Sommar, sommar sommar!!

Men, nu tog det så där lång tid uppdatera som jag sagt att det inte ska göra.. Problemet när jag låter det gå för många dagar är väl att jag knappt kommer ihåg vad som hänt ;-)

I onsdags var det nog sommarens  varmaste dag och då kom det finfrämmande från Östergötland *gilla mycket*.
Alltid lika skoj träffa Anna och Sarah, det som är tråkigt är att det bli för sällan.. Trimmade Molle som med åren bara får mer och mer päls. Han blev riktigt fin, tyvärr hade jag glömt ladda batteriet i kameran.

Vi gick ett kort spår med Wilda och hon var jätteduktig, ringade vinkeln fint och på slutet hade poletten trillat ner. Då Sarah provade för något år sedan så hade Wilda smygit sig fram.. Ibland är det bra vänta! Tanken är att Wilda ska komma hit när det passar och hon och jag ska spåra tillsammans. Nu sa vi att det skulle bli efter att Wilda tagit LPI och hopp så gjorde hon det idag ;-)))) Grattis! Wilda visade att hon har talang för apportering också så vi får väl se i vilken ordning de olika grenarna ska prioriteras... Spårsäsongen är ju betydligt längre..



Vilken pluttbild det blev ;-P Wilda firade med ostbågar, hon är lite bortskämd Sarah...

Roligt även få se Molle in action även om det var en mycket varm dag så vi valde att inte träna alltför hårt. Kullsyskonen Pippi och Musse fick mest mysa runt och dt var de duktiga på *ler*.

På kvällen var Malin och jag iväg till Södertälje för att Malin skulle tävla. Det blev en kort visit för det gick inte alls.. Så kan det gå, hundar är inga maskiner och Malin kände sig febrig. Har klurat lite på det jag tror Cola gjorde på tävlingen och hur man ska få det lossna. Återkommer hur det går :)

Intensivt har det varit med barnen, det har antingen varit kompisar här eller så har de varit borta. Richard kommer äntligen hem imorgon efter att ha varit på Sports Camp och Malin är några dagar hos sin pappa. Poolen har verkligen varit en bra investering, Alvin är på god väg lära sig simma och han passade på doppa sig i Stallarholmen igår hos farmor och farfar också. Pappan fick också hoppa i, ingen idé fråga mamman innan det är typ 30 grader i vattnet *hmm*



Alvin



StorMalin och jag fortsätter passa på träna hund då våra barn umgås, det är perfekt. Nu är det extra trevligt när Maria är med också, the more the merrier :-) Pingla och Fixa har varit här i helgen och det är bara extra kul. Det är också så himla bra att vi kan hjälpas åt med varandras hundar, underlättar verkligen!



Jag och Polly

Idag så var vi iväg och hälsade på hemma hos Minna med familj på kennel Kvicksans. Redan då jag skulle para Pingla förra gången hade jag tankar på Melker eller hans bror men valde då Peak som ju var äldre (inget jag ångrar och med facit i hand var det utmärkt val eftersom Peak mycket tragiskt omkom då kullen var några veckor. Så tacksam att jag han använda honom!)

Vi tog ut hundarna och tränade när vi kom dit, roligt få se Melker in action och han har det jag vill förvalta hos Pingla, fart och arbetslust! Att de även kompletterar varann exteriört ser jag som extra kul även om arbetsegenskaperna är viktigast.



Pingla och Melker


StorMalin körde Pingla och lilla Fixa var med, skoj att även Maria och Smilla kom med. Jag hade med Polly och Cola.. Eller vänta, tror bestämt Cola var utbytt för den hund jag tränade idag kunde varken "ut, höger, vänster eller sitt på pipa" *harkel* Hon ska få ta det lite lugnt, tror hon är lite slutkörd. Tur att jag har fler hundar träna!

Fika och hundprat blev det sen, Pingla kommer troligen löpa i nov-dec och då är det tänkt att hon ska paras, spännande och extra kul då vi hittat en hane det känns så rätt med!



Melker i sommarhagen

Eventuellt kommer vi även para Vexa igen men det är inte bestämt när det blir utan beror på när hon löper. Tusen tack världens finaste Jessie som erbjöd mig att jag får "leasa" Vexa för en till kull! Hjärnan går i högvarv gällande tänkbara kavaljerer och jag har ett alternativ jag hoppas kunna kolla upp snart och få se honom "live". Jessie har redan sett honom både på praktisk jakt och prov vilket känns kul. Men men, det är mycket som ska stämma och Vexa löper heller inte lika regelbundet som Pingla utan vi får se när det blir och om det passar då.

Spännande med planer är det iallafall hur som haver :)

När vi kom hem fick lilla Fixa ta ett pyttekort viltspår. Trodde nästan hon blivit tax som hon smöööög fram, blodlukten var läskig men hon ville så gärna.. Malte fick gå ett längre spår och det gjorde han med den äran.

Roligt roligt att vi verkar bli flera som ska till FRK Östras Flatfestival (jag har ännu inte anmält... Sista anmälningsdag den åttonde om jag inte missminner mig) Vi blir gärna fler!

Hade inte tänkt åka eftersom jag egentligen skulle på Fegenlägret veckan innan och inte ville vara borta från familjen så mycket. Nu när det inte blir något läger så åker jag också och trevligt sällskap får jag! Lite chansartat är det eftersom jag är nyopererad men det finns ett stråk av envishet i mig  *harkel* så jag hoppas jag klarar det bra. Läs mer på Östras hemsida, Working Test på lördagen och utställning o officiellt lydnadsprov på söndagen, kanonkul ju!

Ha det bäst! 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Älskar dina bloggar, lagom lång läsning och alltid intressant - va ska man med morgontidning till liksom??!!



Va fiiiiint Englas rum blev, förstår att tjejen är supernöjd!



Bra val med Melker, såååå vacker och med ett underbart vackert huvud och bevisligen duktig :)



Ha en fortsatt härlig sommar!



Kramar från oss

2011-07-04 @ 11:23:49
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Tack för en mycket trevlig onsdag :) Hmm, ja det tål att tänkas på hur jag nu ska prioritera men får nog avvakta lite med spåret o satsa på klass 2 o jakten nu, men det känns faktiskt som ett lyxproblem att ha en allsidig hund ;)



Ses på flatfestivalen!

Kram

2011-07-04 @ 13:00:16
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Anna

Ooo vad roligt med planer på valpkullar...och dessutom halv syskon till Hilda. =D

2011-07-04 @ 20:17:29
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Duktiga NI är på att träna...alla utom jag...

Nej, men semestern börjar nästa vecka så då...kanske jag tar tag i de där me träning;)



Glöm inte bort att anmäla dig nu till Flatfestivalen, du vet att du har i stort sett lovat övernattning redan;)



Kramen

2011-07-04 @ 20:53:00
Postat av: Anna

Här är länken till fuminator kopian: http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=brevmini_product_info&cPath=442_750_751_1489&products_id=12482



Finns säkert på andra ställen också.

Attityden av att hitta saker som man kan hålla fast är i toppläge på Hilda.

2011-07-04 @ 20:55:59
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0