En bra söndag

Tror ni som jag att det är på grund av att jag äntligen fick min spark som det börjat töa?? Men idag behövdes den verkligen för vår väg som varit så fin hela vintern förvandlades i ett huj till en skridskobana.. Då var det bra med både spark och broddar!!



Går fort nu på isiga vägar!

Barnen gillar hänga på och de uppskattar mest då det går undan i backarna. Både Thomas och jag tog varsin tur så Polly som hängde med på bägge svängarna har varit trött idag :-)



valp hjälper till med lådöppning..

Lilla Hilda Huggtand fortsätter sätta grabbarna på plats och man kan lugnt säga att storleken inte har någon betydelse utan här stämmer liten men ettrig väl in...

Måste verkligen få ändan ur vagnen och sätta igång annonsera Bosse, börjar redan fästa mig för mycket vid honom. Funderar på hur jag ska göra, han är både väldigt trevlig och har möjligheten bli en snygg gosse. Ännu har han inte fått testiklarna på plats, det är ju ganska vanligt att flattar är sena.... Tycker jag känner att de är på gång men de är iallafall inte på plats ännu. Jag tror de kommer men kan ju förstås inte lova. Ska jag avvakta och se om de kommer på plats eller sälja honom till rabatterat pris redan från början?? Och så annonsera... Jag gillar ju inte det *suck*. Men som sagt, för varje dag han är kvar så fäster jag mig mer och mer vid honom. Idag hade jag verkligen bestämt mig för att annonsera men ooops, inte blev det av idag heller *hmmm* Men så inser jag att han kan ju inte vara kvar, två jämngamla brorsor är ju inte så smart inför framtiden om man ska hinna träna dem båda, dessutom är ju inte Polly mer än ett år. Har även funderat på sätta ut honom på foder, behöver egentligen inte det då vi ju har Malte och dessutom möjligheten låna en av tikarna i kullen men det kan kanske vara ett alternativ??



Hilda gillar att leka med Pingla

Idag kom Malin (inte min dotter alltså.. Finns många Malin!) och fick Alfons trimmad. Borde egentligen tagit "före och efter" bilder på honom för han var rejält lurvig. Alvin och Emma passade på gå ut och leka i snön ett tag då Alfons snyggades till men Engla ville inte vara med, hon var trött och fick gå och vila med Thomas istället. Minsta telningen är verkligen en sömntuta, hon var uppe lite längre än vanligt igår och då blir hon såååå seg dagen efter...



Pingla vilar inför valparnas ankomst

Tänk vad Thomas sen blev lycklig *harkel* då jag föreslog att vi skulle åka till Ikea, de hade öppet till sex idag.. Vi får åka till Ikea i Västerås, det är närmst för oss. Kan liksom förstå att maken bävar för att åka till såna ställen med mig för jag får så många bra IDÉER (om jag får säga det själv alltså :-) Idag blev det bara en byrå till hallen och lite lull-lull, alltså must-haves som lampor, ljus och sånt. Dock inga värmeljus, vi har nog kvar en rejäl laddning från senaste besöket på det stora varuhuset och jag visste att Thomas skulle opponera sig om jag köpt fler.. Men jag kom på en massa andra fiffiga saker som till exempel att de små borde få varsitt rum och vi skulle kunna sätta upp en vägg och ytterliggare en dörr in till deras rum, det är ju stort så det skulle kunna gå att dela. Eller om vi skulle byta vårt mot det stora och göra iordning vårt till ett av barnen och ett rum däruppe till den andra?? Mmmm, ni förstår att det är med viss vånda Thomas åker med mig på inhandlingsresor va?? Jag kommer på så många skojiga saker!! Alvin vill gärna ha ett eget rum medan Engla inte alls vill det utan vill fortsätta som det är. Själv hittade jag en jättesnygg ny sovrumsserie som jag skulle vilja ha, Birkeland heter den. Men då måste vi ha ett större rum :P.



Alla kort på Bosse blev jättedåliga, tror han är som jag och inte gillar vara med på bild. HHär ser han lite skoj ut när han gäspar!

Kom hem ganska sent så det blev snabb middag och läggning av de små. Har halkat iväg och hämtat Richard nu på kvällen, han har varit i Strängnäs. Tågen gick varken dit eller hem utan det blev ersättningsbussar.. Är nog inget vidare jobba på SJ just nu ;-)

ha det bäst!

Annica


Kommentarer
Postat av: Ingela

Känner igen det där med IKEA, jag får också väldigt många bra ideer där ler Du och jag borde ta en gemensam tur dit...tänk vad mycket bra vi skulle kunna hitta på tillsammans:))

Härliga Bosse ser ut som han har vuxit en hel del till...Skulle vara kul om du tog en bild med Bosse och Hilda brevid varandra.

2011-01-10 @ 15:40:46
Postat av: Karin & co

IKEA we worship you! Peter hoppar jämfota av lycka när IKEA kommer på tal. Speciellt nöjd är han när vi tagit oss igenom hela varuhuset och det bara är kassorna kvar, för där finns ju FYNDHÖRNAN!!!

2011-01-11 @ 16:11:03
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Va synd att du inte tog en bild på Alfons:0) Han är kullbrorsa till min Gaston,har inte sett han på länge. Det var jag som hade Kasper " Sprit & öl Kullen" kullsyskon med Pripps & Soya:0) Mvh Linda

2011-01-12 @ 17:44:48
Postat av: Anonym

Kul med inlägg som är en vecka gamla!!!

2011-01-15 @ 18:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0