Mitt i födelsdagsracet :)

Nu måste jag säga att jag är lite less på att slå in klappar och paket, skönt att det dröjer fram till februari nästa gång :)

Födelsedagsbarnet idag verkar just nu slumrat in i soffan, han har jobbat denna vecka och inte njutit av lediga dagar som vi andra. Morgondagens blivande sexåring hade dock inte samma sömnbegär tidigare under kväll, det var lite för pirrigt.. Fruktost på sängen beställd, en smörgås, oboy och ett ljus på brickan. Minst i familjen men definitivt mycket bestämd i sin uppfattning!

Igår så hade Malin möte här hemma, hon ska tillsammans med två andra bli nya valpförmedlare i FRK. De andra två är Lotta Z och så Sanna som är dotter till Minna som äger Melker.. Ni hänger med va?? Lite skoj att Malin blir valpförmedlare, det var jag en gång i tidernas begynnelse för sådär en 20-25 år sedan. Utvecklingen har ju gått lite framåt, då var det bara kontakt per telefon som gällde och alla uppgifter kom med brevbäraren. Önskar tjejerna lycka till!



Malin och Malte

Vilja har blivit tillsnyggad, det kliade lite för mycket i fingrarna på kennelmamman så jag hoppas Helena kommer gilla den mer kortsnaggade looken. Jag tycker hon blev fin, foton kommer förhoppningsvis :)




Nöjd liten Cola och matte med visselpipan beredd :)


Cola fick idag vara med på träning, gissa om hon var lycklig!! Vi såg till att såret var ordentligt inlindat och då vi kom hem bytte vi bandaget, det hade inte blivit blött. Det blev bara en väldigt kort träning för henne och vi kommer fortsätta ta det lugnt.



Första galoppsprånget mot apporten


Resten av gänget var också taggade, allt julande och firande har gjort att det inte blivit mycket till träning (ja, av annat än käkmusklerna då..)

Malin har bestämt sig för att starta Malte på Unghundsderbyt (japp, vi gillar lillgossen bägge två...) så vi körde markeringar med både apportkastare och utan. En dummy sitter visst kvar i ett av träden som en relik från nån julgran *hehe*. Han behöver lära sig ligga kvar i rätt område och leta när det blir svårt. Annars markerar han bra och är koncentrerad.

Polly jobbade som vanligt i turbofart, nu ska vi lägga krut på att samarbetet blir ännu bättre. Polly vill så det värker men hon måste också vilja det jag vill :))) Härlig attityd har hon iallafall, hon går aldrig ner sig.



Pingla ger järnet..



och lyssnar fint på pipa

Den lilla svarta satte inte en fot fel, Pingla lyssnade fint på pipa och tog tecken bra. Riktigt nöjd matte och hund med för den delen!



Malte ville väl markera att det är hans brudar genom att lägga sig ner..

Nehej, nu har maken vaknat i soffan så nu blir det ett parti Vem vill bli miljonär? innan det är sängdags.. Han slog mig i Trivial Pursuit förut men så fick han också alla lätta frågor :P

Ha det bäst,

Annica

Kommentarer
Postat av: Karin & co

Mycket tårta den senaste tiden alltså :-)



Är det så man gör alltså? Reser bort och lämnar hunden på piffning?



Jag och Helena kommer den 8:e (nu ska jag mejla om det också ;-)



GOTT NYTT ÅR!

2011-12-30 @ 20:59:42
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0