Grattis Pingla!

Jobbar denna helg så det blir inte mycket vettigt gjort... Nätter är det som gäller denan helg så visst finns det lite tid utnyttja vintern som kommit tillbaka.. Blev en tur med sparken idag igen efter trevligt besök från storstaden. Nu väntar jag på hemgjord pizza från min mästerkock som kom hem med tio röda rosor till mig idag, tack ;-) Han och barnen har varit i pulkabacken så jag tror både barn och hundar är nöjda.

Skulle egentligen varit på FRK  Bergslagens årsmöte och mottagit priset som Årets Bergslagenflat 2010 som Pingla vann :-) Men eftersom jag sov efter natten och vandringspriset redan sitter på vår vägg (Pingla vann det även 2009, vår fina kalasPingla!!! Strongt jobbat av en hund som just fyllt tre att redan erhållit det två gånger, eller hur..Lite får jag väl skryta *ler*) Vi får se hur det går i år, priset tas ju för högsta poäng där man räknar två jaktprov och två utställningar. Kan tänka mig att det dröjer ett tag innan hon är tillbaka i vänstervarv, det brukar ta lång tid för tikar få tillbaka päls efter en valpkull.



Pingla och jag

Dessutom, för att skryta lite mera, så skulle både hon och Polly få championatrosetter för de titlar de tog förra året. Hoppas någon var snäll och tog dem åt mig ;-)



Polly på nio månadersdagen då hon klarade anlagsklassen viltspår. En månad senare var hon champion på fyra raka starter!



Valparna ska snart få flytta till större valprum, nu börjar valplådan kännas trång. Den som jag kan se just nu tar för sig mest är förstfödde hanen, märkt vä fram. Först framme, vill klättra över lådkanten osv... Ska bli spännande se om det håller i sig!





Lycka!









Presenterade ju namnförslag igår och jag funderar på att byta ut ett mot ett bra förslag jag fick, R's Pyjamas Party (eller Pyjama Party utan s..).



Nöjda efter en stunds bus kryper en upp på mina ben..





Lite sprattel..



Och somnar sött..



Njut av lite fina bilder så bloggar jag mer snart!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jättegrattis!

Vilken trevlig "tradition du" och Pingla har.



När jag ser valpbilderna kan jag inte tro att vår valp hade så korta ben. Nu är han en riktig långben.

Häls Flenarna

2011-02-12 @ 19:53:58
Postat av: Anna

Va stora dom har blivit!! Underbara blanka trampdynor, hoppas dom får slita dom länge i skog o mark. Hare!!

2011-02-12 @ 20:24:15
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Grattis till Pingels " 2 året i rad " vinst!



Fin fina rosetter ska man ju oxå ha!



2011-02-12 @ 21:54:01
Postat av: Karin & co

Grattis till vinst.



Så söta valpar!

2011-02-13 @ 20:50:05
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Du är så välkommen, fast nu snöar det på min fina träningsplan!!

Anna

2011-02-14 @ 16:04:37
Postat av: Helena

Grattis Pingelkringel!!

2011-02-14 @ 21:48:02
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0