Lite uppdatering..

Pingla och valparna mår bra, det är lugnt och fridfullt i valplådan och Pingla pysslar om de små. De ökar fint i vikt kan man se med blotta ögat, alla är nu runda och fina och de som var minst ifrån början är nu ikapp. Skönt!!! Pingla gillar gå ut och rulla sig i snön, kan tänka det är skönt lufta sig lite och svalka magen!!! Sju stycken känns som en riktigt lagom kull, alla kan äta samtidigt och de har gott om plats.

Malte och Bosse har varit iväg till veterinären för 12-veckorsspruta idag och allt gick fint. Har faktiskt satt ut en annons på Blocket på Bosse efter mycket funderande. Blocket kan ju ha en negativ klang men är å andra sidan ett ställe med många läsare. Sen är det ju upp till mig vem jag säljer honom till.. Nåväl, har inte blivit nerringd ännu så jag har inte behövt ta ställning *ler*. Eftersom han inte fått ner testiklarna så har jag satt ner priset på honom. han kommer ju bli en lika trevlig hund även om de inte trillar ner i påsen och numera så akn en hund få alla titlar ex.vis LP, SE VCH osv även om de är krypta, Det man inte kan göra är ju att ställa ut.. Eller avla... Lite synd då han faktiskt är väldigt snygg trots att han inte är avlad för att göra sig väl i utställningsringen utan mer i skog och mark.. Å andra sidan är han fortfarande en ung valp och jag är nog ganska övertygad om att de kommer men säker kan man inte vara.

Nu blir det inte bloggat på ett par dagar, ska till Nyköping i dagarna två med mina fortsatta studier, pluggar ju på endel av min arbetstid genom jobbet. Hus, hem, valpar och barn tas hand om resten av familjen och jag får försöka kontrollera mitt kontrollbehov!!

Finns på mobilen förstås om ni har några funderingar!!

Ha det fint,

Annica


Kommentarer
Postat av: Magnus med familj

Annica,



grattis till den nya kullen. vår lilla Chico mår bra och ställer till med olika äventur stup i ett. Men rligt har vi tillsammans.

ha det så bra.

Magnus

2011-01-20 @ 11:12:53
Postat av: Carina

Hej! Tack för en kul blogg. Jag hoppas att en dag få bli flatägare... Återkommer om det.

Tänkte bara informera om att jag inte hittar Bosse på blocket!?? Kanske jag söker fel, men jag kan inte hitta honom...det kan ju vara därför det inte ringt nån?!! Så ett tips är att kolla blocket igen!

Ha en bra kväll! /C

2011-01-20 @ 17:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0