Växer s det knakar!!!!!!!!!!

Vilken tur för oss att de flesta verkar ha haft vattkoppor, det gör att vi inte är helt isolerade utan folk kommer på besök ;) Kul tycker vi eftersom både barn, hundar och vuxna uppskattar sällskap!



Engla har inte fått några fler koppar nu och ganska många verkar ha börjat torka, kliar gör de förstås och jag är glad att vi fått Tavegyl så hon kan sova gott. Jag kommer som sagt vabba i veckan som kommer men även försöka jobba lite med mina studier samt att det ska hållas förhör med mig efter förra veckans dödsskjutning i Eskilstuna, det gör det med alla som varit inblandade. Ni får hålla tummarna för att Engla kan pyssla med annat just då för det är ju viktiga saker.. Konstigt det där med barn, så fort de märker att man är upptagna med ngot viktigt är det som de bara måste ha all uppmärksamhet....

Har kommit igång bra med min egen träning och idag var faktiskt första gången sen jag började igen som jag verkligen fick den där endorfinkicken, härligt! Glad jag har stått ut ox-passen ;)





Skönsång..



Härlig dag idag och vi hann med både en skön promenad och sedan gick jag och Polly ut och tränade. Synliga dirigeringar med störning blev det idag. Hon har fått tillbaka tempot nu efter löpsvackan och denna träning var nyttig för henne, on har lite svårt släppa en störning. Pingla följer bara med på promenaderna än så länge men jag ska nog testa här i veckan hur hennes form träningsmässigt är. Tror nog att det blir mycket basicträning, hennes huvud är fullt av gröt just nu.. Är det inte det man säger om ammande mammor *ler*





Besök har vi också haft och Pingla njuter av att vissa upp sina underverk. Ja, för alla utom för Malte då.. Han är inte välkommen upp kolla på de små och det tycker jag Pingla har alldeles rätt i. Hans tur kommer som lekfarbror när de är lite större.. Nu fyller valparna tre veckor imorgon och denna helg så har vi som sagt haft trevligt sällskap. Pingla har inget emot att förevisa sina små och hon njuter av att vara i centrum. Polly och Malte gillar också när huset är fullt av folk, för dem är det rena julafton ;)



Malte försöker se farlig ut


På tal om julafton så firade vi faktiskt julafton igår hur otroligt det än låter, vi har inte förrän nu lyckats hitta en ledig helg då vi har kunnat träffa brorsan med familj sedan julen, helt galet! Kusinerna har mycket skoj ihop och självklart så blev det en skoj dag igår för alla inblandade. God mat också förstås och fullt röj....





Många bilder på valparna blir det, de börjar ju verkligen bli små hundar och det är så fascinerande bara sitta och titta på dem. Ni må tro att de låter väldigt skräckinjagnade när de morrar och skäller... De har också börjat brottas och leka lite och maten slurpas upp genom mun, tassar och när jag tänker efter hela kropparna... Vi ska ha en lektion i vett och etikett senare *hehe*. Roligare fota dem nu än i början då det bara blir sov eller matbilder.

 Njut av underverken!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ger upp snart, det är helt otroligt svårt att förklara vad och varför något ska bort från Musses sida. Tror jag talar japanska omedvetet. Kort och konsist, Musse har aldrig varit i skåne, kan ni ta bort raden? Då blir följdfrågorna, har han varit i skåne och startat i öppenklassen??Är han en tik och som tik varit i skåne? Har han varit i skåne om han är född 2006? NEJJJ, Musse har ALDRIG varit i Skåne!!Hjälp mej!!

2011-02-07 @ 21:48:29
Postat av: Karin & co

Prickarna matchar i alla fall trosorna, eller om det är tvärtom ;-)



Du får skaffa en filmkamera också så man får lite liveshots på de små liven :-)

2011-02-07 @ 22:28:09
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Nu är felet på gång att rättas till i hunddata. Rätt personer som tar tag i saken utan krångel. Jag skickade ett mail till SKK som sedan kontaktade SSRKs kansli och som ordnar upp saken med arrangören. Jag talade med SSRKs kansli idag på morgonen och dom bad mej sprida att INTE gå via SKK utan hittar man fel så kontaktar man SSRKs kansli. Inte helt lätt att veta, det borde stå på ssrks hemsida.

Nu blir det skogen.

2011-02-08 @ 11:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0