Ögonen är öppna!

Blev en ganska lugn och skön dag idag, vi började med att besöka skolsköterskan med Alvin på morgonen, första besöket och Alvin tyckte nog det var lite pirrigt.... Men allt gick galant och det var en nöjd son som gick därifrån. Engla fick följa med, det går magsjuka på dagis så därför fick hon stanna hemma idag, magsjuka kan vi klara oss utan!!





Alvin ställer gärna upp och myser med fotoobjekten. Och så gillar han vara med på bild..

Dagen har varit lugn med pyssel och städning. Tack Maria för goda bullar, de uppskattades vill jag lova ;) Tur att andra gillar baka för ungarna här hemma uppskattar fikastunderna mycket...





Underbar!

Malte har skött sig riktigt bra med rumsrenheten men idag blev det ett bakslag då han smet in i barnrummet och kissade på mattan. Märkligt det där att de alltid utser mattor till kisställen :P Roligt med alla mail och samtal jag får från resten av gänget, verkar som ni fått ett gäng nyfikna och busiga pirayor *ler*



Snyggingar!

Polly är väldigt lugn för att vara Polly nu under löpet, hon sover mycket mer än vanligt och jag saknar mitt yrväder på promenaderna...



Småvalparna mår alldeles utmärkt och de har just passerat sin första milstolpe i livet, de har öppnat ögonen!! Åh så fina de är och de blir så mycket mer valpar då man ser ögonen <3 !



Ha ha, vilken skön bild!!!!

Valparna befinner sig ännu i den nyfödda fasen, den varar tills de blir två veckor. Under den tiden så utvecklas deras hjärnor mycket snabbt och mammans slickande och putsande på valparna ger dem arttillhörighet. Än så länge är öronen stängda och ögonen har ju som sagt nu precis öppnats. Synen är mycket dålig så här i början men även den utvecklas fort framåt.
Det är bra med en tidig kontakt med människor och luktminnet är redan tidigt utvecklat. Även om de får träffa familjen och så så är det ändå primärt tiken som sköter om valparna. Vi har mycket spännande framför oss!!


Roligt ska det även bli framåt då jag hoppas få igång lite träningsträffar. Lite får väl smälta bort först, man trampar igenom snön och skaren hela tiden ute på fälten. En kurs är ju spikad och det ska bli superskoj att Kicki kommer hit och kursar med de som har kommit en bit längre. Helgen efter hon har varit hos oss så ska jag till Flatklubben i  Värmland och där döma på deras Flatshow och sedan dagen efter (eller om det blir tvärtom...) så dömer jag på deras inofficiella jaktprov. Ska bli hur skoj som helst!! Jag dömde där för några år sedan och tycker upplägget med utställning/prov är jätteroligt, många ställer ju upp båda dagarna och då får man som domare se flatten som dual purposehund.



Sötaste lilla Engla....

Men jag sitter och spånar på vad ni mer kan tänkas vilja göra och om vi ska satsa på fler inhyrda instruktörer. Ryegateshelg hoppas jag att det blir i år igen förstås och jag är öppen för förslag på utformning även där. Tror inte det hinns med i vår utan det får bli lite senare. Jag och Jessie har även bokat in oss på A-provskurs för Birgitta Staflund Wiberg. Blir i maj, tror den kan vara lite svår för Polly men Pingla borde vara tillbaka på banan då. Långt kvar tills dess, vi ser hur det blir men att det kommer bli skoj är jag säker på! Ja just det, sen blir det ju Fegenlägret i sommar med Jessie och Ulle och helgen efter kursen är det Flatmästerskapet i Umeå. Plus alla jaktprov, andra tävlingar och kanske någon utställning som vi spanat in. Clubshow går förresten i "vår" sektion i år och komemr gå av stapeln vid Herrfallet, Arboga. Kan man få fler helger tack??? Just det, ska ju jobba var tredje också...

ha det gott och njut av mysiga valpbilder!! Snart blir det mer liv i valplådan :-)

Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Gud så bedårande!! Dom är ju för härliga dom små bäbisarna!!



Längtar som sagt oxå efter barmarken & alla kurser som erbjuds! Ska bli så roligt, vill börja bli lite motiverad:):)



Ha de bäst!

2011-01-28 @ 21:08:23
Postat av: Helena & co

Vi är tacksamma om ryegateslägret blir lite senare för vi är inbokade på jaktinternat sista helgen i maj :) Ja fler helger åt folket röstar vi på;) Så söt Alvin som håller alla söta valpar med små fladdermusöron.

2011-01-28 @ 22:02:44
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Så söta valpar och som du säger lite mer lik hundar nu :-) Fler helger och fler kurser röstar vi för! Och mer klirr i kassan ;-)

2011-01-28 @ 23:07:35
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Sonja

Jättefina bilder på barn o valpisar.

Funderar på vad du gör på fritiden? hi,hi

2011-01-29 @ 10:29:35
Postat av: Karin L

Hej! Såå fina bilder på två- o fyrbeningar :-) Lycka till m de små! Kul , vi ses på Birgittas kurs i maj! ha en härlig fortsättning på "våren"

2011-01-29 @ 18:58:33
Postat av: Maria&Texas

Håller med Karin om vartenda ord!:)

2011-01-29 @ 19:54:46
Postat av: Ingela

Vilka härliga valpbilder<3 Men oj så fort tiden går...Saga är ju enorm om man tittar på dom små, går lite väl fort tycker jag snyftar

Träningsträffar och barmark låter underbart!!!!

Längtar så efter mycket hundträning.....

2011-01-29 @ 23:47:11
Postat av: Jessie

Nu snaaart kommer jag oxå vara "nästan lika snygg som dig" ;);)



Har precis beställt en egen picking up väst till mig!!

(i smyg...)

Micke har en egen grabb dag i örebro med shopping...ville oxå shoppa lite...tack vet ja internet;)

2011-01-30 @ 12:53:14
Postat av: Helena

Tack för tipsen hur jag kan försvåra det för Vilja....ska tänka på att göra dubbelmarkeringar och att skicka mot en annan övning bakåt! Hamnar lätt i lite idétorka när det gäller hennes träning eftersom hon å ena sidan kan väldigt mycket men å andra sidan kan hitta på mycket tok ;) Sen är det ju egentligen inte jag som tränar henne men när jag tränar på dagtid så måste ju hon få göra lite också ;) Lystra haltar tyvärr till och från fortfarande så jag ska ringa veterinären imorgon, hoppas verkligen inte det är nåt allvarligt. Jag kan inte hitta nåt som ömmar varken i tassen eller högre upp i benet.

2011-01-30 @ 17:18:08
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0