I värntans tider...

Veckan har flugit iväg, har haft utbildning i spännande ämnen som utlänningslagsstiftning.. Men faktum var att duktiga och engarerade intruktörer gjorde det till riktigt bra utbildning även om ämnet inte är helt enkelt.. EU, Schengen, viseringar, uppehållstillstånd, vem får vara här hur länge och så vidare.

Inget är som väntans tider och det börjar dra ihop sig för Pingla här hemma. Det är beräknat till idag eller imorgon beroende på vilken dygn det "tog", sen är det ju alltid ett par dagar åt en eller andra hllet. Tempen har börjat falla lite vilket gör att det kanske blir imorgon, tänk om hon är så rar att hon valpar under dagtid!!!! Äter gör hon fortfarande, de flesta tikarna matvägrar sista dygnet innan valparna kommer. Allt är ordnat så jag tänkte gå och lägga mig tidigt ikväll så jag är fit for fight imorrn! Pingla har heller inte hållit på och grävt ute, det är skönt.Däremot älskar hon rulla runt i snön, tror det är skönt med tjocka magen! Lovar uppdatera er, valpningar brukar ju vara långdragna tillställningar! Nu ser vi fram emot Ryegate's partykull!!

Men de stora valparna dåå... De lever rullan och Hilda ser till att grabbarna sköter sig ;) Väldigt lättlärda tycker jag de är och med fin koncentration. När Hilda far hem ska jag sätta fart med Bosse för han är fortfarande kvar ;) Tre valpar är i mesta laget, det blir väldigt mycket flock över det hela.

Tanken är ju att han, Bosse allts,  ska få ett eget hem. Han ser riktigt fin ut och nu tror jag allt att kulorna är på väg hamna där de ska¨*skönt*. Vissa tar bara lite längre tid på sig! Ska ta bilder snart på honom, han utvecklas verkligen fint och är både snygg och trevlig. Kan definivt tänka mig sätta ut honom på något sorts foderavtal om det kan vara intressant, vi får väl se om någon intresserad hör av sig.

Var ute en sväng med Polly själv idag och hade ett gäng dummies med mig. Mycket, mycket nöjd med min söta Pollan-Trollan! Snabbt ut, fina upptag och sedan raka vägen in. Bytte tyvärr apport en
gång ska inte lägga dem så nära varann vid nästa tillfälle. Hon stannade en meter framför en dummy som hon inte skulle ta när jag blåste stopp och det gick därifrån dirigera henne till en annan, guldstjärna! Jag väntar på att hon ska börja löpa, det borde väl vara dags snart nu när hon snart är fjorton månader. löp kan ju ställa till det, annars ser jag fram emot att vi ska försöka oss ut och tävla i år min lilla chokladpralin och jag :) Unghundsderbyt vore skoj och Flatmästerskapet är redan bokat, start på prov och WT hoppas jag även vi kan få till. Och nej, vi är inte ute efter storslagna placeringar men vi har så himla skoj ihop Pollan och jag! Ska även bli superkul när Pingla är back in business, vi har mycket ta igen...

I övrigt har jag verkligen varit duktig och röjt här hemma, jäklars vad skönt!! Nio garderober här nere är genomgågna och sorterade, har kört iväg tio säckar nu till UFF lådorna och äntligen fått bra ordning!! Vissa hyllor gapar till och med tomma, underbart! Nu är det bara övervåningen kvar.... Men jag gillar verkligen sånt här med att röja och rensa och när jag börjar så jobbar jag på i ett grymt tempo, har knappt tid att äta och ännu mindre blogga.. Har tänkt ta det där uppe när jag ändå är där med Pingla, är ju forhoppningsvis lugnt i lådan till att börja med. Har även varit iväg och skrotat Passaten idag, nu har vi bara en bil tills en ny är inköpt. Kan inte bestämma oss vad vi ska ha, mycket som ska stämma ;-) Har varit och tittat på Subaru Legacy, sån vill jag gärna ha.. Det vill inte plånboken *hmm*. Blir mycket pengar då man måste ha två bra bilar, vi får se var det slutar. Tyvärr har inte Eric ringt och sagt att vi blev travmiljonärer den här helgen heller, vi gör ett nytt försök nästa vecka!

vi hörs!!

Annica


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att veta att du är på blogghumör igen!!Lycka tillkramar åt Pingla!

2011-01-15 @ 21:36:38
Postat av: Karin & co

Duktiga Polly. Kan det vara att hon har en duktig matte också?! Det här med jaktträningen är en utmaning för mig, önskar att ni bodde närmre så jag kunde få hjälp. Fast jag får god hjälp av Helena, så det handlar kanske om att träna mer.



Konstigt ändå att det bara är Vera som har löpt. Fast glad är jag för det. Det får gärna vara lååångt mellan löpen, jag som har varit van med 4 månader mellan dem vad gäller Wilma. No more, för hennes del. Skööönt!



Skööönt också att rensa hemma, älskar det. Var sak har sin plats, då mår jag som bäst, även om det inte brukar vara så länge :-)



Lycka till med valpningen!

2011-01-16 @ 14:30:20
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Nu väntar vi på Pingel!;)



Vi tror allt på att du & Polly kommer att få ett fint 2011!

Vi hänger gärna på:)



2011-01-16 @ 21:10:18
Postat av: Ingela

Väntar med spänning på små Pingelvalpar<3

2011-01-16 @ 21:20:35
Postat av: Irene

Ja, spännande är det med nytillskotten! Snart får vi väl en uppdatering!?

2011-01-17 @ 09:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0