Intensiv dag

Vaknade av att klockan skrällde alldeles för tidigt, dessa mörka morgnar gör att jag som normalt är morgonpigg gärna dra mig lite..

Och så var de väckning av de små, kan inte låta bli le åt fenomenet att de alltid är uppe med tuppen när vi är lediga men om vi ska iväg så sover de som små grisar :)

Det gick snabbt och enkelt åka till Stockholm och vi var där i god tid innan bedömningen. Malin och Malte mötte upp på plats, de har ju levt storstadsliv ett par dagar.

Lillgrabben debuterade dagen till ära i juniorklass och det var en rejäl uppslutning, tror de var sjutton stycken. Troligen gjorde möjligheten att erövra titeln Juniorvinnare att det blev så många juniorer, det brukar ju annars vara en ganska "ful" ålder. Men eftersom reglerna ändrades förra året så att man får tävla som junior till arton istället för femton månader så är det förstås fler anmälda och fler som vuxit till sig lite mer.

Jag tycker det såg bra ut när Malin och Malte var inne i ringen, han skötte sig fint och de gav ett trevligt intryck. Malte fick Excellent vilket kändes kanon, han såg kanske lite mindre ut än många av de andra men då kan jag också tänka mig att många valt att ställa lite större hundar eftersom det är det som denna domare satt upp förut (ren spekulation från min sida gott folk *ler*)

Här kommer kritiken:

Good proportions, correct mouth. Little feminin. Well shaped eye. Good lenght of neck, good front and topline. Good lenght of tail, moves well.

Jag tror inte domaren menar att han tyckte Malte är feminin, troligen så ville han beskriva att han tyckte behöver utvecklas mer i kroppen. Domaren hette Texeira Luis Pinto och kom från Portugal.

Träffade Melkers matte Minna där och vi bestämde göra ett första parningsförsök på fredag om inget annat inträffar. Melker var inte med idag men Minna och Sannas halvbror till honom vann unghundsklassen och är jag inte fel underrättad så var det en halvsyrra till Melker som tog tikcertet och en halvbror som plockade handhundscertet :))

Alvin och Engla var i lekrummet som de hade på utställningen, vilken bra idé! De hade julpysslat, blivit ansiktsmålade och haft det bra.

För vår del blev det en hel del shopping, tur att vi hade med Thomas som packåsna *hehe*. Nya vetbeds som förhoppningsvis ska nyttjas i valplådan framöver, massa tuggben, reflexväst för hund, brosch till nummerlapp med flatt på (vad annars??), en borste som ska vara speciellt bra för hundhår mm. Passade även på lösa in gamla inteckningskort och så hittade vi precis en sån tröja som Richard önskat sig så en sån fick det bli. Han lyckades, med god hjälp av sin storasyster, tjata sig till att han skulle få den idag istället för på julafton....



Richard i nya tröjan inköpt på Mässan.

Mötte upp Helena och Perra och så fick Vilja följa med oss hem. Hon har ju bott här förut och klev bara in som inget hänt :) Väl hemma tog jag en skön promenad, alltid härligt komma ut efter en dag inomhus!

Sen direkt till Klosters kyrka, inte ofta det är lång kö ut på gatan in till kyrkan, fick nästan känsla av rockkonsert:)) En fint och stämningsfyllt luciatåg med de duktiga eleverna i Gamla Stadens musikskolor, extra stolt förstås över Richard. Har lärt mig att ha vattenfast makeup, jag sitter alltid och hulkar lite för jag är så rörd och stolt (och hur pinsamt är inte det??). Men det går faktiskt inte säga åt en mamma-hjärna att alltid handla logiskt <3 .

Lite mindre kul upptäcka när vi kom hem att barnens spel de fått i sina Happy Meal på vägen hem från utställningen verkar ha kraschat det mesta på datorn *här sägs det ett och annat fult ord*. Thomas lyckades återskapa internet men alla bilder *morr* och alla mailadresser är borta, hittade bara ett fåtal senast inkomna mail.. Så alla grupper jag lagt med adresser till valpköpare, alla andra mailadresser och gamla mail är borta. Uj uj, hoppas vi lyckas få ordning på dem! Men mest av allt hoppas jag att alla bilder som vi inte tankat över till hårddisk kommer hittas...

Avslutade dagen med julmust och julskinka på knäckebröd. Ibland väntar man visst för länge på nåt gott och det ändrade vi på nu :)))

Ha det fint,

Annica


Kommentarer
Postat av: Maria Ekman

Jättekul,grattis. Du fick det du ville och lite mer än det!

Själv är jag toppenglad då Blaze blev NORDV-2011,och blev BIM. Gick faktiskt bra för hela mitt gäng 1 HP i både Avel och Uppfödare dessutom... Men vi har ju inte samma konkurrens heller. Kram

Maria

2011-12-12 @ 22:31:00
URL: http://www.chefkas.se
Postat av: Helena

Skönt att Vilja kände sig hemmastadd direkt! Jag saknar henne redan och Lystra tycker det är lite tomt och konstigt nu att vara ensamhund. Men hon får vara med mig i skolan må-öns och vi läser klickerblocket nu så hon har ju väldigt roligt på dagarna ;-) Kram & God jul & Gott nytt 2012!

2011-12-12 @ 23:25:06
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Elli o Mascot

Grattis till fin kritik på lillgrabben:-) Även jag var uppe till storstan för att roa mig;-) Lilleman Mascot fick stanna hemma för en trevlig dag utan matte... Han har nog tagit årets (kanske) sista bad när matte inte var med;-) Väringen var inbjudande för både honom o Leija *Ooop´s*

Många fina saker hoppade ner i min kasse, alla väldigt nödvändiga just då!

Synd att jag inte såg dig/er!

Kram!

2011-12-13 @ 07:23:33
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0