I'm back!

Uj, där försvann julen i ett huj (och som ni märker har jag inte tröttnat på rim...) Stort grattis om än två dagar sent till Myrra-Cosmoskullen som blev sju år på juldagen. Vad jag vet så lever elva av tolv valpar (okey, valpar låter lite fel..), Festis gick ju bort tidigare i somras. Stort grattis och ännu mer försent till Poker-Sisubarnen som blev sju den 18e. Om jag inte missat något så finns åtta av nio kvar här på jordelivet. Jo ni, då var det livat med 21 valpar samtidigt med en veckas mellanrum!! Ja jösses... Trodde inte Myrra skulle bli dräktig :-)



Engla kramar tomte nr 1.. För sen dök det upp en annan på

Vi har haft det mysigt, på julafton var det firande med hela min tjocka släkt och på juldagen firade vi med Thomas dito. Maken gjorde kalkon, det var första gången men han kommer få göra det igen, blev jättegott!



Juldagen.. Alvin i högform



Igår hade vi bara en lugn och skön dag, vi la pussel och spelade spel och kände oss allmänt lediga.

Jösses vad snabbt snön smält bort, här är det bara grönt nu. Av barnens snögubbe låg det bara kvar en halsduk och mössa på marekn i morse.. Blåsten har gjort att det torkat upp en del, alltid något. Men attans vad mörkt det blev igen.

Så, om snön fortsätter lysa med sin frånvaro, eller om det bara kommer en mindre mängd, så börjar vi 2012 med ett träningstilfälle för alla hugade. Hoppas söndagen den 8e januari passar, vi kör vid 11-taget. Hör av er om ni kommre så jag kan lägga upp träningen efter antal och nivå!!!

Apropå träning så går jag själv som Zeb Macahan, har efter en alldeles för lång frånvaro från Friskis kört hårt.. Och ja, jag vet att träningen är färskvara.. Och nej, jag lär mig aldrig *blink*

Cola är rejält trött på att vara konvelescent och blev glad när hon fick följa med till klubben och träna idag. Lite lydnadsträning blev det för gänget, hade fixat till bästa belöningsgodiset genom att torka överbliven leverpastej (Thomas hade gjort gör ett kompani..) i ugnen. Uppskattades väldigt av de fyrbenta, Malin vägrade lämna sitt rum i morse för hon tyckte det lukatde f*n i hela huset. Synd att alla vintertävlingar är inomhus, jag vill inte tävla om vi inte tränat i ridhus. Men vi filar vidare och väntar på våren, den är väl snart här?? Colas vittringspinnar orsakar lite huvudbry, ibland verkar det som hon verkligen förstår, luktar på pinnarna och tar rätt. Nästa gång så är det "tjolahej tjolahopp" och hon tar första bästa pinne.. Polly var lite töntig lägga sig snabbt i blötan, nu ska vi minsann träna lägganden i vattenpölar. Konstigt då hon aldrig har problem kasta sig i första bästa sjö, hav, dike *hmm*

Min känsla är att Pingla är dräktig men det är väl knappt man vågar skriva. Jag brukar se tecken i tredje veckan och kan knappt bärga mig tills dess.

Nu kör vi stenhårt på ett grymt födelsedagsrace här hemma. Malin imorrn, Thomas dagen efter och så avslutar vi med Engla. Vad säger ni, är inte det drömmen med tre firanden på raken?? Och i mellandagarna och allt.. Det är bara huka sig och ladda om :) 

Ha det gott,

Annica 

Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega & Verk

Vi kommer!! Lr jaa, du vet Vega får inte följa me men Verk-Mannen e sugen...hoppas att min energi & lust för träning kommer tillbaka nu;-) Vi hörs å Grattis alla födelsedags barn, 4- som 2-benta<3<3

Kramar

2011-12-28 @ 17:15:41
Postat av: Sonja

God fortsättning!

Å, så tråkigt att det blir träning den 8:e, skulle gärna varit med. Men vi har träning med K-holmarna då. Bestämt sedan länge.

Ha det bra.

2011-12-28 @ 17:55:03
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Mascot o jag kommer gärna den 8:e :-)

Chans på lite trimning innan!?

2011-12-28 @ 19:22:08
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Anna

Tacksam för att Myrra blev dräktig! Jösses vad vi gått miste om annars, hemska tanke..Det är helt ok att kalla Musse för valp men säger någon att han börjar bli gammal så sårar det djupt i hans mattes själ..

Grattis till alla födelsebarnen och Gott nytt år!

Kramar Musse o Molle med flock!

2011-12-29 @ 19:49:15
Postat av: Irene

Hade gärna kommit på träning den 8:e men vi är tyvärr upptagna av träning på annat håll + födelsedagskalas den dagen. God fortsättning på det nya året!

2012-01-01 @ 17:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0