Gött o leva :-)

Ledig ett par dagar och jag lyckades tajma in det bra med att jobba när det regnade och vara ledig då vädret var fint :-)

Igår så tog jag det lugnt på förmiddagen och umgicks med familj och tvättkorg samt dammsugare.. Mmm, det blir så efter ett par dar på arbetet..

På eftermiddagen kom Malin och Maria och vi körde igenom hundarna med lite dirigeringar och markeringar, tjohej för nu har bonden slagit våra ängar och nu kan vi träna ordenligt på nära håll :)))



rÄKNA HUR MÅNGA BRUNINGAR NI SER!

Polly var riktigt duktig, hon är så snabb bara att det gäller för mig hänga med... Hon har en del självständighet från sin mor, om jag tänker efter så är hon lik sin mor i det mesta.. På ont men mest på gott.. Men en tumme i ögat behöver hon allt den goda Polly... Malte var lite kär i Smilla (som inte verkade besvara slyngelns trånande) och det är dags tala om för honom när man får flirta med tjejer. Det vill säga aldrig utan mattes tillstånd! Annars skötte han det han fick göra bra. Cola gjorde fina markeringar men behöver bli säkrare i sitt dirigeringsarbete, när avstånden blir lite långa så tar "kan själv" över.



Bästa värmlandstösera

Thomas hade gjort pizza åt oss medan vi var ute och tränade, passade bra med lite mat och eftersnack.
Lugn kväll framför tv:n sen. Men jösses, har de något annat än repriser nu på sommaren?? 



Vexa igen. Hon gillar visst vara med på bild..


Idag blev det finbesök från Värmland, Jessie och hennes tre bruningar kom och hälsade på. Roligt med mamma Vexa och tre av hennes barn här.

Malin kom över med Fixa och Pingla och sedan kom även Kurre och Marie med deras trevliga hane Teitur. Vi la upp träningen och varvade även idag markeringar med dirigeringar. Idag hade vi apportkastare också och Cola knallade.. Inte bra en gång *hmm* . Så roligt springa efter en hund som drar för en *eller inte*!!!! Även Pingla knallade så nu ska här skjutas på våra träningar! Jag ska korta nere avstånden på dirigeringarna och vara mer aktiv så hon verkligen förstår. Roligt med hundträning, alltid är det nåt som måste filas..



Teitur

Vexa skötte sig fint och är så säker i sina dirigeringar. Extra skoj få träffa Kurres Teitur och se honom jobba, en härlig hane som hela tiden hade motivationen uppe och inte "gick ner sig" när det blev svårt. Jag tycker han representerar mycket av det vi börjar förlora på rasen i honom, som dådkraft och jaktlust. Vi börjar få rädslor i rasen och flattar som faktiskt saknar jaktlust. Det måste vi vara uppmärksamma på tycker jag!  



Verk får apportera and

Tack alla för en trevlig dag!

Roligt med reaktioner på det jag skrev i förra inlägget om att vi så lätt dömer en hund efter vad vi läser i SKK Hunddata. Jag har också varit snabb att döma men ibland är det nog ingen nackdel bli äldre för man blir kanske lite mer ödmjuk och inser att allt inte är svart eller vitt.. Och tänk att det är fler än jag som gått och våndats över vad andra ska tycka och tänka istället för att fundera på vad som är bäst för mig och min hund :-)

Det blir troligen ett träningsjaktprov utanför Sala den 10e augusti som Bitte Lind kommer döma. Hör av er om ni vill vara med!! Man kan antingen köra på vilt eller dummies och det blir för nkl eller ökl nivå (och kanske nån ekl..).

Valpträff för Vexa och Pinglavalpar, funderar på första helgen i augusti. Det blir en gemensam träff så lägger vi upp för att anpassa för alla.

Ha det härligt!

Annica

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Tack, själv för igår - glömde tacka Thomas för maten:(



Vexa tycker om att vara på bild eftersom hon är sååå snygg;) harkel

Tänk att även Verk fastnade på bild i all fart;)



Ses om dryga veckan igen...långt..

2011-07-21 @ 09:06:16
Postat av: Helena

Skit oxå både v 31 och v 32 jobbar jag heltid/dagtid så jag kan inte vara med den 10:e.....hade gärna varit med och från och med v 33 är arbetstiden mer flexibel igen.....skit, skit men thats life :( Kram

2011-07-21 @ 14:04:19
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Hmm, träningsjaktprov... Spännande ;)

2011-07-22 @ 00:06:19
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Sv: Jo, visst ska vi ha roligt!!! Tyvärr blir det lite för långt att åka till Sala...

2011-07-22 @ 14:20:19
URL: http://flattar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0