Födelsedag och sånt

Härligt och skönt vinterväder tackar jag ödmjukast för, ganska less på att torka jordstampade golv.. Att man avverkat skogen bakom oss och då kört upp leriga hjulspår som fyllts med vatten har varit toppen tycker hundarna som tagit sig många dopp med lerinpackningar.. Jag är inte lika imponerad ;) Ganska lagom med snö också, det går fortfarande att träna hundarna.

Apropå träning var jag hos Annica i förrgår och tränade med henne och Lasse. Dags att jag lär mig att inte plocka med alla hundarna, jag frestas då träna alla "lite" istället för att satsa på en eller två.. Då blir det varken hackat eller malet :/ . Nöjd med Polly, när vi bara kan synka hennes fart med mina tecken blir det kanon *haha*. Pingla fick göra ett par dirigeringar där hon fick lyckas, det var målet. Hon är en förarmjuk hund och blir hon osäker börjar hon jobba efter egen näsa, inte för att hon är olydig utan mer för att hon måste kunna lita på mig. Cola var itne alls sitt vanliga jag, hon var splittrad och ofokuserad. Kan vara att hon är lite svajjig nu när Pingla börjat löpa, de är jämngamla och att Pingla har gått i löp kan nog rubba henne endel. Vi får se tiden an och backa i träningen. Malte hann jag bara köra lite innan det blev för mörkt, jag slarvade och matte ska bättra sig till nästa gång :))

Apropå Polly så fyller hon och hennes tio syskon två år idag, hipp hipp hurra för "Wildkullen"!!



Två år sedan <3



Lyckades inte få bilden större.. Undrar om Wilda firar dagen med ostbågar ;) Wilda gjorde nyss ett härligt MH, den här kullen har mognat mycket långsamt mentalt, precis som ädla viner.. Wilda bor hos Sarah och är en fodertik. Där bor även duktiga Pippi som även hon var på foder men som tyvärr inte hann användas i avel innan hon fick livmoderinflammation.

När jag ändå är igång och hurrar så vill jag gratta Malin med Fixa som fixat viltspårschampionatet på Fixas 10-månadersdag. Bra jobbat och Pingla är extra stolt för sitt första champinjonbarn :) . Nu räknar vi dagarna tills det är dags för parning och så hoppas vi på ett gäng svarta Pinglabarn i februari.. 



Liten blir stor.. SE VCH Ryegate's Get The Party Started "Fixa" som är den tik efter Pingla som är ute på foder.



Snart dags för Pingla träffa Melker.. Hoppas tycker uppstår!


Stort grattis också till Lisa och Röja från Wildkullen som fick 1a pris i lkl I medan vi var på semester. Röja var på gång tidigare i höstas men skadade då tassen, sånt är alltid snöpligt. Skönt att allt gick bra!



Underbar bild som Lisa tagit på en ung Röja

Ha det gott,

Annica

 

Kommentarer
Postat av: Wilda

Grattis alla systrar o bröder!!! Färskfoder till frukost, en kong i present o senare blir det en långpromenad med mattes syster eftersom matte är krasslig. Än så länge har det varit en okej födelsedag men hoppas att matte köper ostbågar på vägen från doktorn, då kan det ju inte bli bättre ;)

Nospussar till Er alla <3

2011-12-08 @ 11:14:21
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Miso

Grattis alla syskon!



Kram Miso

2011-12-08 @ 12:45:27
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Maria&Texas

Grattis alla mina kära brorsor och syrror på vår födelsedag! I morse fick jag en ny leksak, en urtjusig svart-vit skunk som jag älskar! Matchade mig perfekt i färgen också så den ser snygg ut när jag bär den...:)Puss på er!

2011-12-08 @ 15:58:07
Postat av: Holmstorps

Grattis Polly och alla syskon ur Wildkullen från Lystra (som gärna vill ha ett litet extra grattis i bloggen för att hon faktiskt också fixade 1:a pris i lkl 1 när ni var borta ;-))

Och såklart grattis alla barn på 2-årsdagen från mamsen!!

2011-12-08 @ 20:37:16
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Holmstorps

Grattis Röja till förstapriset i Lkl1!!

2011-12-08 @ 20:58:54
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Bonzo

Grattis alla syskon och ett extra grattis till Röja!!!

2011-12-10 @ 17:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0