Mat är gott!!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, Engla hade några prickar på magen igår men jag avfärdade dem lite grann, vattkoppor har hon ju haft...Både hon och Alvin hade det efter varann när Engla var ganska liten och Alvin börjat på dagis. Hon hade relativt många prickar även då så hon borde vara immun.  Men imorse så var de ännu fler och de såg bara ut som just vattkoppor. Fick komma visa upp henne på Vårdcentralen (personalen kom ut och tittade på henne i bilen, de ville ju inte att hon skulle komma in..) Och visst var det vattkoppor! Ingen debriefing idag med jobbet utan det blev att vabba istället. Jag vet Jessie, måste vara för att jag sa till dig häromdagen att jag aaaaldrig vabbar ;)






Söta Hilda på översta bilden (ja, ni vet minimonstret...) har växt på sig men ridgen på näsan finns kvar.
Mer att läsa om henne finns på matte Annas hemsida

Nedan matdags!

Så värst mycket har det inte hänt här hemma idag av naturliga skäl. Thomas tog ut de stora hundarna på en skogspromenad, man måste faktiskt ha broddar för att ta sig runt för det är rena skridskobanan... Malte följde ut på en kortis och han var tämligen obekymrad ;-)





Valparna fick ju som jag skrev igår prova på äta riktig mat för första gången under kvällen och det var verkligen jackpot ;-) Hela gänget glufsade glatt i sig mat och de har varit lika glufsiga dag... Bordskick har de däremot inte alls, det är bara avvakta tills de ätit klart och sedan fr man sanera *ler*



De är mycket mer alerta nu och när man sätter sig hos dem så börjar de vifta på svansen, så söta så <3 !

Jag hller på att uppdatera kullstatistik för tidigare kullar (har ju tid nu när jag är hemma med Engla.. Hon föredrar att titta på film och rita ;-) och för att se till att jag får med allt så går jag även in på SKK Hunddata för varje hund. Kom så till en kull och då jag kollade så såg jag att en hund fått fel resultat, jag var helt säker på att han inte varit på den tävlingen. Ringde ägaren som bekräftade att så var fallet. Hon ringde i sin tur SKK och SSRK. Efter många turer uppdagades det att man förväxlat honom med en annan flat (otroligt konsigt att det var samma ras bland alla registreringar!!) som hade exakt samma registreringsnummer men född året efter, alltså 2006 istället för 2005 på slutet. Ägaren hade lyckats få tag på den som gjort felet och jag har verkligen full förståelse för att man kan göra fel. Lite konstigt att personen i fråga då blev sur och undrade om det gjorde så mycket.. ja, det spelar stor roll!! Upptäcker man ett fel så ska det självklart åtgärdas!! Det handlar om trovärdighet! Ingen dum idé gå in och kolla ibland på hunddata, Pingla fick aldrig något cert inskrivet då hon blev BIR, i förra kullen fick Fagerstagossen Tuborg heta R's Wade In Winter istället för Wade In Water.. Och en hane jag skulle använda så stod det inte rätt ögonlysningsdatum (den hade daterats ett år tidigare än den var gjord..) på så kullen blev först inte godkänd för att vara med på valpförmedlingen...



Som sagt, jag vet att det är mänskligt att fela men man borde inte krångla när det ska rättas till..

Passa på och njut av lite bilder så blir det snart uppdaterat igen, tror det borde ta någon vecka innan Engla är helt kurant och under tiden är jag ju hemma mycket ;-)



Lite slafsande....


Kommentarer
Postat av: Anna

Musse hälsar att han är djupt förolämpad men så länge hans matte kämpar för upprättelse så är det ändå ok. Hussen blev också arg, finaste Mussen...

Molle därimot är småpurken på sin lillmatte. Hon gör ett skolarbete med film som heter"Musse och jag tränar lydnad". Närbilderna och vissa moment är med Musse men resten av filmen är med en statist. Och han finns inte omnämnd i rollistan!! Molle o jag ifrågasatte det hela och fick till svar att ingen lärare ser skillnad på hundarna. Tror du Mollen blev ännu surare av det svaret? Självklart!! Dessutom fick jag skäll av Ronja för att Musse inte sköter sej. -Det är för att du skämmer bort honom och ger mutor när han gör nåt halvdant, bara för att han är söt! Inte en chans, jag är ALLTID helt konsekvent när jag tränar Musse. Han får ALDRIG nåt för att han är söt. Nåja, ibland kanske...

2011-02-04 @ 12:28:23
Postat av: Bloggaren

Anna... Alltid konsekvent harkel Men blir inte Molle förnärmad, får göra grovgörat med filmen och så är det Musse som får credit?? Taskigt!

2011-02-05 @ 09:47:57
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Anna

Det går inte att vara konsekvent med Musse. Han tittar på mej med massor av glädje över att han är duktig. Pepparkonsögonen tindrar och dom lurviga öronen är skitsöta. Klart han får en godis då....

Fast han är sur på uppfödaren som inte talat om att han var duktig på avkommebeskrivningen. Han och Pippi var och testade sej här i östergötland med jättefint resultat!!

Ha det Anna

2011-02-05 @ 11:35:22
Postat av: Jessie

Äntligen vab!!!

En annan fick åka hem å vabba igår halva dagen - dom ringde från dagis, hon var så dålig i magen..suck



Finaste sötaste syster yster;)

2011-02-05 @ 16:43:12
Postat av: Karin & co

Fina bilder på fina valpar :-)



Konstigt svar från den felande länken... Jag tror det är en försvarsmekanism som slår till när människor reagerar på det sättet. Lite trist med fel som kan få allvarliga konsekvenser (ögonlysningsfallet).



Själv är jag strandad p g a magsjuka, trist tycker hundarna. Miso kommer med en ena skon efter den andra. Brukar hon inte göra annars annat än när man kommer hem. Nu har det liksom varit rena uppmaningarna. Tur att husse finns och har blivit riktigt poppis!

2011-02-05 @ 17:52:15
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Annica

Attans Anna att jag glömde er!

2011-02-06 @ 08:02:57
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Anna

Nu ska jag inte leta fler fel, Lovar..

2011-02-06 @ 14:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0