Lite tråkiga nyheter också..

Svårt att smälta vad som hänt i Norge, det ploppar upp i hjärnan titt som tätt. Vilken tragedi, tänk att så många människors liv släckts på grund av en galning.. Tillverka bomber som dödar och sedan ropa ut ungdomar och utge sig för att vara polis och sedan avrätta dem med dumdum-ammunition (sån man kan skjuta elefanter med..). Det går helt enkelt inte ta in, det är för avskyvärt. Hörde i ett tal att en ung flicka uttryckt sig så klokt.. Hon sa något liknande "om EN man känner så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi andra kan ge".

Och så lite tråkigt som har hänt här på hemmaplan, finaste Festis (Ryegate's Been There Done That) finns inte längre. Det har hänt alldeles nyligen och jag kommer prata med Annelie imorgon, de är fortfarande i chock. Festis fick cancer i levern och det måste gått jättefort..



Festis, Ryegate's Been There Done That

Nu kommer det bli en lugn vecka framöver, jag ska opereras imorrn (ni som hoppas på en lobotomi kan känna er blåsta, hehe). Inget farligt, bara en rutingrej och jag hoppas jag är på benen till helgen för då är det ju Flatfestivalen. Ska bli så skoj!! Ett roligt gäng är vi som ska dit! Working Test på lördagen och utställning samt lydnad på söndagen. Jag får se hur jag mår, hoppas jag kan vara med på allt. Ni som känenr mig vet ju att jag är en smula envis....

Inatt så ska Alvin och Engla sova över hos storMalin, Victor och Emma. Ska bli väldigt spännande se hur det går! Eller när Malin ringer och säger att skruttungarna vill åka hem ;-)

Vi fick med oss Thomas ut idag och körde en walkup, det blev en riktigt bra träning. Cola har blivit bättre på dirigeringar, Jessica såg endel när hon var här som jag inte tänkt på (sååå bra med träningskompisar som ger bra och konstruktiv kritik!!) och jag har tänkt om en del. Polly är jäkligt snabb och det gäller hänga med i svängarna, hon är ibland otroligt duktig och nästa gång är det mer "kan själv". Pingla kan bli lite osäker ibland, hon vill ju göra rätt. Hon är en förarmjuk tik med stor arbetslust, det gäller få henne förstå för då är hon väldans duktig! Malte och Fixa tränas på basicnivå och de är roliga träna de små liven.

Igår passade vi på ta med oss Malins man Patrik ut istället, det gäller ju slita ut en gubbe i taget :) Jättebra ha med en som kan skjuta så vi kan träna hund bara och inte behöva tänka på annat. Hundarna var lite lätta i rumpan från början men det blev bättre sen. Smygarna ut med marken var väldigt frestande tyckte alla tre hundarna som var med..

Idag har Hilda åkt hem, tror hon kommer sova en vecka efter sin kollovistelse hos oss. När en hund har ledsnat leka med henne har hon gått till nästa *hehe*.



Hilda näst längst till vänster

Imorrn åker Malin och Richard till sin pappa och sedan åker de iväg två veckor till Turkiet. Det kommer vara två lååååånga veckor utan mina stora finingar!



Ta hand om varann,

Annica


Kommentarer
Postat av: Anita

Men hjälp...vart tog den lilla Malin vägen som kröp runt och letade efter "jappen" när vi hämtade vår

första Ryegatare :)

2011-07-25 @ 22:45:30
Postat av: Bloggaren

Anita, det är bara ett bevis för att det var alldeles för länge sen vi sågs!

2011-07-25 @ 22:54:26
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Usch, skickar styrkekramar till Festis familj. Den här jäkla cancern är riktigt elak mot våra älskade flattar...

Håller tummarna imorgon o så ses vi i helgen <3

Kram

2011-07-25 @ 23:18:54
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Mollymatten

Hej Annica, jag brukar titta in här då och då ... Nu kände jag att jag var tvungen att skicke lite styrketankar till Festismatte ... Det är så ledsamt när vovvarna rycks bort alltför tidigt.

Vad stora Malin och Richard har blivit :-)

hälsningar Sylvia

2011-07-29 @ 17:31:45
URL: http://glasberga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0