De växer...

Hemma igen efter ett par mycket bra kursdagar som spenderades i Nyköping. Väldigt spännande utbildning jag går nu via jobbet, det kommer ligga flera block då vi återvänder till Nyköping och sedan är det hemarbete däremellan. ja, och så vanliga tjänsten med ;) Vad som känns spännande med denna kurs är att den handlar om hur jag är som ledare, hur medarbete uppfattar en och vad man kan göra för att bli en bättre chef utifrn hur jag är som person. Grymt kul!



Jösses vad valparna växt när jag varit borta trots att jag bara varit borta sedan igår morse. Lite svårt åka ifrån de små men det har förstås gått bra, bara jag som tror jag är oumbärlig :))))))))))))




Pingla är pigg och verkar må bra. Valparna ser ut som små sidenkuddar och det är synd att inte bilderna gör dem rättvisa för dom är så söta. Okej, lite råttlika är de allt men söta råttor!!



Malte har lärt sig lite nya konster och kan nu backa och snurra, så himla söt ;P Måste fånga det på video så vi kan lägga ut en liten film med Malin och Malte! Bosse är fortfarande kvar men det har ringt lite folk så vi får se till vad det kan leda.






Polly har börjat löpa för första gången, hon är nu snart fjorton månader så det känns som en bra ålder. Hon är sitt vanliga jag än så länge, får se om hon blir knepig efteråt. Bra med tanke på eveentuella tävlingar att hon löper nu....

Här kommer en bild på Pollys brorsa Zebbe som bor i Skåne. Visst är han fin och bilden härlig?? Tack Bitte och Jan och alla andra valpköpare för foton och rapporter hur det går för er!! Nu längtar jag lite till våren då det kan bli valpträffar och träningar igen...



Ha det bäst!!

Annica


Kommentarer
Postat av: Nina & Peak

Tusen tack Annica för att du bloggar och visar bilder. Jag och Pappa-Peak myser och är stolta över barna.. :) Kram på er

2011-01-21 @ 22:27:50
URL: http://www.retrieverliv.se
Postat av: Karin & co

Fin bild på Zebbe. Jaså Pollyplutt har blivit stor. Väntar fortfarande, borde inte vara alltför långt borta m a o.

2011-01-22 @ 17:55:56
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Jag vill ha mer fart, framför allt in, men ut också. Och jag vill att hon kommer in till mig med dummyn utan att tveka och lämnar av.



Men jag får kanske dela på avlämningen och springet? Vi har tränat avlämningar i köket i vinter, men det känns som jag måste plocka ut det utomhus nu. Och det blir ju lite annorlunda när hon springer ut för att hämta dem.



Det jag tycker mig har märkt är att de måste vara lite klurigare så blir det mer intressant, och att hon inte alltid ser mig direkt på tillbakavägen.



Ska vi inte ha någon mer valpträff? Jag kan nog behöva lite vägledning känner jag :-)

2011-01-22 @ 18:16:56
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena & co

Härlig bild på brorsan Zebbe. Jasså så Pollan höll sig till mammas ålder (har för mig att hon var 14 månader);) Lystra har inte heller kommot igång ännu men som sagt det kan säkert ske när som helst! Har du planerat in årets Ryegatesläger? Hoppas inte du tänker ha det sista helgen i maj bara för då har jag och Karin bokat in oss på internatkurs hos Evaa Thoren i Edsäng. Vore ju såklart trist om det krockar ;) Söta småråttor du lagt ut bidler på ;)

Nu har jag lagt ut en liten film från dagens jaktträning om du vill kolla. Kram

2011-01-22 @ 19:33:03
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Roligt med att "Bosse" äntligen har fått ett eget hem!

Ska roligt den 14-15 maj! Längtar!



Ha det gott!

2011-01-23 @ 14:57:34
Postat av: Anna

Så himla fina, och massor av svarta pojkar också!! Underbart, pussa lite på dom från mej. Vill du se halvdåliga filmer från första träningen efter vintervilan på dina "gamla valpar" så får du kolla på min blogg.

Ha det!! Anna

2011-01-23 @ 23:41:33
Postat av: Anna

Varför försvinner mina blogginlägg? Söta valpar och bara fina svarta hanar..Pussa på dom från mej!!

2011-01-23 @ 23:49:42
Postat av: Helena & co

Ojdå synd att du inte kan se filmen från jaktträningen.....jo det tror jag nog att du gärna hade hört min röst, hehe men jag är själv inte helt bekväm med att höra (och se) mig själv i kameran. Vilja och jag hade en superrolig lydnadsträning igår så vi kanske är på G för tävling iallafall - åtminstone om jag kan köra på inställningen att vi skall gå in och ha roligt för det tror jag vi kan ha ;) Kram på er alla



Ps Ska Anna ha en liten svart hane tro? DS

2011-01-24 @ 11:58:07
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena & co

Ojdå synd att du inte kan se filmen från jaktträningen.....jo det tror jag nog att du gärna hade hört min röst, hehe men jag är själv inte helt bekväm med att höra (och se) mig själv i kameran. Vilja och jag hade en superrolig lydnadsträning igår så vi kanske är på G för tävling iallafall - åtminstone om jag kan köra på inställningen att vi skall gå in och ha roligt för det tror jag vi kan ha ;) Kram på er alla



Ps Ska Anna ha en liten svart hane tro? DS

2011-01-24 @ 11:58:23
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0