Valaprna en vecka unga :)

Men hallå, har det verkligen hunnit gå en vecka sedan Pinglas valpar kom?? Jösses vad tiden går fort!!!



Två söta grabbar!



Och så Engla med synnerligen avslappnad valp..



Somnade visst till lite..



Här sover jag gott!

Småttingarna växer för fullt och är riktigt runda och fina, borta är första dagarnas lite slanka look, nu är det mer julgris-stuk som gäller ;-) De har börjat kravla runt i lådan mer och Pingla ligger inte där hela tiden,, hon kommer gärna ner då vi ska äta.. Och så gillar hon fortfarande gå ut svalka magen i snön! Hon har verkligen tagit sin mammaroll på ett bra sätt, duktig med valparna men ändå med sina gamla vanor i behåll :)



Visst har de blivit stora!





Under veckan som kommer nu så borde de öppna ögonen, det är mysigt tycker jag för då blir de lite mer "hundar". Ska klippa klorna på dem idag, premiär. Brukar inte vara så poppis men det är lika bra de vänjer sig *hehe*.



Vilken bra huvudkudde!!







Har jobbat kväll nu under helgen så det har varit intensiva dagar, först kurs och sedan jobb.. elgen på jobbet har dock varit lugn, tror väl att helgen innan lön i januari är åretts fattigaste och då har man itne råd gå ut och svira... Nu blir det mer ledigt igen och det är skönt. Polly löper ju för första gången och jag tycker hon blivit lite mer skällig och "mufflig" Inte lätt bli en stor tjej alla gånger ;-)


Jag har ju berättat att jag satte ut annons på Bosse. Blev positivt överraskad att de som ringde faktiskt var så bra, vilken lättnad för mig som gått och dragit på att behöva sälja honom... Men, ju längre han blev kvar här ju svårare blev det ju, Bosse blev ju liksom som en i familjen. Men två jämngamla valpar är inte optimalt och det känns jättebra att han nu flyttat till en familj i Västerås, bra för oss alla. Allt har gått fint för Bosse hittils i nya familjen och det ska bli spännande att följa hon tillsammans med resten av kullen!!

Malte har nog tyckt det är lite knepigt nu vara "ensamvalp". Men jättebra och han söker mer kontakt med oss nu när han inte har brorsan roa sig med.

Ha det bra så hörs vi! Njut av goa valpbilder. Önskar ni kunde vara här och snusa in lite valpdoft också :P

Annica


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Tiden går fort, bara rinner iväg...själv har jag svårt att inse att Verken redan är över 12v å vi väntar på valpträffar;)



Roligt som ja nämnt tidigare med "Bosse"

Vi är hemma å e sjuka idag...igen! Emilia hostar & har feber...du som har så många barn...går de här över någongång?? Börjar tröttna å har nog Sveriges flest vab-dagar...



Ha de gott!

2011-01-24 @ 14:03:14
Postat av: Anna

Englas hantering av valp gillar jag, helt rätt metod att få en valp att sova tryggt i mattes knä. Passivitetsträning på enveckorsvalp!!Kanonbra.

Tänkte du kunde tycka det var skoj att få se 6 årsvalparna också. Det finns massor att "ta tillbaka" efter träningsuppehållet och vissa saker går ju på tok men jag var nöjd ändå. Dom är bussiga våra stora lugna gosiga flathanar. OCH jag har haft silvertejp över munnen med ett litet hål för pipan idag på promenaden...

2011-01-24 @ 16:11:46
Postat av: Anna

OBS! Tala om för Engla att hon ÄR jätteduktig när hon får valparna att sova i knät. Får hon höra det så kanske hon fortsätter. Så himla bra att få hem en valp som är van att slappna av i knät!!

2011-01-24 @ 16:15:29
Postat av: Karin och Wilmenlund

Perfekt Annica! Det är som att gå en brevkurs i jaktträning :-) Jätteglad för alla tips!



Förstår vad du menar med att ha två valpar samtidigt. Lystra har nog alltid varit lite mer Mattig, medan Miso tagit alla chanser att få lattja om hon har haft valmöjligheten. Tycker att det är ganska nyligen som hon faktiskt kan föredra mig.

2011-01-24 @ 16:37:01
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0