir som jag tror, alltså att hon mognat så mycket att det kommer ge utdelning på tävling, så lovar jag att hon alltid får mig att skratta och må bra min lilla knastoka.

Pingla är inte alls påverkad av löpet utan vi tränade fritt följ, rutan, hopp och fjärren. Gick jättefint, hon går lite väl långt fram i fria följet och behöver komma in mer i rutan varje gång men annars känns det bra. Här jobbar jag mest på att hon ska förstå att belöningen kommer då vi är klara.



Pingla

Cola fick inte köra lydnad, hon är ju dotterns hund. Men när vi sedan gick ut på fältet fick hon vara med och jag han köra dirigeringar med alla tre. Jag är nöjd med dem alla, jag körde mycket synligt för att bygga förtroende, fart och fläkt. Jag hade hela tiden störningar och de kunde snabbt koppla bort dessa, kändes bra.

Nu väntas det god middag, ser ut som det blir räkor och avokado på Gordon Ramseys vis (men "min" Gordon svär inte lika mycket) till förrätt och sedan lax med pinjenötter, citron och apelsin.... Ska nog gå ner :)

Tidig kväll sedan för att orka upp till Stockholm.

På återhörande, ha det bäst!

Annica 

Kommentarer
Postat av: Anna

Här har vi haft en riktig kanonsamträning idag så jag är så glad! Inga problem alls, bara skoj! Så härligt att kunna belöna mycket för ett bra jobb istället för att stötta en osäker hund.

Viacutanen har hjälp så nu har jag flattar istället för getter här hemma. Foderbyte i veckan, jag har bestämt mej.

Nina shoppar åt mej i Stockholm så jag får lite nöje av utställningen också. Hoppas det finns massor av roliga, billiga dummies att köpa...

Ha det bra!

2011-12-10 @ 21:21:19
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Haha, så gick det med att bara träna en hund i taget ;) Vad kan jag skylla på som har en väääldigt mattig Wilda men ingen lång konvalesens? Du får väl kolla upp hur det är med Wilda o utställningar framöver, hon skulle ju behöva ställas även om hon är uppe i öppenklass...

Wilda hälsar att det inte blev några ostbågar på födelsedagen men lite annat smarrigt blev det istället ;)

Kram

2011-12-10 @ 22:07:26
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Annica

Ja men idag Sarah hade jag tid :) Och så var jag ensam, skillnad om flera är med och det börjar skymma. Sen var de ju bara tre och inte fyra ler. Mmmm, jag vet ju att det inte bara är Pollan som är mattig men det märks tydligt i en familj. Du håller koll på Wildas päls, jag håller koll på utställningar. Ragnhild i Mjölby såg jag. Du får försöka fota lilla Brun!

2011-12-10 @ 22:29:14
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Wilda

Skojade bara med dig ;) Nu börjar hon fälla efter löpet men än så länge rasar det inte av... Hon kommer väl aldrig ha massor av päls men jag ska fota henne!

Kram

2011-12-11 @ 10:54:05
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Hmm, det var inte Wilda som skrev det ;)

2011-12-11 @ 10:55:28
URL: http://flattar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0