Stackars lilla Cola..

Tycker onekligen synd om den lilla Cola just nu, hon har rejält ont i sin högra tass-ben.

Det hela började redan i söndags men det förstod jag inte då. Jag vet inte riktigt vad som hände för jag hörde aldrig att hon skrek till. Det kan ha varit under lek eller så har hon fått in nåt vasst, kan liksom bara spekulera..

Tyckte då jag kom hem från Richards konsert att hon var lite stel men absolut inte mer än så. Jag kollade igenom henne men då gick hon normalt och jag hittade inget.

Igår fick hon stanna hemma från promenaden, hon var inte heltnöjdkan jag säga men jag trodde nog mest att hon stukat till sig lite. Jag jobbade inatt och igår kväll då jag skulle iväg till jobbet upptäckte jag att tassen svullnat lite. Vi hittade inget konstigt men Thomas gjorde rent det med hjälp av Malin och sedan fick Cola sova med tratt.

Väl hemma imorse (galen natt med mängder av avåkningar på morgonkvisten) så var hon ännu mer svullen. Jag fick tag på min husveterinär Maria och hon lyckades klämma in ett besök, så himla glad jag har henne!!!

Sov ett par timmar och sedan åkte vi till maria. Tassen var nu jättestor och huden hade t.om börjat spricka mellan tårna och på ena sidan, stackars stackars Cola.

Så himla duktig var hon, låg helt still trots att det måste smärtat rejält då Maria klämde ut blodblandad vätska. 

Pencillin och smärtstillande i tolv dagar blir det nu, bandaget ska bytas och det ska dräneras två gånger om dagen. Håll tummarna för att det går bra!!

Jag och Thomas skaiväg nu i två dagar med jobbet, det blir Bodaborg och sedan god mat och umgänge på Blommenhof där vi även övernattar och har APT dagen efter. Mycket god mat blir det med, det är ju maken som fixat allt 'ler'.

Lite oroligt hur det ska gå med Cola men jag vet att Malin och Richard kommer fixa det, deärså otroligt duktiga mina stora barn! Har återbesök hos  Maria sen på torsdagkväll. De små ska hålla sin faster sällskap, de är uppspelta..

ha det gott,

Annica


Kommentarer
Postat av: Karin & co

Oj, hittade Maria inget i tassen alltså? Stackars Cola, vad ont det måste ha gjort :-(



Nu verkar det vara löp på G här. Wilma har fullt upp att hålla rent. 9,5 månad från förra löpet får jag kanske vara nöjd med ;-) Miso är inte påverkad än i alla fall, håller tummarna för att det var en engångsgrej första löpet.

2011-12-13 @ 22:24:40
URL: http://hundliv.romdahl.se
Postat av: bloggaren

Nej, vi hittade inget.. Men det var så otroligt svullet så det var svårt se. Kanske lättare se på torsdag om svullanden gett sig. Kan ju också vara att någon fått in en tand eller så under lek, de biter ju gärna varann i haserna..

2011-12-13 @ 22:49:09
Postat av: Karin & co

Hoppas det läker snabbt iaf.



Jo, det var precis vad som hände. Jag har varit försiktig med att lägga ut fågel och kanin samtidigt eftersom jag vet att Miso helst tar kanin. Idag kollade hon in två fåglar på väg ut. Lyfte inte upp och släppte, men ratade i förmån för kaninen.



På linjetag och markering så tog hon markering med fågel först och hade inte en antydan till att springa på linjetag kanin.



Förslag på hur jag ska träna/hantera detta?

2011-12-13 @ 23:17:50
URL: http://hundliv.romdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0