Vilken härlig helg!!

Varit ledig hela helgen och sicket väder vi fick!! Blå himmel för det mesta och har ni tänkt på vad mycket ljusare det blivit??  Underbart!!



Visst har de blivit stora!!??



Igår så åkte jag och barnen till "stan", först var vi på Friskis där de hade barnpassning medan jag cirkelgymmade. Alvin och Engla tycker det är skoj på barnpassningen där de får pyssla så det är en win-win situation. Vi köpte skridskor till Engla och gick till Mac Donalds och åt lunch och barnen blev ansiktsmålade. Under tiden så hade Thomas varit ute med Polly och när vi kom hem bytte vi av så Thomas tog med sig barnen på lite skoj och jag tog mig an hundarna ;-) En liteen skogstur med hela gänget och sedan gick Polly och jag ut och tränade lite, de har gjort fina spår med skogsmaskiner som jag kan använda ;-) Jag tränade linjetag, relativt korta avstånd men med störningar. Hon har fått tillbaka lite av farten känns som de värsta löphormonerna släppt.



Malte vid skridskobanan



Mina finingar


Valparna har nu börjat bli mer rörliga och de försöker ta sig upp lite på benen ser så häftiga ut! De har också börjat med något som nog ska bli ett "vov" till slut men det låter mer som ett "viff". Man märker att de snart kommer bli uppmärksamma på att de andra "högarna" i valplådan faktiskt är roliga lekkamrater... När det stöter på ett syskon så reagerar de men har ännu inte hajjat vitsen med att ha ett gäng lekkamrater :-)



Pingla har ibland börjat sitta när valparna ska äta..



Stora tiken har en liten ridge på näsan ;-) Syns det??

Vi hade en mysig kväll med barnens (och min...) favoritmat taco. Blev lite mindre lugnt då jag trodde Pingla försvunnit! Jag var säker på att jag släppt ut henne och började vissla och ropa. Ingen Pingla... Ropade mer och gick ut och letade med ficklampan. Fortfarande ingen Pingla.. Hu, ni kan ju tänka er hur jag kände det.... Åkte en sväng med bilen men inte någon lite Pingel.. Thomas gick ut med pannlampa och jag gick upp till valparna och funderade på om jag hade någon mjölkersättning kvar. I huvudet gick alla möjliga tankar och jag hade nog "worst case scenario" i tankarna. Tänk om hon fastnat någonstans, blivit överkörd eller attackerad av ett vildsvin.. Men, vem låg där hos valparna om inte Pingla?? Gud vad glad jag blev!! Visst hade jag kunnat kolla där först men jag var verkligen övertygad om att jag släppt ut henne. Nåväl, slutet gott allting gott!



Mjölk runt nosen, ganska sött <3 !

Lika härligt väder idag och vi åkte hela familjen till skridskobanan. Alvin har blivit riktigt duktig på att åka, vilken utveckling från förra året då han stapplade fram. Engla, ja hon behöver lite mer träning för att våga släppa pappa.. Hade med mig Malte och Polly för lite miljöträning. Massor med liv och rörelse så det var perfekt. Malte är cool när han kommer ut i nya miljöer, nyfiken men inte "på" *gillar*. Har fått lov träna honom lite när Malin är hos sin pappa och det är så skoj. Han testar sig fram med ständigt viftande svans...



Vilket fint huvud.. Och jag är helt opartisk *ler*
Efter lunch tog Thomas med sig Polly och Pingla ut på promenad. Pingla fick följa med idag på sin första lite längre promenad och jag tror hon njöt. Skönt att det inte är så kallt så hon kan få hänga på. Fuskade lite med apportering med Malte inomhus och han kommer glatt och trycker

Jag har hunnit med ett superskojigt  core/spinningpass, så jobbigt och så roligt ;-) Nu har vi en skön kväll här hemma, alltid mysigt när Malin och Richard kommer hem efter ha varit hos sin pappa. Vi har bokat en resa för oss tre een vecka i maj till Kos, så mysigt det ska bli!!!! Bara jag och mina stora, härliga barn :))))) Längtar att få tid och umgås bara med dem.



Ser ni att de försöker gå???

Tänk, imorgon blir valparna två veckor, tiden bara rusar iväg! Kloklippning, avmaskning står då på programmet och så lite mys och gos förstås :-). Snart blir det även dags för smakportioner mat men jag väntar några dagar för valparna är tjocka och goa och Pingla verkar ha väldigt mycket mat.

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Ridgar är så söta, blir å se så tuffa/elaka ut - å under ridgen så finns de världens snällaste/pussigaste hund;)



Snygg Malte i sin outfit vid skridskobanan!



Alla förutom ja åker utomlands:(:(

Mamma/pappa åkte igår till Thailand, Christine på jobbet åker på onsdag på västindien kryssning, Kix skulle oxå till Kos en vecka, fast i juni..en kompis till Micke har åkt till Dominikanska Repl...



Vart är jag, fast i ett kallt/fruset Sverige...snyft

2011-01-31 @ 09:11:46
Postat av: Bloggaren

Tycker inte minsta synd om dig Jessie, du var ju på Kreta förra året blink Det här ska bli min andra utlandsresa på fjorton år så jag sliter inte direkt ut mitt pass.... Och så himla skoj få åka med mina stora härliga tonåringar!!

2011-01-31 @ 09:30:23
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Jessie

Så ja ska sitta här själv, blek/fet utan värme å frysaler



Ja ska allt se till att ja kommer till Turkiet senare i höst;);)



Å sen till nästa vinter ska ja se till att mamma/pappa tar med oss igen till Thailand...kommer bli ett fjäskigt 2011:)

2011-01-31 @ 20:45:00
Postat av: Helena

Men Annica, riktigt sådär snurrig trodde jag faktiskt bara att jag kunde vara ;)

2011-01-31 @ 21:16:18
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Bloggaren igen

Ja du Helena, jag kan jag med ler. Extra skoj eftersom jag alltid påminner patruller att de måste göra en ordentlig genomgång av bostad hos en försvunnen person för det hittas ofta just där, i hemmet hmmm.

2011-02-01 @ 00:32:33
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: ulle o mio,max

åh va de har växt de små liven;););) O hörrni ja har inte vart utomlands sen ja va 18 år ja, ja de e ju inte så länge sen alltsåtsssss o just Kos va de då;););) Ne tacka vet ja sverige me blåst o regn o snö;);)



Kramen från oss

2011-02-01 @ 14:58:26
URL: http://www.gundogs.se/mio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0